captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kodėl automobilinių dujų kaina – lyg įbesta?

Dyzelinu ir benzinu varomų transporto priemonių savininkai jau džiūgauja dėl mažėjančių degalų kainų, tačiau į dujų įrangą investavę vairuotojai kraipo galvomis – kodėl automobilinių dujų kaina nereaguoja į krentančias pasaulines dujų kainas?
S. Žiūros (BFL) nuotr.
S. Žiūros (BFL) nuotr.

Dyzelinu ir benzinu varomų transporto priemonių savininkai jau džiūgauja dėl mažėjančių degalų kainų, tačiau į dujų įrangą investavę vairuotojai kraipo galvomis – kodėl automobilinių dujų kaina nereaguoja į krentančias pasaulines dujų kainas?

Gruodžio 3 d. duomenimis, „Orlen“ degalinėje Vilniuje automobilinės dujos kainavo 2,39 Lt/l, Alytuje – 2,35 Lt/l, Mažeikiuose – 2,38 Lt, „Ventus“ degalinėje Kėdainiuose – 2,37 Lt/l. Ne kažką mažesnės kainos degalinėse buvo ir vasarą, kai pasaulinės naftos kainos nebuvo dar nukritę apie 30 proc.

Kaip skelbia „Regitra“, šių metų pradžios duomenimis Lietuvoje registruotos transporto priemonės su dujų įranga sudarė apie 9,5 proc., dyzelinu – apie 59 proc., benzinu – apie 31 proc.

Kodėl mažėjančiomis degalų kainomis gali džiaugtis tik dyzeliną ir benziną į bakus pilantys vairuotojai?

„Statoil Fuel & Retail Lietuva“ Degalų kategorijos departamento direktorius Sigitas Raila pastebi, kad jau kelinti metai iš eilės suskystintų dujų kainos rinka yra stabili.

„Kainos nesikeičia taip dažnai kaip benzino ir dyzelino. Todėl susiklostė tokia situacija, kad kaina ne taip stipriai reaguoja į savikainos pokyčius, – kalbėjo jis. – Nors didmeninėje suskystintų dujų rinkoje konkurencija yra didesnė, didelių pokyčių kainoje, kaip benzino, nėra“.

S. Raila taip pat pridėjo, kad automobilinių dujų pardavimų paklausa nuolat mažėja. Pasak jo, šiais metais automobilinių dujų pardavimai degalinėse sumažėjo apie 7 proc., benzino – apie 1 proc., o dyzelino išaugo apie 9 proc.

„Dujiniai automobiliai tampa mažiau patrauklūs, nes į naujesnius automobilius panašu, kad jau nebededa dujų įrangos arba daug rečiau nei anksčiau. Dujų pardavimų perspektyva gana sudėtinga. Matoma, kad tie, kurie keičia dujų įrangą turintį automobilį į naują, renkasi varomą dyzelinu“, – svarstė pašnekovas.

Vis dėlto, kodėl degalinėse dujų kainos nejuda iš vietos, negalėjo atsakyti ir Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovė Daiva Jokšienė.

„Dujų kainos turi panašią tendenciją kaip ir kitų degalų – tai didmeninė kaina. Jei jos lieka stabilios ir nemažėja, tai ir mažmeninė kaina nesikeičia“, – teigė ji.

DELFI žiniomis, naftos produktų rinkos dalyviai aiškina, kad suskystintų naftos dujų kainos išsilaikė dėl to, kad regione buvo sumažėjusi šio produkto pasiūla. Tai sukėlė rugsėjo, spalio mėnesiais vykęs Baltarusijos naftos perdirbimo produktų gamyklos remontas.

Kita priežastimi galėjo būti tuo metu patrauklesnėmis buvusios kainos Rusijoje bei Ukrainoje: Rusijos gamintojai stengėsi didinti savo pardavimus, mažindami mažiau patrauklų eksportą į Rytų Europą.

Vis dėlto teigiama, kad staigus naftos produktų kainų kritimas atsiliepė didmeninei suskystintų naftos dujų kainai ir kritimas prasidėjo lapkričio mėnesį ir tęsiasi iki dabar. Tikėtina, kad mažesnės kainos tai atspindės ir mažmeniniuose tinkluose.

„Statoil“ atstovas S. Raila teigė, kad automobiliai su dujų įranga populiarūs Lietuvoje ir Lenkijoje. Estijoje su dujų įranga važinėjama pakankamai mažai, Latvija – dar tik atranda šią rinką.

„Estijoje labai maža dalis važinėja su dujomis ir estai dujų nepamėgo. Atrodo, kad gal šiek tiek pradeda atrasti, bet apimtis nėra didelė. Latvija dujinius automobilius atrado tik prieš dvejus ar trejus metus ir rinka dar nėra gerai išvystyta, bet auga pakankamai greitai, tačiau vis dar nėra pasiekusi tokios apimties kaip Lietuva“, – komentavo jis.

 

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...