captcha

Jūsų klausimas priimtas

Bankrutuoja viena didžiausių kelionių operatorių Lietuvoje

Iš rinkos traukiasi kelionių operatorius „Plius Travel“ – penktadienį įmonė išplatino pranešimą savo partneriams, kad nuo lapkričio 14-osios stabdo veiklą. Egipte ir Portugalijoje įstrigo apie 470 bendrovės klientų. Kaip jie ir kada bus parskraidinti, kol kas neaišku. Šią informaciją oficialiai patvirtino UAB „Fresh Travel“ direktorius Gediminas Kerys bei Valstybinis turizmo departamentas (VTD), kurio vadovams tokia žinia sukėlė šoką.
I. Juodytės (BFL) nuotr.
I. Juodytės (BFL) nuotr.

Iš rinkos traukiasi kelionių operatorius „Plius Travel“ – penktadienį įmonė išplatino pranešimą savo partneriams, kad nuo lapkričio 14-osios stabdo veiklą. Egipte ir Portugalijoje įstrigo apie 470 bendrovės klientų. Kaip jie ir kada bus parskraidinti, kol kas neaišku. Šią informaciją oficialiai patvirtino UAB „Fresh Travel“ direktorius Gediminas Kerys bei Valstybinis turizmo departamentas (VTD), kurio vadovams tokia žinia sukėlė šoką.

VTD praneša, kad po itin intensyvių Turizmo departamento derybų su oro vežėju (Čekijos užsakomųjų reisų bendrove)  bei pasitelkus Lietuvos ambasadą Čekijos Respublikoje, rastas sprendimas grąžinti Madeiroje (Portugalija) esančius UAB „Freshtravel” turistus į Lietuvą.

17.45 val. išsiųstas  Turizmo departamento garantinis raštas oro vežėjui, kuris šiandieną, 17.20 val. vietos laiku turėtų pakilti iš Madeiros oro uosto skrydžiui į Vilnių su 119  turistų.

Turizmo departamentas ir toliau sprendžia situaciją dėl užsienyje esančių turistų skubaus grąžinimo į Lietuvą.

Šeštadienio paryčiais – 4,45 val. – į Vilnių turėjo atskristi lėktuvas iš Hurgados, tačiau jo reisas atšauktas.

J. Raguckas: tai – nusikalstama

VTD l. e. direktoriaus pareigas einantis Juozas Raguckas pabrėžė, kad departamentas apie „Fresh Travel“ bankrotą sužinojo penktadienį po pietų.

„Svarbiausia, kad šitoje situacijoje kompanijos akcininkas, savinininkas ir vadovas (Gediminas Kerys, – aut. past.) nebendrauja tinkamai. Apskritai jis niekaip nebendrauja. Jis mums numetė informaciją, kad „aš esu nemokus ir jūs esate atsakingi už turistų sugrąžinimo klausimus. Tai yra nusikalstama. Neabejotinai kreipsimės į atitinkamas institucijas“, – sakė pašnekovas.

Ką daryti nukentėjusiems turistams?

Po šoko atsigavęs Valstybinis turizmo departamentas penktadienio vakarą pranešė, kad UAB „Fresh Travel“ organizuojamos kelionės neįvyks. Keleivių prašoma nevykti į Vilniaus oro uostą. Įmonei dėl apyvartinių lėšų trūkumo šiandieną, lapkričio 14 dieną 15 val. sustabdytas kelionių organizatoriaus pažymėjimas.

Informacija turistams, esantiems Egipte ir Modeiroje (Portugalijoje). Iškilus problemoms kreipkitės:

Esantiems Egipte: Egipte esantis UAB „Freshtravel“ atstovas – Margiris (Egipte) tel. +2010604143040.Lietuvos Respublikos konsulas Egipte Justas Vaišnoras, tel. +201223233143.

Esantiems Portugalijoje: Pirminė informacinė konsulinė pagalba, visą parą (8-5) 236 2444
 
LIETUVOS RESPUBLIKOS GARBĖS KONSULAI:

DR. JORGE ANTAS DE BARROS
Adresas: Solar dos Condes de Prime
Rua dos Andrades
3500-076 Viseu
PORTUGAL
Telefonas: +351 232 422 745
Faksas: +351 213 579 152
El.p. adresas: jorge.antas.barros@gmail.com

CARLOS SILVA E SOUSA
Adresas: Rua Pedro Alvares Cabral 14-1
8200 – 169 Albufeira
PORTUGAL
Telefonas: +351 289 513 222
Faksas: +351 289 588 027
El.p. adresas: carlosses@iol.pt

Lietuvos Respublikos ambasada Jungtinėje Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystėje, Omano Sultonatui, Afrikos Sąjungai, Federacinei Demokratinei Etiopijos Respublikai ir Portugalijos Respublikai
Ministras Patarėjas Antanas Muralis
II sekterorė Laura Tilūnaitė
Tel. 00 44 7970 865 006

Kelionių pardavimo agentai, platinę šio kelionių organizatoriaus keliones, prašomi nedelsiant susisiekti su į keliones turinčiais išvykti turistais, informuoti apie susidariusią padėtį ir grąžinti turistų įmokėtus, tačiau kelionių organizatoriui UAB „Freshtravel“ dar nepervestus pinigus.

Pranešė tik partneriams

„Informuojame, kad UAB „Fresh Travel“, valdanti kelionių operatoriaus „Plius Travel“ prekinį ženklą, stabdo savo veiklą. Užsakytos kelionės nuo 2014 metų lapkričio 14 dienos nebebus vykdomos, nauji užsakymai nebepriimami“, – rašoma bendrovės partneriams išplatintame pranešime. Viešai nebuvo išplatinta jokio pranešimo.

Bendrovė nurodo, kad turistai, kurie yra sudarę su kelionių organizatoriumi UAB „Fresh Travel“ turizmo paslaugų teikimo sutartis, tačiau jiems nuo 2014 metų lapkričio 14 dienos nesuteikiamos sutartyse numatytos turizmo paslaugos (kelionė visiškai neįvyko/neįvyks) arba turistai, kurie negavo dalies turizmo paslaugų (kelionė nutraukta anksčiau laiko ir/arba turistai patyrė papildomų išlaidų kelionės metu), prašymus dėl pinigų grąžinimo turi pateikti per kelionių agentūras arba tiesiai į Valstybinį turizmo departamentą (VTD).

Bendrovės interneto tinklalapis penktadienį po pietų dar veikė, jame nebuvo jokios informacijos apie nutraukiamą veiklą. Priešingai – buvo galima užsisakyti siūlomas keliones. „Plius Travel“ šiuo metu pardavinėjo pavasario vasaros keliones į Turkiją, dar šį mėnesį keliauti į Egipto kurortus, Kanarų salas.

UAB „Fresh Travel“ vadovas Gediminas Kerys 15min.lt užtikrino, kad įsigyti kelionių nebeįmanoma.

„Taip, (UAB „Fresh Travel“ – aut. past.) stabdo savo veiklą. Puslapis dar veikia, bet kelionių nusipirkti jau nebegalima. Nuo penktadienio vakaro nebeveiks ir puslapis. Įmonės veikla stabdoma nuo šiandien, t.y. lapkričio 14 dienos, ryto“, – sakė G.Kerys. Pasak jo, bendrovė bankrutuoja dėl apyvartinių lėšų stygiaus.

Penktadienio vakarą „Plius Travel“ tinklalapis jau nebeveikė. Jame pranešama, kad „UAB „Fresh Travel“, valdanti kelionių operatoriaus Plius Travel prekinį ženklą, stabdo savo veiklą. Užsakytos kelionės nuo 2014.11.14 dienos nebebus vykdomos, nauji užsakymai nebepriimami. Artimiausiu metu galėsime suteikti daugiau informacijos. “

Turizmo departamentui – žiauri staigmena

Susisiekus su VTD l.e. direktoriaus pareigas einančiu Juozu Ragucku, paaiškėjo, kad „Fresh Travel“ bankrotas departamentui buvo didžiausia staigmena.

„Jūs supraskite, mes dabar esame aiškinimosi stadijoje. Rengiame pranešimą, tačiau, kol kas patys ne viską žinome“, – 15min.lt tikino J.Raguckas.

„Tai mums staigmena“, – sakė VDT laikinai einantis direktoriaus pareigas J.Raguckas, paklaustas, ar „Fresh Travel“ problemos jiems buvo žinomos anksčiau.

J. Raguckas penktadienį darbo dienos pabaigoje tesugebėjo pranešti, kad sustabdė kelionių agentūros „Fresh Travel“, dirbančios su prekės ženklu „Plius Travel“, veiklą.

Turizmo departamentas – aklas?

Prieš savaitę į Egiptą atskridę „Plius Travel“ klientai iš Lietuvos, pirkę paskutinės minutės keliones, liko nemaloniai nustebinti – viešbučio administracija buvo nepasiruošusi priimti klientų, todėl jiems teko šiek tiek palaukti savo kambarių.

15min.lt apie šį incidentą kalbėjosi su laikinuoju VTD vadovu Juozu Ragucku. Apie jokias problemas jis tąkart neužsiminė. Tokie kartais pasitaikantys nesklandumai neturėtų kelti nuostabos, aiškino jis. Perkant kelionę paskutinę minutę reikėtų tikėtis mažiau, kad ir nusivylimas nebūtų toks skaudus.

„Plius Travel“ kelionės buvo parduodamos ne tik per kelionių agentūras Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje, bet ir per didžiausius grupinio pirkimo portalus Lietuvoje bei Latvijoje.

J.Ragucko teigimu, šiuo pardavimo kanalu naudojasi ne tik „Fresh Travel“ (prekinis ženklas „Plius Travel“), bet ir daugiau tiek šalies, tiek užsienio kelionių organizatorių.

„Šis kelionių pardavimo būdas turi tiek privalumų, tiek trūkumų. Privalumu galima laikyti tai, kad pasinaudojant grupinių apsipirkimų portalų galimybėmis parduodamos kelionės yra plačiai išreklamuojamos, siūlomos nuolaidos skatina pirkimus. Trūkumu laikome tai, kad vartotojas neturi galimybės detaliai išsiaiškinti visų su kelione susijusių aplinkybių, kaip tai galėtų padaryti pas savo kelionių agentą“, – sakė J.Raguckas.

VTD informavo, kad šiemet rengė 46 išvadas pagal turistų skundus dėl nekokybiškai suteiktų organizuotos turistinės kelionės paslaugų. 6 skundų atvejais išvados teiktos dėl „Fresh Travel“ (prekinis ženklas „Plius Travel“) paslaugų.

Trumpa, bet audringa veikla

„Plius Travel“ savo veiklą pradėjo 2014 m. balandį. Kelionių organizatorius savo keliones siūlė pigiau nei didieji kelionių organizatoriai „Novaturas“ ir „Tez Tour“. Panašios strategijos laikėsi ir liepą bankrutavęs kelionių organizatorius „Go Planet Travel“. Iš pradžių poilsiautojai buvo skraidinami į Turkiją ir Graikiją, vėliau skrydžių geografija išsiplėtė iki  Portugalijos ir Egipto.

Rudenį „Plius Travel“ pranešė savo veiklos draudimą padidinusi dvigubai iki 700 tūkst. litų ir paskelbė apie plėtrą Latvijoje bei Baltarusijoje, kur savo keliones pardavinėjo per vietos partnerius.

Pastaruoju metu keliones siūlė pusvelčiui

Su „Plius Travel“ dirbusių kelionių agentūrų darbuotojai teigė nujautę galimą įmonės bankrotą.

„Kai kelionės, kurių kainos su nuolaida yra apie 1500 litų, per grupinių pardavimų portalus pradedamos pardavinėti už 600 litų, galima įtarti, kuo viskas baigsis“, – sakė vienos kelionių agentūros direktorius Udrius Armalis.

Kelionių agentūrų atstovai atkreipė dėmesį į tai, jog UAB „Fresh Travel“ (prekinis ženklas „Plus Travel“) baigtis panaši į jau anksčiau bankrutavusių įmonių – „Go Planet Travel“ ir „Star1 Airlines“  – veiklos sustabdymą.

„Viskas pranešama penktadienį, kai dalis vadybininkų dirba ne biuruose ir negali matyti darbo pašto, kuriame yra pranešimas apie bankrotą. Tokiu atveju dar savaitgalį jie gali užsakyti keliones – pinigai patenka į veiklą sustabdžiusios bendrovės sąskaitą, nors iš esmės kelionės jau nebegali būti organizuojamos. Mes to nenorėdami apgaudinėjame savo klientus“, – piktinosi vienas vadybininkas, nenorėjęs, kad būtų atskleista jo asmenybė.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...