captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vokietijoje – aviacijos pionieriaus darbų tęsinys

Pirmąsias skraidykles aviacijos pionierius Otto Lilienthalis konstravo iš bambukų, lininio audeklo ir vielos. Šiandien, taip pat naudodamas itin lengvas medžiagas, jo pėdomis seka lėktuvų inžinierius Wolfgangas Labudde`as – jo įmonėje „Vierwerk“ jau sukurta 12 skirtingo modelio lėktuvų.
wikipedia.org nuotr.
wikipedia.org nuotr.

Vienas netoli O. Lilienthalio gimtinės gyvenančio W. Labudde`o išbandomų lėktuvų – „Aerolite 120“, kuris gali pasiekti 90 kilometrų per valandą greitį ir išbūti ore dvi valandas. Šio lėktuvo korpusas pagamintas iš aviacijai naudojamo aliuminio lydinio, sparnai dengti labai kokybišku JAV pagamintu poliesterio audiniu.

Tai kur kas modernesnės skraidyklės nei buvo prieš 125 metus, kai vokiečių aviacijos pionierius O. Lilienthalis savo sukurtu sklandytuvu nuskrido tuomet itin didelį atstumą – 20 metrų.

18-os O. Lilienthalio skraidyklių iš gluosnio vytelių, bambukų, lininio audeklo ir vielos kopijos eksponuojamos jo vardo muziejuje, esančiame aviatoriaus gimtajame Anklame. Muziejaus direktoriaus Berndo Lukascho teigimu, šis aviacijos pionierius perprato sparnų paslaptį.

„Pažvelgus iš šių dienų perspektyvos, šiuolaikiniai lėktuvai daug ką perėmė iš O. Lilienthalio. Tai sparnų fizika. Net šiuolaikinio „Airbus“ sparnus apibūdiname panašiai, kaip prieš 130 metų juos apibūdino O. Lilienthalis“, – pasakoja B. Lukaschas.

Daugiau apie aviacijos pionierių ir jo darbų tęsinį – reportaže.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...