captcha

Jūsų klausimas priimtas

Produktų krepšelis: kas brango labiausiai?

2013-ųjų pradžioje svarbiausių maisto produktų krepšelis kainuoja panašiai tiek pat kaip ir prieš metus. Išimtis – pabrangę kiaušiniai, rašo „Lietuvos rytas“.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

2013-ųjų pradžioje svarbiausių maisto produktų krepšelis kainuoja panašiai tiek pat kaip ir prieš metus. Išimtis – pabrangę kiaušiniai, rašo „Lietuvos rytas“.

Ketvirtadalis vidutinio Lietuvos vartotojo mėnesio pajamų atitenka maisto pardavėjams. Šiuo rodikliu daugelį Europos Sąjungos šalių gyventojų lenkiantys lietuviai jau kelintus metus kaskart apsipirkdami vidutiniškai išleidžia apie 26 litus. Taip teigia prekybos tinklų atstovai.

Kainos ir kilo, ir smuko

„Norfos“ duomenimis, pirmąją 2011-ųjų sausio savaitę vidutinis pirkėjo krepšelis sudarė 22,79 lito, 2012-ųjų – 23,65 lito.

Šių metų sausio pirmosios savaitės rezultatai dar tik skaičiuojami, tačiau 2012 metų lapkritį, dar neįsibėgėjus šventinio pirkimo karštinei, vidutinis krepšelis siekė 23,90 lito.

Šie duomenys tradiciškai keitėsi tik švenčių metu, kai buvo perkama keliskart daugiau.

Šįmet sausį kai kurių svarbiausių maisto produktų kainos pakilo keliais centais, o kai kurių sumažėjo. Vis dėlto prieš porą metų daugelis šių produktų atsiėjo keliasdešimt centų pigiau.

Laikyti kainų vadeles prekybininkus skatino ir didžiulė konkurencija ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėje Lenkijoje, į kurią vyksta apsipirkti dalis lietuvių.

Daug ką lėmė ir derlius

„Praėjusiais metais kainas siekėme išlaikyti kuo stabilesnes, net jeigu tiekėjai jas ir padidindavo. Pavyzdžiui, svogūnus pirkome iki 10 proc. brangiau, tačiau lentynoje jie atpigo 5 proc. Bulves pernai pirkome iš tiekėjų panašia kaina kaip ir 2011 metais, tačiau parduotuvėse jų kaina sumažėjo iki 30 procentų“, – aiškino „Iki“ tinklo atstovas Valdas Lopeta.

Svyravo ir daržovių bei vaisių kainos. Kadangi derlius buvo geras, lietuviški obuoliai pernai atsiėjo iki 15 proc. pigiau. Pomidorų kaina nesikeitė, apie 10–15 proc. pabrango morkos ir agurkai. Šių daržovių derlius nebuvo geras.

Dėl tiekėjų padidintų kainų praėjusiais metais 5 proc. pabrango krabų lazdelės, 8 proc. – silkių filė, 10 proc. – šaldytos picos.

Išimtis – kiaušiniai

Dėl pasikeitusių reikalavimų Europos Sąjungoje tiekėjai iki 20 proc. pabrangino kiaušinius. Tiek pat padidėjo jų kainos lentynoje. Dešimties rudų kiaušinių pakuotė šalies parduotuvėse dabar kainuoja apie 4,79 lito, prieš metus – 3,73 lito.

„Per metus iš pagrindinių maisto produktų krepšelio pabrango tik kiaušiniai, kitų produktų kainos mūsų tinklo parduotuvėse išliko stabilios arba sumažėjo. Nuo 2012 metų pradžios šviežią mėsą perkame daugiau nei trečdaliu brangiau nei anksčiau, tačiau parduotuvėse kainos nekilo – mėsa vartotojui nebrango, nes savo sąskaita kompensavome šį brangimą. Kas mėnesį mums tai kainuoja daugiau nei 1,5 milijono litų“, – aiškino „Maxima“ tinklo atstovė Olga Malaškevičienė.

2013-aisiais mažai kas keisis

„Kai kurie kainų pokyčiai buvo neišvengiami, juos lėmė ne tik šalies, bet ir pasaulinės tendencijos. Pernai smarkiai brango kiaušiniai. Labiausiai kainos augo prieš Velykas, vėliau truputį krito ir stabilizavosi“, – sakė „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius Christianas Wijkstromas.

2012-aisiais keliais procentais brango duonos produktai. Tačiau pigo vaisiai ir daržovės, ypač lietuviško derliaus.

„Lygindami 2011 ir 2012 metus pastebėjome, kad vidutinio pirkėjų krepšelio vertė išaugo apie 2 proc. Panašią tendenciją prognozuojame ir šiais metais“, – sakė „Rimi“ vadovas.

Pirkėjai be nuolaidų – nė iš vietos

Daugumos pirkėjų įpročiai per metus nepasikeitė – į parduotuves jie dažnai atvyksta jau sudarę pirkinių sąrašą, kurio griežtai laikosi. Taip pat itin aktyviai naudojamasi akcijomis, kurios jau tapo kone privalomos.

 „Prisirišimas prie konkretaus produkto nėra didelis, todėl žmogus planuotą pirkti produktą lengvai pakeičia kitu, jei tik jam taikoma nuolaida. Vidutinis pirkinių krepšelis išlieka stabilus, tačiau kas ketvirta jame esanti prekė yra įsigyta su nuolaida“, – aiškino O. Malaškevičienė.

Bent po vieną akcijos prekę į savo pirkinių krepšelį įsideda daugiau nei pusė „Iki“ pirkėjų.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close