captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Linava“: klientai nebenori Lietuvos vežėjų paslaugų

Rusija pranešė pradėjusi nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą gabena „embargo“ produkciją, pareiškė Rusijos muitinės vadovas, pranešė agentūra „RIA Novosti“. Lietuvos vežėjų asociacija teigia, kad klientai nebenori naudotis Lietuvos vežėjų paslaugomis.
M. Vidzbelio (BFL) nuotr.
M. Vidzbelio (BFL) nuotr.

Rusija pranešė pradėjusi nuodugniai tikrinti lietuviškus krovinius, nes Europos Sąjungos šalys į Rusiją per Lietuvą gabena „embargo“ produkciją, pareiškė Rusijos muitinės vadovas, pranešė agentūra „RIA Novosti“. Lietuvos vežėjų asociacija teigia, kad klientai nebenori naudotis Lietuvos vežėjų paslaugomis.

„Per šią valstybę (Lietuvą – BNS) gabenama daug pseudoimporto krovinių su padirbtais atitikimo sertifikatais, ir šios šalies teritorija naudojama draudžiamos į Rusiją importuoti produkcijos gabenimo maršrutams pakeisti. Tai rimta priežastis, kad galima būtų labai pažvelgti į krovinių srautus iš šios šalies“, – žiniasklaidos atstovams sakė Andrejus Beljanovas.

Rusijos veterinarijos ir sanitarijos tarnyba („Rosselchoznadzor“) prieš dvi savaites paprašė Interpolo ir Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų reikalų generalinio direktorato duomenų apie kontrabanda į Rusiją gabenamus krovinius.

Anot A. Beljanovo, sprendžiant problemą, muitinė bendradarbiauja su „Rosselchoznadzor“.

„Mūsų tikslas nėra pagauti 20 ar 30 vilkikų. Mes siekiame, kad potencialūs pažeidėjai suvoktų bausmės neišvengiamumą“, – pabrėžė Rusijos muitinės vadovas.

D. Grybauskaitė: įvertinkite, ar norite dirbti „neprognozuojamoje“ Rusijoje

Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė antradienį paragino Lietuvos verslą rimtai įvertinti rizikas Rusijoje, kuri, pasak šalies vadovės, yra neprognozuojama šalis ir nepatikima ekonominė partnerė.

Prezidentės teigimu, Lietuvos transporto priemonėms apribojimus Maskva įvedė dėl politinių priežasčių, ir šios problemos sprendimu turėtų rūpintis Europos Sąjunga (ES).

„Tai yra politinės problemos, kurios šiuo metu susidaro būtent dėl to, kad Rusija tapo agresyvia valstybe, neprognozuojama valstybe“, – žurnalistams Klaipėdoje sakė prezidentė.

„Mūsų verslas turi labai rimtai pasverti, nes žinome, kad kol kas Rusija yra nepatikima ekonominė partnerė. Todėl verslas turi apsispręsti, ar rizikuoti ir prisiimti visą riziką, ar vis dėlto mėginti diversifikuoti ir ieškoti naujų rinkų“, – kalbėjo D. Grybauskaitė.

Pasak šalies vadovės, į Maskvos kaltinimus, kad per Lietuvą į Rusiją gabenami uždrausti produktai, turi reaguoti ES.

„Šiandien kiek girdėjau yra oficialus Rusijos muitinės pareiškimas, kad neva per Lietuvą yra gabenama europinė kontrabanda. Tai reiškia, mestas kaltinimas visai Europai. Tai reiškia, kad tai jau yra Europos problema ir Europa turės spręsti“, – teigė ji.

D.Grybauskaitė dabartinius ribojimus susiejo su pernai Lietuvai įvestomis panašiomis priemonėmis ir ES pritaikytu maisto produktų embargu.

„Mes esame patyrę daug panašaus pobūdžio blokadų. Be jokios abejonės, visos šios blokados turi politinę potekstę. Mes jau prieš metus turėjome grynai prieš Lietuvą nutaikytas sankcijas, kai Lietuva pirmininkavo ES, o šią vasarą buvo pritaikytos sankcijos visai Europai“, – teigė ji.

„Linava“: nurodyta tikrinti lietuviškus krovinius ir transportą

Tuo metu Lietuvos vežėjai antradienį toliau užlaikomi Rusijos pasienyje bei vidinėse muitinėse, teigia vežėjų asociacijos „Linava“ vadovas. Pasak Algimanto Kondrusevičiaus, daugumai Lietuvos vežėjų Rusijos vidaus muitinėse taikoma nuodugni patikra.

„Įvažiuoti iš tikrųjų ir toliau sunku. Žodis „sulėtėjęs“ – čia švelniai pasakyta“, – BNS sakė A. Kondrusevičius.

Pasak jo, daugelis krovinių tikrinami nuodugniai – iškraunamas visas krovinys ir paimami jo pavyzdžiai.

Asociacija pranešė, kad pirmadienį vakare išplatintas vidinis Rusijos muitinės dokumentas, kuriame nurodoma transporto priemones bei krovinius iš Lietuvos tikrinti pagal sugriežtintą tvarką. Pasak „Linavos“, tai yra laikina priemonė, tačiau konkretūs terminai nenurodomi.

Asociacijos atstovo teigimu, oficialiame dokumente nenurodoma, kokiu pagrindu lietuviški automobiliai yra tikrinami, tačiau nurodoma, kad Lietuva reiškia rizikos veiksnį.

„Niekur nėra nurodyta, kokiu pagrindu. (...) Yra, kad produkto kilmės šalis Lietuva, vežėjas – Lietuva, pakrovimo šalis – Lietuva ir, man atrodo, netgi vairuotojas jeigu lietuvis, jau pakliūva. Būtent Lietuva ir yra rizikos faktorius“, – BNS sakė „Linavos“ viceprezidentas Julius Misiūnas.

Anot jo, dėl tokios situacijos klientai nenori naudotis Lietuvos vežėjų paslaugomis: „Šiandien niekas nenori Lietuvos vežėjo. Tai akivaizdžiai yra pasakyta, prekės iškraunamos terminaluose arba važiuoja į kitą šalį. Klientai ieško išeities ir lietuvis vežėjas yra nepageidaujamas“.

Į Karaliaučių leidžiama 7 kartus mažiau

Lietuviški automobiliai ir toliau negali patekti į Karaliaučiaus sritį. Valstybinė sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pranešė, kad į ją per parą išvyksta maždaug 7 kartus mažiau lengvųjų automobilių nei anksčiau.

Pasak tarnybos, per parą - nuo pirmadienio 8 valandos ryto iki antradienio 8 valandos ryto - į Karaliaučių per Kybartų, Ramoniškių, Panemunės ir Nidos punktus išvyko 111 lengvųjų automobilių su lietuviškais numeriais, tačiau dalis jų, sužinoję, kiek reikės laukti, grįžo atgal.

„Tokių automobilių yra maždaug iki 20. Jie pravažiavo mūsų punktus, bet sužinoję, kiek reikės laukti, apsisuko ir grįžo į Lietuvą“, - BNS sakė VSAT Viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis.

Pasak tarnybos, kai Rusija netaikė nuodugnios patikros, į Karaliaučių per parą įvažiuodavo vidutiniškai 700 automobilių.

Tuo metu iš Karaliaučiaus srities į Lietuvą per pastarąją parą grįžo 62 automobiliai su lietuviškais numeriais. Anksčiau jų būdavo maždaug 650.

Vilkikų su lietuviškais numeriais per pastarąją parą į Karaliaučiaus sritį išvyko 13, o atvyko 10, o su rusiškais numeriais - atitinkamai 228 ir 268.

Anot pranešimo, kai kurie Karaliaučiaus srityje dirbantys žmonės pasienyje palieka automobilius ir pėsčiomis kerta sieną.

Rugpjūčio pradžioje Rusija vieneriems metams uždraudė maisto ir žemės ūkio produktų importą iš Europos Sąjungos, JAV ir kitų Vakarų šalių, reaguodama į Vakarų sankcijas dėl numanomos paramos Ukrainos prorusiškiems separatistams bei Krymo aneksijos.

Rusija praėjusios savaitės pabaigoje pradėjo riboti automobilių ir vilkikų iš Lietuvos įvažiavimą.

Tai ne pirmas kartas, kai Lietuvos vežėjams Rusija pradėjo taikyti sugriežtintą patikrą. Pernai rugsėjį, Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungai, Rusija pradėjo taikyti sugriežtintą krovinių patikrą.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...