captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vien Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ nutūpė Deitone

Vien Saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse 2“ šeštadienį nutūpė Deitone Ohajuje, tęsdamas savo paskutinį rekordinės kelionės aplink pasaulį nenaudojant nė lašo degalų etapą.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Šveicarų verslininko Andre Borschbergo pilotuojamas „Solar Impulse 2“ į Deitono tarptautinį oro uostą iš Talsos Oklahomoje atskrido 21 val. 56 min. vietos (sekmadienį 4 val. 56 min. Lietuvos) laiku, po 16 val. ir 34 minutes trukusio skrydžio.

„Nuostabu nutūpti #Dayton po 17 valandų buvimo danguje!“ – „Twitter“ parašė A. Borschbergas, kuris „Solar Impulse 2“ (Si2) projektą vykdo kartu su jį inicijavusiu šveicarų psichiatru, oreiviu ir nuotykių ieškotoju Betrand'u Piccard'u (Bertranu Pikaru).

Lėtai skrendantis vienvietis lėktuvas, kurio sparnų mojis – kaip „Boeing 747“, neatrodo labai tvirtas, bet jis, atskirais etapais, pradėjęs 2015 metų pavasarį Abu Dabyje, jau kone apskrido pasaulį.

Šiuo projektu siekiama propaguoti švarias energijos technologijas.

Tūkstančiais Saulės baterijų padengtas lėktuvas šio skrydžio tikslą pasiekė daugiau kaip valanda anksčiau numatyto laiko.

Vis dėlto lėktuvui „Solar Impulse 2“, kuris skrenda vidutiniu 48 km per val. greičiu, kelionei iš Talsos į Deitoną reikėjo daugiau laiko nei automobiliui: paprastai tokia kelionė automobiliu trunka maždaug 12 valandų.

Skrydis į Deitoną buvo 12-asis iš numatomų 16.

Deitonas yra reikšmingas aviacijos mėgėjams, nes čia gyveno broliai Orville‘as ir Wilburas Wrightai (Orvilas ir Vilburas Raitai), sukūrę pirmąjį pasaulyje varikliu varomą už orą sunkesnį orlaivį.

„Solar Impulse 2“ iš Talsos tarptautinio oro uosto pakilo šeštadienį 4 val. 22 min. vietos (12 val. 22 min. Lietuvos) laiku.

Dabar, galbūt jau antradienį, jis skris į Pensilvaniją, nurodė komanda. Galutinis jo kelionės tikslas Jungtinėse Valstijose yra Niujorkas.

„Solar Impulse 2“ kelionė aplink Žemę prasidėjo Abu Dabyje 2015-ųjų kovo 9 dieną.

Turint pripučiamą mobilų angarą, kurį galima greitai supakuoti ir pervežti, „Solar Impulse 2“ gali prisiglausti įvairiose vietose.

Šis orlaivis negalėjo kilti pernai liepos mėnesį, kai 35 tūkst. kilometrų ilgio kelionės aplink pasaulį pusiaukelėj sugedo jo baterijos. Prireikė kelių mėnesių, kol dėl tropikų karščio gedimas, atsiradęs 4 tūkst. mylių etape tarp Nagojos Japonijoje ir Havajų, buvo pašalintas.

Tame etape orlaivį pilotavo A.Borschbergas, kuris per 118 valandų skrydį viršijo ankstesnį 76 val. 45 min. trukmės skrydį, kurį 2006 metais atliko nuotykių ieškotojas Steveas Fossettas.

A.Borschbergui pavykdavo pasnausti tik po 20 minučių, kad neprarastų orlaivio valdymo skrendant iš Japonijos; šio etapo sąlygos, anot šių vyrų komandos, buvusios „sunkios“.

„Solar Impulse 2“, kurio sparnų ilgis yra didesnis už keleivinio lėktuvo, tačiau svoris prilygsta lengvajam automobiliui, varė 17 000 saulės elementų, kurių energija suka propeleris ir pakrauna baterijas. Naktį jis varomas baterijose sukaupta energija.

Vidutinis greitis yra apie 30 mylių per valandą (beveik 50 km/h), bet gali padvigubėti šviečiant ryškiai saulei.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...