captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sausį parduotuvės pasitinka su nuolaidomis iki 50 proc.

Sausį prasidėjusį pardavimų štilį prekybininkai bando įveikti išpardavimais ir nuolaidomis: mėnesio pradžioje drabužių ir batų parduotuvės siūlo nuolaidas iki 50 proc., tačiau žada, jog antroje sausio pusėje nuolaidos turėtų ūgtelėti iki 70 proc.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Sausį prasidėjusį pardavimų štilį prekybininkai bando įveikti išpardavimais ir nuolaidomis: mėnesio pradžioje drabužių ir batų parduotuvės siūlo nuolaidas iki 50 proc., tačiau žada, jog antroje sausio pusėje nuolaidos turėtų ūgtelėti iki 70 proc.

„Išpardavimai pošventiniu metu labai priklauso nuo prekių pobūdžio. Jeigu kalbėtume apie su šventėmis susijusią atributiką, kurios tikrai buvo apstu pas kiekvieną prekybininką, tai tokią atributiką stengiamasi parduoti per savaitę nuo švenčių, t. y. žaisliukus, aksesuarus, papuošimus, specialius maisto gaminius, skirtus šventiniam laikotarpiui, taip pat supakuotas dovanėles – vėliau pirkėjams tiesiog bus keista šias prekes matyti, nes žmonės pradeda gyventi pavasario laukimo nuotaikomis, – sako Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas. – Drabužių ir batų išpardavimai dažniausiai susiję su naujų kolekcijų užsakymo laikotarpiu, tai reiškia, kad jie paprastai vyksta per sezonų kaitą, kuri priklauso nuo gamintojų ir prekybininkų susitarimų – atvykus naujoms kolekcijoms yra noras maksimaliai parduoti besibaigiančio sezono prekes.“

Pasak jo, buitinės technikos pardavėjai yra kitokioje situacijoje: nors jie nėra veikiami sezoniškumo, tačiau išpardavimais šio tipo parduotuvės dažniausiai siekia pagyvinti sulėtėjusią pošventinę prekybą.

„Ne paslaptis, kad būtent pošventinis laikotarpis prekybininkams yra pats lėčiausias, žmonės būna išleidę pinigų, daug pirkę ir dovanoję, tad prekyba yra pagyvinama išpardavimais. Kitą vertus, Lietuvoje yra pakankamai intensyvi akcijų gausa ištisus metus, o išpardavimai kartais persipina su  akcijomis. Todėl nuo prekybininko strategijos, prekių pobūdžio priklauso, ar jis taikys akciją, ar išpardavimą“, – paaiškina L. Vilimas.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius dėsto, jog sausio išpardavimai kiekviename sektoriuje prasideda skirtingai: vieni prekybininkai juos prasideda nuo sausio pirmos savaitės, kiti – ir sausio pabaigoje.

Drabužių ir batų pardavėjai sako kainas jau sumažinę

Drabužių ir batų pardavėjai sako, jau pirkėjams galintys pasiūlyti mažesnes kainas: pavyzdžiui, „Aprangos“ grupė, valdanti daugiau nei dvidešimties prekės ženklo parduotuves, skelbia pradėjusi išpardavimus dar tarpušvenčiu.

„Jeigu kalbėtume apie mūsų drabužių ir mados verslą, įprastai išpardavimų sezonus mes turime du per   metus. Vienas yra rudens – žiemos sezono pabaigoje, priklausomai nuo sezono eigos, nuo pardavimų rezultatų jis gali prasidėti nuo gruodžio pabaigos – sausio pradžios ir antrasis išpardavimų periodas yra  pavasario – vasaros sezono pabaigoje, tai vėlgi priklauso nuo pardavimų rezultatų, oro sąlygų, bet įprastai tai yra birželio – liepos pradžia, bent jau tokia praktika yra drabužių, mados segmente, – teigia „Aprangos“ grupės Pardavimų ir marketingo direktorė Irma Marcinkienė. – Nemaža dalis mūsų parduotuvių jau pradėjo išpardavimus, kai kurios juos pradėjo keletą dienų anksčiau, kitos – keletą dienų vėliau, bet kalbant apskritai, išpardavimų po truputį daugėja. Sausio mėnuo visuomet yra išpardavimų mėnuo ir sausį, ypatingai jo pradžioje, yra geriausias metas apsipirkti tiems, kurie ieško patrauklių daiktų geromis kainomis.“

Ji dėsto, jog išpardavimų sezonas gali trukti kelias savaites ir ilgiau – tai priklauso nuo orų, naujų kolekcijų tiekimo, ir nuo to, kaip pirkėjams yra įdomios parduodamos prekės. Galiausiai neparduotos prekės keliauja į išparduotuves.

Tarpušvenčiu išpardavimų ėmėsi ir Kauno prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“, tačiau visos prekybos centro parduotuvės nuolaidas skelbs pirmąją sausio savaitę.

„Parduotuvėse išpardavimai jau prasidėjo, galima sakyti, kad jie prasidėjo kitą dieną po Kalėdų: kai kas juos vadina žiemos išpardavimu, kai kas kalėdinėmis nuolaidomis, bet esmė ta, jog išpardavimai prasidėjo. Bendrą viso prekybos centro kampaniją planuojame pradėti po Naujųjų metų, tačiau tada nuolaidos jau bus visose parduotuvėse, o šiuo metu išpardavimus yra pradėjusi didesnioji dalis parduotuvių. Dabar yra prasidėjęs drabužių ir avalynės, vadinamojo mados segmento, išpardavimas“, – sako „Megą“ valdančios bendrovės „Balticred“  Rinkodaros vadovė Rasa Vyšniauskienė.

Žiemos išpardavimas „Akropoliuose“ taip pat planuojamas sausio 2 dieną, nors dalis parduotuvių jau taiko nuolaidas.

„Nuo kada tiksliai pradėti išpardavimus, kokias nuolaidas ir kokioms prekėms taikyti sprendžia patys parduotuvių operatoriai, tačiau sausio pirmosiomis dienomis didžioji dauguma „Akropoliuose“ veikiančių parduotuvių jau bus pradėjusios sezoninius išpardavimus. Kai kurios parduotuvės, kaip įprasta Vakaruose, sezoninį išpradavimą pradeda dar prieš Naujuosius metus“, – dėsto „Akropolis LT“ Nuomos skyriaus vadovė Renata Jakubčionienė.

Ji primena, jog žiemos išpardavimas įprastai tęsiasi sausį ar iki vasario vidurio – po to į parduotuves jau atkeliauja pavasario-vasaros sezonų kolekcijos.

„Kadangi tai sezoninių kolekcijų išpardavimas, dažniausiai nuolaidos taikomos drabužiams, avalynei, aksesuarams ar sezoninėms prekėms kaip slidės, pačiūžos ir panašiai. Tačiau sezoniniai išpardavimai traukia daug žmonių, prekių su nuolaidomis pirkėjams neretai tuo metu siūlo ir kitos parduotuvės“, – paaiškina pašnekovė.

Nuolaidos nuo 30 proc. didėja iki 80 proc.

Išpardavimų metu prekybininkai nuolaidas didina palaipsniui: dažniausiai pirmosios nuolaidos siekia apie 30 proc., vėliau didėja iki 50 proc., o prekių likučiai jau gali būti parduodami ir su 70–80 proc. nuolaidomis. Tačiau nuolaidoms didėjant, mažėja tikimybė rasti norimą ir tinkančią prekę.

„Įprasta praktika yra iš pradžių taikyti kiek mažesnes nuolaidas, tačiau tada yra didesnis prekių pasirinkimas, vėliau – kai prekės išperkamos – pasiūla sumažėja, tačiau likusioms didėja nuolaidos, kurios gali sezoninio išpardavimo pabaigoje pasiekti ir 70 ar 80 proc.“, – sako R. Jakubčionienė

„Nuolaidos per išpardavimus yra labai įvairios, tai priklauso ir nuo prekės ženklų, ir nuo prekių grupių. Matyt, bendroji taisyklė yra ta, kad nuolaidos procentas yra nustatomas pagal pardavimo rezultatus – kiek sėkmingas buvo sezonas, koks yra prekių resursų lygis, kiek mes turime prekių likučių ir kiek greitai norime parduoti prekes. Įprasta nuolaida pirmajame etape yra iki 50 proc., antrajame etape nuolaidos jau gali siekti iki 60–70 proc., priklausomai nuo tinklo, tačiau to negalima vadinti vienintele taisykle“, – analogiškos pozicijos laikosi I. Marcinkienė.

„Kiekvienas operatorius pasirenka savo išpardavimų strategiją, tačiau nuolaidos yra skirtingos: iš pradžių iki 50 proc., po to iki 70 proc., ir visada būna galutinis išpardavimas sausio antroje pusėje, kai yra pačios didžiausios nuolaidos“, – apibendrina R. Vyšniauskienė.

Tačiau Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius primena, kad nors nuolaidos gali atrodyti įspūdingai, retai prekės yra parduodamos nuostolingai.

„Kainos mažinamos tiek, kad būtų patrauklios pirkėjui, bet taip pat neparduodama pigiau nei už savikainą, nes planuojama kažkiek ir uždirbti, tačiau daug mažiau nei ne išpardavimo metu. Kai kuriais atvejais per išpardavimus prekybininkai parduoda prekes ir pigiau nei už savikainą vien tam, kad ta prekė negulėtų sandėlyje. Tad kainos per išpardavimus labai svyruoja“, – sako jis.

L. Vilimo nuomone, Lietuvos sezoninių išpardavimų praktika šiuo metu niekuo nesiskiria ir neatsilieka nuo kitų šalių išpardavimų patirties, be to, prigijo ir nesezoninių išpardavimų dienos, kurios yra populiarios ir užsienyje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...