captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Novikas: Lietuvos eurovizinės atrankos finalas man pasirodė stipresnis, nei pirmasis pusfinalis

„Kiekviename „Eurovizijos“ konkurse mane stebindavo vizualizacija, bendras scenos apipavidalinimas, o šiemet kažko ypatingo nepastebėjau. Netgi galėčiau pagirti LRT televiziją, nes mūsų atrankos finalinis koncertas paliko didesnį įspūdį, nei pirmasis didžiosios „Eurovizijos“ pusfinalis“, – taip LRT RADIJUI kalbėjo džiazo dainininkas, kompozitorius, aranžuotojas, pedagogas Artūras Novikas. O muzikos prodiuseris Gintaras Bendžius ketvirtadienio vakarą pasirodysiantiems Lietuvos atstovams aukštos vietos neprognozuoja – jo nuomone, jau besiruošiant konkursui buvo padaryta klaidų.
V. Radžiūno (LRT) nuotr.
V. Radžiūno (LRT) nuotr.

„Eurovizijos“ dainų konkursą kiekvienais metais atidžiai stebintis A. Novikas džiaugiasi galimybe per vieną vakarą išgirsti daug įvairios muzikos.

„Labai džiugu, kad „Eurovizija“ yra dainos konkursas, ir jo metu galime išgirsti labai įvairios muzikos. Antradienio vakarą klausėmės 18-os dainų, ir jos buvo skirtingos. Buvo kelios lėtos dainos, baladės, bet jos buvo įvairios“, – tikina džiazo profesionalas.

Vis dėlto labiausiai dabartinėje populiariojoje muzikoje kompozitorius pasigenda melodijos. „Lėtos dainos buvo gana melodingos, o pop šlageriai buvo pastatyti ant dviejų–trijų akordų. Netgi sakyčiau, kad populiarioji muzika pradėjo primityvėti. Dabar labai nedidelę tokios muzikos dalį rašo tikrieji kompozitoriai, tikrieji klasikai, baigę kompozicijos mokslus – dažniau ją rašo tie muzikantai, vadinami kompiuterių įvaldytojais. Ypatingai tai pastebima greitose dainose – surenkami kažkokie akordai, o po to rašoma muzika, ir tai kartais jaučiasi, turbūt todėl tos melodijos visų pirma ir trūksta“, – pastebi muzikas.

Daugelį metų didžiausią Europos dainų konkursą stebintis džiazo specialistas tikina, jog šie metai jo kol kas nenudžiugino vizualine prasme. „Po kiekvieno „Eurovizijos“ konkurso mane stebindavo vizualizacija, bendras scenos apipavidalinimas, šiemet kažko ypatingo aš nepastebėjau. Netgi galėčiau pagirti LRT televiziją, nes mūsų atrankos finalinis koncertas paliko didesnį įspūdį, nei pirmasis didžiosios „Eurovizijos“ pusfinalis“, – savo nuomonę dėsto profesionalas.

A. Noviko teigimu, jo nuomonė beveik visiškai sutapo su pirmojo pusfinalio balsavimo rezultatais. „Galbūt tik būčiau nepraleidęs belgės. Nors Darius Užkuraitis minėjo, kad prie jos dainos padirbėjo labai geri kompozitoriai, man ji nepasirodė išskirtinė. Galbūt dėl to, kad klausiau jos per televiziją.


Belgijos atstovė Blanche, Reuters/Scanpix nuotr.

Ką mes gauname per televiziją, yra vienas dalykas, o visai kitas – kai daina yra suvesta galutinai, kai jos klausai per ausines. Kartais netgi „Euroviziją“ stebėdavau taip: garso klausydavau per radiją, prisijungęs ausines, o vaizdą žiūrėdavau per televizorių, tada būdavo visiškai kitas efektas“, – patirtimi dalijasi kompozitorius.

Muzikos profesionalo simpatijas pelnė ir portugalas Salvadoras Sobralis. „Jis parodė, kad nebūtina persistengti, daryti kažkokio ypatingo šou. Jis scenoje buvo vienas, bet jo visą mimiką, išraišką, garso vedimą buvo malonu stebėti. Ir tuo jis visus žavėjo. Man tai atrodė kartu ir modernu, ir jautriai muzikalu. Mane tai tikrai paveikė.

Be to, jis dainavo gimtąja kalba. Portugalų kalba tai populiariajai muzikai labai tinka. Galbūt trankiai muzikai – ne, bet, pvz., tie braziliški džiazo standartai yra puikūs, ir angliškai jie skamba ne taip puikiai, kaip portugališkai“, – tvirtina A. Novikas.

Anot jo, neblogai pasirodė ir švedas Robinas Bengtssonas, bet tai – labiau taisyklė, nei išimtis. „Švedai, kaip visada, padaro kažką ypatingo, ir visuomet stebiesi, iš kur pas žmones atsiranda tiek idėjų. Prieš keletą metų matėme Mansą Zelmerlową su animacine vizualizacija, ir tai buvo kažkas nerealaus. O dabar ta idėja su bėgimo takeliais... Nors man studentai prieš keletą dienų parodė šiųmetinio Švedijos atstovo pasirodymą nacionalinėje atrankoje, ir tas jo padainavimas man pasirodė stipresnis, nei nuskambėjęs pusfinalyje.  Gal jis finalui paliko dar kažką ypatingo? Juk būna tas pirmas įspūdis „vau“, o šįkart to „vau“ aš pasigedau...“ – kalba džiazo profesionalas.

Pats pedagoginį darbą dirbantis vyras teigia visuomet randantis, ko pasimokyti iš šio konkurso. „Pažiūrėjęs konkursą visuomet aptariu su studentais, pasakau, į ką reikėtų atkreipti dėmesį. Aišku, aš, kaip mokytojas, pats mėgstu pakritikuoti. Šiemet girdėjome kai kuriuos atlikėjus nusidainuojant – ir albanę, ir Juodkalnijos atstovą. Atrodytų, gal būtų geras kūrinys, bet ir jo, ir pritariančiųjų vokalistų padainuota buvo labai prastai“, – pasakoja A. Novikas.

Paklaustas apie Lietuvos atstovus, kompozitorius teigia kol kas negalintis pasakyti, kaip jie atrodys antrojo pusfinalio kontekste: daug priklausys nuo to, kaip „Fusedmarc“ pavyks susitvarkyti su jauduliu: „Jaudulys, žinote, būna visą laiką, – vis tik scena yra didžiulė, stebi daug žiūrovų, ir ta emocija yra. Bet kai kurie atlikėjai nesusivaldo ir parodo tą jaudulį, ir tai atsispindi dainavime. Noriu palinkėti, kad mūsų atstovams pavyktų tą jaudulį suvaldyti.“

„Fusedmarc“ sėkme netiki

Muzikos prodiuseris Gintaras Bendžius, taip pat akylai stebintis „Eurovizijos“ konkursą, mūsų atstovų atžvilgiu yra nusiteikęs ne itin optimistiškai ir abejoja grupės „Fusedmarc“ sėkme „Eurovizijoje“. O pirmasis pusfinalis, vykęs gegužės 9-ąją, jam paliko teigiamą įspūdį.


Muzikos prodiuseris Gintaras Bendžius (dešinėje), BNS nuotr.

„Pusfinalis buvo įdomus, jame buvo ryškių lyderių, kurie stipriai pasirodys ir finale. Jie visi buvo pakankamai skirtingi, „Eurovizija“ nebėra tas standartinių dainų konkursas. Dainos buvo nestandartinės, atitinkančios šiuolaikinės popmuzikos tendencijas“, – savo nuomonę dėsto G. Bendžius.

Muzikos prodiuseris pastebi, jog pats konkursas stipriai žengia į priekį. „Pasižiūrėkime dešimt metų atgal ir pamatysime, kad „Eurovizijos“ scenografija visiškai pasikeitė, dabar LED ekranai sukuria vaizdą, kuris nebereikalauja didelės šokėjų pagalbos, kartais techninėmis priemonėmis galima išspręsti daug dalykų, kuriuos anksčiau spręsti buvo neįmanoma. Net jeigu įsijungtume „Eurovizijos“ transliacijas, kurios buvo prieš penkerius – šešerius metus, matytume didžiulį šuolį apšvietimo, ekranų gausos atžvilgiu. Juk dabar ekranai – tiek ant grindų, tiek ant lubų. Keičiasi ir patys reikalavimai – turbūt anksčiau komandoje reikėdavo turėti stiprų choreografą, o dabar svarbiau yra stiprus programuotojas, kuris paruoštų visą pasirodymo vizualizaciją“, – svarsto G. Bendžius.

Jo teigimu, akivaizdu, jog visas pasaulis į šį konkursą ima žiūrėti labai rimtai. „Praėjusių metų finale savo naują dainą pristatė Justinas Timberlake`as. Tai rodo, kad „Eurovizija“ nebėra kažkokia atskira muzikinė kultūra, – ji bendrai įsilieja į visos planetos muzikinį pasaulį. Kai kurios konkursinės dainos, manau, skambės radijo stočių eteryje ir taps vasaros hitais“, – įsitikinęs muzikos profesionalas.


JAV dainininkas Justinas Timberlake`as 2016-ųjų „Eurovizijos“ finale Stokholme, AFP/Scanpix nuotr.

Iš pirmojo pusfinalio dalyvių jis išskiria Belgijos atlikėją Blanche, taip pat – švedą R. Bengtssoną. „Portugalas, be jokios abejonės, taip pat yra tarp lyderių, o jeigu jam šiek tiek pavyktų suvaldyti tam tikras mimikas... tačiau tie dalykai yra pataisomi. Bet kuriuo atveju, didžiausias pirmojo pusfinalio favoritas yra portugalas“, – įsitikinęs prodiuseris.

Jo manymu, taip pat reikėtų išskirti Moldovos atstovus, kurie puikai pasirodė dar koncertuodami Lietuvos nacionalinės atrankos finale Klaipėdoje – jo žodžiais, jau tada matėsi, kad daina yra užkabinanti, ir tikrai gali būti finalo pirmajame dešimtuke, jei ne aukščiau.

 

Muzikos profesionalas atkreipia dėmesį, kad svarbus ne tik atlikėjo pasirodymas scenoje, bet ir apgalvotas komunikacijos planas bei gebėjimas išsiskirti iš viso konteksto.

„Yra tam tikri niuansai, kurie užkabina. Labai svarbu yra išsiskirti, kad ir po pasirodymo žmonės kalbėtų: „ai, čia tas kur buvo...“. Tie dalykai veikia. Detalė gali nulemti pasirodymo sėkmę.

Jei pastebėjote, artistų kambary transliacijos metu po pirmojo pusfinalio dainų pakartojimo visos delegacijos šypsojosi, mojavo vėliavėlėmis, o portugalas bandė būti liūdnas. Arba moldavai – sustingusiais veidais. Tai irgi padeda žiūrovams užfiksuoti atlikėją. Detalės užkabina žiūrovą ir, kai tu pasirodai eteryje, kiekvienas dalykas tampa labai svarbus – net kai tave klausinėja žurnalistai, kaip tu save pateiki, ar sugebi atkreipti dėmesį. Manau, kad ryšių su visuomene specialistai turėtų dirbti su atlikėjais, šie turi suprasti, kad kiekvienas pasirodymas eteryje yra žinutė, kurią jie gali perduoti, būti pastebėti ir susirinkti žiūrovų simpatijas. Galbūt komisija dėmesį labiau kreipia į pasirodymus, o žiūrovui yra svarbios visos detalės“, – įsitikinęs muzikos prodiuseris.

G. Bendžiaus manymu, Lietuvos atstovams „Fusedmarc“ į finalą patekti bus sunku,  prognozės nėra džiuginančios. „Stebint kai kuriuos dalykus, atrodo, kad viešųjų ryšių prasme nebuvo pasiruošta, – kad ir kalbant apie interviu. Taip gali atsitikti, kad atlikėjas nemoka anglų kalbos, bet tam tada galima vežtis vertėją ir nepatekti į keblias situacijas. Galbūt tai irgi būtų buvęs išskirtinumas – pasiimti stilingą vertėją, kuris kalbėtų už duetą.

Padarytų klaidų matau jau dabar, bet tikiuosi, kad tai neatsilieps mūsų atlikėjų vertinimui ir norisi tikėtis to finalo. Bet kokiu atveju, turime kiek galime palaikyti savo atlikėjus. Balsuoti negalėsime, bet, kaip ir kiekvienais metais, siūlyčiau mūsų atstovus paremti užsienyje gyvenantiems tautiečiams. Juk vis dėlto pristatoma mūsų šalis. Galbūt finale ir nėra svarbi vieta, bet svarbu, kad mes kuo daugiau kartų galėtume išgirsti „Eurovizijoje“ tariamą Lietuvos vardą. Jau pasirodymas finale yra didžiulė reklama šaliai“, – tikina muzikos prodiuseris.


V. Nevieros (LRT) nuotr.

G. Bendžius teigia, kad labai daug priklausys nuo to, kaip mūsų atlikėjams seksis susidoroti su didžiule psichologine įtampa: „Galbūt kaip tik tas nuvertinimas bus stimulas susikoncentruoti, žengti į priekį ir padaryti maksimumą. Ir vis dėlto nesu didelis optimistas – manau, mūsų patekimas į finalą yra ties riba.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Eurovizija

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...