captcha

Jūsų klausimas priimtas

Toskanos vynas „Chianti Classico“ bando susigrąžinti gerą reputaciją

Vienas iš populiariausių itališkų raudonųjų vynų šiemet švenčia 300 metų jubiliejų. Toskanoje gaminamas svaigusis gėrimas kurį laiką turėjo ne kokią reputaciją, tačiau naujieji vyndariai yra pasiryžę sugrąžinti jam gerą vardą.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

Kjančio regionas, esantis tarp Florencijos ir Sienos, – seniausias Italijoje saugomas vyndarystės regionas.

Nitardžio vynuogynas glaudžiasi itin vaizdingame peizaže. Vyndarys Leonas Femfertas perėmė jį iš savo tėvo. Jis augina vietinės Sangiovese veislės vynuoges. Tai paaiškina, kodėl jo gaminamas „Chianti Classico“ yra toks ypatingas.

„Chianti Classico“ vynas ypatingas tuo, kad jau prieš 3 tūkst. metų etruskai čia augino vynuogynus ir gamino puikų vyną. Tai labai sena tradicija. Vyndarystė ypač suintensyvėjo viduramžiais, todėl dabar esame sukaupę didelę patirtį, kaip auginti Sangiovese veislės vynuoges ir spausti iš jų nuostabų vyną“, – vynuogynu didžiuojasi vyndarys L. Femfertas.

Prieš 300 metų, 1716 metais, didysis Toskanos kunigaikštis Cosimo III de Medici išleido įsakymą, apibrėžiantį dabartinio Kjančio regiono ribas.

L. Femfertas rūpinasi šių metų vynuogių derliumi. „Vynuoges spaudžiu su odelėmis, nes pačiose sultyse nėra daug spalvos. Tad būsimas vynas iš odelių įgauna daugiau spalvos ir skonio“, – aiškina vyndarys.

AFP/Scanpix nuotr.

Po šio proceso susidaro vynuogių misa. Po kelių savaičių skonis taps intensyvesnis, sodresnis. Vynas ąžuolinėse statinėse brandinamas metus arba dvejus. Kad būtų pripažintas „Chianti Classico“, vyne turi būti ne mažiau kaip 80 proc. Sangiovese vynuogių sulčių. 20 proc. gali sudaryti ir kitų rūšių vynuogių sultys.

Šiais laikais iškilo tam tikra Kjančio vyno įvaizdžio problema. 4-ajame praeito amžiaus dešimtmetyje auganti paklausa privertė išplėsti regiono ribas. Dėl to suprastėjo vyno kokybė ir jis buvo pradėtas laikyti pigiu stalo vynu. Kjančio regiono vynininkai susirinko ir įkūrė „Chianti Classico“ ženklą, kurio emblema tapo juodo gaidžio įspaudas.

Sergio Zingarelli yra „Chianti Classico“ asociacijos prezidentas ir vienas iš didžiausių šio regiono vyndarių. „Rocca delle Macie“ vyninėje per metus jis pagamina per milijoną butelių vyno „Chianti Classico“. Jo vadovaujama asociacija stengiasi sugrąžinti šiam vynui gerą reputaciją. Tam tarnauja ir naujasis logotipas.

„Naujasis gaidys atrodo impozantiškai. Šis ženklas daug stipresnis. Mes turime puikių vynuogynų ir gaminame nuostabų vyną. Darbui mes atiduodame visą širdį ir daug investavome į vyno kokybę. Dabar „Chianti Classico“ reputacija daug geresnė, nei buvo prieš kelerius metus“, – tikina vyndarys S. Zingarelli.

Nitardžio vynuogyną puošia daugybė skulptūrų. Kadaise ši valda priklausė Renesanso laikų dailininkui Michelangelo. L. Femferto tėvas buvo prekiautojas meno kūriniais. Jį sužavėjo meno ir vyno ryšys, todėl 1981 metais jis nusipirko šį vynuogyną ir pradėjo gaminti vyną. Daugybės garsių menininkų jis prašė sukurti etiketes jo vyno buteliams. Tarp jų buvo ir Gunteris Grassas, Dario Fo ir net Yoko Ono.

„Mintis ta, kad etiketė turėtų atskleisti vyno esmę. Etiketes sukūrusius menininkus mes pasikviečiame ir padovanojame jiems po 120 butelių savo vyno su jų kurtomis etiketėmis. Vienintelė Y. Ono atsisakė vyno, todėl jai padovanojome 120 butelių alyvuogių aliejaus“, – pasakoja L. Femfertas.

Reuters/Scanpix nuotr.

80 proc. Toskanoje pagaminamo „Chianti Classico“ vyno eksportuojama į įvairias pasaulio šalis. L. Femfertas eksportuoja beveik visą savo pagamintą vyną. Dabar parduotuvėse galite nusipirkti jo 2014 metų derliaus vyno.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close