captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Klasco“ dokininkai reikalauja didinti per krizę sumažėjusius atlyginimus

Kelerius metus gyvenę be atlyginimų didinimo, Klaipėdos uoste dirbantys dokininkai pasiryžę priversti darbdavius sugrąžinti jiems tai, ką prarado per ekonominę krizę.  
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Kelerius metus gyvenę be atlyginimų didinimo, Klaipėdos uoste dirbantys dokininkai pasiryžę priversti darbdavius sugrąžinti jiems tai, ką prarado per ekonominę krizę.

Kol vyksta derybos, „Klasco“ kompanijos vadovai situacijos nekomentuoja, praneša LRT televizijos laida „Panorama“.

Vienoje didžiausių uoste krovinių kompanijoje „Klasco“ dirba apie 200 dokininkų. Jų atlyginimai, kurių gali pavydėti ne vienas šalies gyventojas, siekia nuo pustrečio iki keturių tūkstančių litų per mėnesį neatskaičius mokesčių. Tačiau dokininkai siekia dar didesnių atlyginimų. Jų teigimu, prasidėjus krizei, darbuotojų sutikimu, atlyginimai nebuvo didinami kelerius metus.

„Darbas – lauke, šaltyje, karštyje ir sulyginti atlyginimus. Kodėl Seimo nario atlyginimas yra didelis? Sunkus darbas. Taip pat ir čia, tik čia yra dar ir pavojingas“, – aiškina dokininkas-mechanizatorius Romas Liaudanskis.

Dokininkai sako, kad per penkerius metus nuvertėjo pinigų perkamoji galia, todėl išgyventi su dabartiniais atlyginimais nebegalima. Be to, Europoje dokininkai vidutiniškai per mėnesį uždirba apie tris tūkstančius eurų. Kompanijos „Klasco“ darbuotojai sako tokių algų nesitikį, tačiau sieks, kad pasirašant naują kolektyvinę darbo sutartį būtų vėl įtrauktas punktas, kuris numatytų atlyginimų didinimą.

„Galbūt tai bus kažkokie kompromisiniai variantai, nežinau, bet kalba šiuo metu eina apie 20 proc. pakėlimo. Mes nenorime daugiau gauti, būkit geri, atiduokit tai ką jau nuvertėjom mes“, – sako dokininkų profsąjungos pirmininkas Vladimiras Bendoraitis.

„Darbdavio atstovai aiškina, kad labai dideli pasiekimai, rekordiniai perkrovimai. Tai ką tai reiškia? Reiškia lėšų yra. Jeigu lėšų yra, reiškia sąlygos yra kelti atlyginimą“, – priduria Romas Liaudanskis.

Kompanijos „Klasco“ vadovai sako, kad jų dokininkų atlyginimai – vieni didžiausių Klaipėdos uoste, tačiau plačiau komentuoti situacijos, kol vyksta derybos, nepanoro.

Panašiai kaip „Klasco“ uždirba ir „Klaipėdos smeltės“ dokininkai, tačiau jų atlyginimas iki keturių tūkstančių litų per mėnesį priartėjo tik šiemet. Atlyginimai šiemet 21 procentu didesni nei pernai. Bendrovės vadovas sako, kad prasidėjus krizei, teko atleisti apie šimtą dokininkų. Taip išvengta atlyginimų mažinimo. Tačiau kalbėti apie pagerėjimą dar esą ankstoka. Nors Lietuvoje stebimas ekonomikos augimas verslui sąlygos nepalengvėjo. O per Europą besiritantys neramumai verčia abejoti ar krizė baigėsi.

Lietuva yra pati mažytė, o Klaipėdos uostas gyvena iš tranzitinių krovinių, tai sakykim didžiąją dalį sudaro tranzitiniai kroviniai. Todėl mes esam toj visoj erdvėj ir šičia sąlygos žaidimo yra labai griežtos, konkurencingos su šalia esančiais uostais“, – mano „Klaipėdos smeltė“ generalinis direktorius Rimantas Juška. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close