captcha

Jūsų klausimas priimtas

Moterų verslumo forumas vainikavo Tarptautinę verslumo savaitę

Šią savaitę daugiau nei 140 valstybių visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, yra minima Tarptautinė verslumo savaitė, skirta verslumo ir kūrybiškumo skatinimui bei idėjų sklaidai. 2007 m. užgimusi idėja apie pasaulinį judėjimą, kuris įkvėptų žmones išlaisvinti savo idėjas ir paskatintų verslumo vystymąsi, po metų buvo įgyvendinta – 2008 m. lapkričio mėnesį pirmą kartą paminėta pirmoji Tarptautinė verslumo savaitė.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Šią savaitę daugiau nei 140 valstybių visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, yra minima Tarptautinė verslumo savaitė, skirta verslumo ir kūrybiškumo skatinimui bei idėjų sklaidai. 2007 m. užgimusi idėja apie pasaulinį judėjimą, kuris įkvėptų žmones išlaisvinti savo idėjas ir paskatintų verslumo vystymąsi, po metų buvo įgyvendinta – 2008 m. lapkričio mėnesį pirmą kartą paminėta pirmoji Tarptautinė verslumo savaitė.

Tai tapo didžiausia inovatorių ir naujų darbo vietų kūrėjų švente visame pasaulyje. Šios savaitės metu vietiniu, nacionaliniu ir globaliu mastu vyksta įvairūs renginiai, kuriuose yra siūlomos naujos ir įdomios verslo nišos, žmonės yra skatinami atrasti savo verslumo potencialą ir galimybes realizuoti save naujų idėjų generavimo procese.

Trečiadienį Vilniuje įvykęs antrasis moterų verslumo ir lyderystės forumas „Moterys verslo pasaulyje: jokių kliūčių pakeliui į sėkmę“ vainikavo Lietuvoje minimą Tarptautinę verslumo savaitę, rašoma pranešime spaudai.

Amerikos prekybos rūmų Lietuvoje organizuotame ir tarptautinės kompanijos „Amway“ globojamame renginyje susirinkusios žymios šalies verslininkės ir įvairių sričių profesionalės – Valstybinės energetikos ir kainų komisijos pirmininkė Diana Korsakaitė, „Swedbank“ Lietuvoje vadovė Dovilė Grigienė, TV3 generalinė direktorė Laura Blaževičiūtė, Edukologijos mokslų daktarė ir privataus darželių tinklo „Vaikystės sodas“ įkūrėja Austėja Landsbergienė, lyderystės strategė, JAV sertifikuota vadovų koučingo, karjeros koučingo ir gyvenimo koučingo specialistė Aušra Bijaminienė ir kitos veiklios Lietuvos moterys dalinosi gerąja patirtimi, kuri prisideda prie Lietuvos moterų verslumo skatinimo bei aptarė kylančius iššūkius.

Į forumą susirinkusias moteris bei moterų verslumu besidominčius vyrus pasveikino Prezidentės patarėja Giedrė Kaminskaitė-Salters. Renginį pradėjusi kompanijos „Amway“ Europos regiono korporatyvinių reikalų direktorė Candan Corbacioglu teigė, kad verslumas yra svarbus veiksnys, prisidedantis prie tvaraus ekonominio augimo, todėl jo skatinimas yra ypatingai svarbus uždavinys kiekvienai šaliai.

Moterys verslo pasaulyje

2014 m. balandžio – liepos mėnesiais buvo apklausta daugiau nei 22 tūkstančiai moterų bei 21 tūkstantis vyrų. Remiantis šių apklausų rezultatais buvo atliktas „Amway“ pasaulinis verslumo tyrimas, kurio rezultatai atskleidė, kad tiek vyrai, tiek moterys turi vienodai teigiamą požiūrį į verslumą, tačiau kalbant apie verslumo potencialą atsiranda ryški lyčių skirtis. Kitaip tariant, nors abi lytys pasisako už verslumo iniciatyvas ir vienodai vertina savo verslumo sugebėjimus, vyrai yra kur kas aktyvesni ir atviresni naujų verslo idėjų įgyvendinimui. Tačiau nėra abejonių, kad visame pasaulyje moterų verslumas šiuo metu yra viena labiausiai vystomų ekonomikos ir verslo temų.

Lietuvos moterų požiūris į verslumą

Remiantis ataskaitos duomenimis, net 89 procentai Lietuvos moterų išreiškė teigiamą požiūrį į verslumą. Pradėti nuosavą verslą norėtų 41 procentas apklausoje dalyvavusių respondenčių. Gauti rezultatai yra aukštesni nei 38-ių tyrime dalyvavusių šalių vidurkis. Trys svarbiausi motyvai, skatinantys pradėti savo verslą, yra tokie patys kaip ir moterims iš kitų pasaulio šalių – nepriklausomybė nuo darbdavio (46 proc.), galimybė gauti papildomas pajamas (46 proc.) bei realizuoti save (37 proc.). Kaip rodo rezultatai, Lietuvos moterys labiau akcentuoja finansinę naudą nei padidėjusias saviraiškos galimybes. Vertinant Lietuvoje esančias sąlygas nuosavam verslui kurti, apklaustųjų moterų nuomonės išsiskyrė. Didesnė dalis apklaustųjų (58 proc.) ją įvardino kaip nepalankią, o 39 procentai teigė, kad Lietuvoje yra palankios sąlygos verslumo iniciatyvų įgyvendinimui. Gauti rezultatai yra žemesni nei tyrime dalyvavusių šalių vidurkis – atitinkamai 49 ir 43 procentai.

Geros verslininkės savybės – įgimtos ar įgyjamos?

Tyrimas parodė, kad lietuvės yra aktyvios verslumo mokymų ir seminarų dalyvės. Daugiau nei trečdalis (35 proc.) Lietuvos moterų apklausos metu jau buvo dalyvavę vienoje ar daugiau iniciatyvų, skirtų verslumo ugdymui ir tai yra žymiai didesnis balas nei bendras šalių vidurkis (20 proc.). Tačiau Lietuvos moterys yra šiek tiek kritiškesnės požiūriui, kad verslumo įgūdžių galima išmokti – Lietuvoje taip manančių yra 57 procentai, o tyrime dalyvaujančių šalių vidurkis yra 63 nuošimčiai. Vertinant mokyklose, universitetuose ir kitose mokymosi įstaigose suteikiamų žinių apie verslumą kokybę ir pakankamumą, moterų nuomonės aiškiai išsiskyrė – 47 procentai moterų pasisakė teigiamai ir beveik tiek pat apklaustųjų (45 proc.) išreiškė nepasitenkinimą esama sistema.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...