captcha

Jūsų klausimas priimtas

Bruzda tolimųjų reisų vairuotojai

Dalis vienos didžiausių logistikos bendrovių „Girteka“ tolimųjų reisų vairuotojų grasina streiku.
S. Žiūros (BFL) nuotr.
S. Žiūros (BFL) nuotr.

Dalis vienos didžiausių logistikos bendrovių „Girteka“ tolimųjų reisų vairuotojų grasina streiku.

Apie bruzdančius vairuotojus DELFI patvirtino dvi skirtingos profesinės sąjungos, jų bendrovėje veikia dar daugiau.

Lietuvos paslaugų sferos darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Aleksandras Posochovas sako, kad trečiadienį planuojamas streikas yra senų, anksčiau neišspręstų problemų tęsinys – apmokėjimo tvarkos ir uždarbio dydžio. Streiku grasina šiuo metu užsienyje esanti dalis vairuotojų.

„Tolimųjų reisų vairuotojams mokamas atlyginimas yra kitoks nei kitiems darbuotojams. Dažniausiai vairuotojai pagal darbo sutartis gauna minimalų atlyginimą, o visi kiti pinigai susidaro už dienpinigius ir visus kitus mokėjimus. Jie būdami komandiruotėse tarsi į savo mokėjimo korteles gauna nemažas sumas, tačiau už tuos pinigus jie moka ir už degalus, baudas ir kitus nesklandumus“, – DELFI sakė jis.

Pasak pašnekovo, prastėjant situacijai rinkoje, dažniausiai tai atsiliepia ir vairuotojų gaunamoms pajamoms.

„Turbūt pernelyg smarkiai juos prispaudė, todėl jie išstojo su savo reikalavimais“, – sakė A. Posochovas.

Jo vertinimu, iš 500-600 vairuotojų streikuoti gali 10-20 proc. Taigi iki 100 žmonių.

Profsąjungos vadovo duomenimis, esant normaliai situacijai rinkoje, tolimųjų reisų vairuotojai uždirba 3–5 tūkst. Lt per mėnesį.

„Dažniausiai jie pradeda bruzdėti, jų atlyginimai sumažėja iki 1,5-2 tūkst. Lt“, – sakė A. Posochovas.

Profesinės sąjungos „Sandrauga“ sąjungos pirmininkas Kęstutis Juknis tvirtino žinantis apie vairuotojų planus, tačiau nežino, ar tai galima vadinti streiku, nes profsąjunga reikalavimų darbdaviui neįteikė.

„Ten bus labiau gal ne streikas, o pasistovėjimas ir ginčo aiškinimasis, – DELFI sakė jis. – Dalis tam besiruošiančių vairuotojų važinėja Europos Sąjungoje, dalis – Norvegijoje. Ginčas vyksta dėl kuro normų nustatymo, kiek vilkikas turi sunaudoti kuro 100 km. Jie (vadovai – DELFI) jas nustato iš lubų, o paskui daro nuskaitymus iš vairuotojų“, – DELFI sakė jis.

Paskambinus bendrovės „Girteka“ telefonu, atsiliepusi moteris paaiškino, kad įmonė jokiais klausimais komentarų neteikia.

Tiklalapio rekvizitai.lt duomenimis, „Girtekos“ apyvarta pernai buvo daugiau nei 100 mln. Lt.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...