captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuva dėl transporto ribojimo pasienyje Rusijai įteikė notą

Lietuva dėl įvestų diskriminacinių patikrinimo procedūrų pasienyje Rusijai įteikė notą, pirmadienį pranešė užsienio reikalų viceministras Andrius Krivas.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Lietuva dėl įvestų diskriminacinių patikrinimo procedūrų pasienyje Rusijai įteikė notą, pirmadienį pranešė užsienio reikalų viceministras Andrius Krivas.

Nota įteikta Rusijos ambasadoriui Aleksandrui Udalcovui, kuris buvo iškviestas į ministeriją.

„Tai, ką pasakiau ambasadoriui ir ką drįstu pakartoti čia, yra mūsų, Užsienio reikalų ministerijos, vertinimas ir požiūris, kad tie veiksmai, kurių dabar Rusijos pasieniečiai ir muitininkai imasi Lietuvos transporto priemonių, fizinių ir juridinių asmenų atžvilgiu, Lietuvoje pakrautų ir pagamintų krovinių atžvilgiu, daro žalą tarpvalstybiniams santykiams ekonomikos, žmogiškų kontaktų, kultūros ir kitose srityse“, – žurnalistams sakė diplomatas.

Jis teigia pareikalavęs, kad ši diskriminacinė praktika būtų nutraukta.

Anot jo, ambasadorius atsakė, kad Rusijos muitinės tarnyba „visada veikia pagal savo taisykles Rusijos Federacijos ribose“ ir jų veiksmuose „negali būti politinės potekstės“.

A. Krivo teigimu, jokių oficialių Maskvos paaiškinimų dėl incidento šiuo metu nėra sulaukta.

Pasak viceministro, vadinamoji šimtaprocentinė patikra transporto priemonėms lietuviškais registracijos numeriais, taip pat automobiliams su Lietuvos įmonių kroviniais ar šalies įmonių reeksportuojamais kroviniais taikoma nuo penktadienio.

Viceministras nesiėmė vertinti, ar šie veiksmai gali būti susiję su Dalios Grybauskaitės pareiškimu, kai Rusiją ji pavadino teroristine valstybe.

„Drįstu tik priminti, kad su panašia situacija buvome susidūrę praėjusiais metais, irgi rudenį. Deja, buvo pagrindo manyti, kad motyvacija veiksmams iš Rusijos Federacijos pusės visgi buvo politinė“, – įvertino A. Krivas.

Jis priminė, jog pernai Rusija savo veiksmus tuo metu aiškino techninėmis priežastimis.

„Bet viskas liko interpretacijomis, techniniai paaiškinimai nebuvo pateikti oficialiai“, – sakė viceministras.

„Neatskleisiu paslapties sakydamas, kad šiuo metu bendras tarpvalstybinių santykių fonas dvišalėje plotmėje tarp Lietuvos ir Rusijos ir tarp Rusijos ir Vakarų valstybių institucijų, Europos Sąjungos ir NATO nėra pats geriausias. Šiame fone visada yra pagunda visiems veiksmams priskirti politinę reikšmę ir potekstę“, – kalbėjo A. Krivas.

Jis pranešė, jog šiuo metu rengiami dokumentai ir Europos Sąjungos (ES) institucijos bus informuotos apie susiklosčiusią padėtį pasienyje.

Tai ne pirmas atvejis, kai Rusija imasi panašių žingsnių Lietuvos atžvilgiu. Paskutinį kartą jų imtasi 2013 metų rudenį, Lietuvai pirmininkaujant ES Tarybai.

Rusija lietuviškų vilkikų neįsileidžia ir iš Latvijos bei Baltarusijos

Nuo praėjusios savaitės automobilių lietuviškais numeriais nepraleidžianti per sieną Lietuvos – Rusijos pasienyje su Kaliningrado sritimi, Rusija žengė dar toliau. Lietuvos vežėjų sunkvežimiai stringa ir prie Latvijos siena su Rusija. Sunkvežimių vairuotojai kalba, kad patiria problemų ir prie Baltarusijos sienos su Rusija. „Linavos“ atstovai teigia, kad padėtis labai rimta.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Gintautas Ramaslauskas patvirtino 15min.lt informaciją, kad lietuvių vežėjai problemų dėl įvažiavimo į Rusiją turi ir Latvijoje bei Baltarusijoje.

„Problema yra ir ji tikrai rimta“, – sakė „Linavos“ atstovas.

Pasak G. Ramaslausko, pirmi signalai apie pasieniuose Latvijoje ir Baltarusijoje stringančius lietuvių gabenamus krovinius asociaciją pasiekė praėjusio penktadienio vakarą. „Iš pradžių tai buvo pavieniai atvejai, tačiau nuo šiandienos ryto situacija yra labai rimta“, – sakė pašnekovas.

Jis patvirtino, kad šįryt ministras pirmininkas Audrius Butkevičius telefonu apie vežėjų situaciją bendravo su „Linavos“ prezidentu Algimantu Kondrusevičium, tačiau dieną pas premjerą vykusio pasitarimo rezultatų tvirtino nežinantis.

Anot „Linavos“ atstovo, vieni vilkikai lietuviškais numeriais stovi pasieniuose įvažiuojant į Rusiją, kiti yra užstrigę vidinėse Rusijos muitinėse.

„Oficialaus paaiškinimo nesame gavę, kodėl tokia situacija. Žinome tik, kad beveik visi lietuvių vilkikai yra nukreipti šimtaprocentiniam patikrinimui, o tai – laiko sąnaudos“, – teigė G. Ramaslauskas.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...