captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kas trukdo Lietuvoje atsirasti daugiau garsiausių pasaulio verslų?

Lietuvoje pagal franšizės verslo modelį jau veikia keli gerai pasaulyje žinomi vardai, tačiau prisivilioti naujų sunku. Garsiausiems Lietuvos rinka per maža, o žemesnės kategorijos franšizių sėkme abejoja patys lietuviai.
JAV milijardierius W. Buffetas džiaugiasi „Dairy Queen“ deserto tirštumu per dar vieno padalinio atidarymą Pekine, AFP/Scanpix nuotr.
JAV milijardierius W. Buffetas džiaugiasi „Dairy Queen“ deserto tirštumu per dar vieno padalinio atidarymą Pekine, AFP/Scanpix nuotr.

Lietuvoje pagal franšizės verslo modelį jau veikia keli gerai pasaulyje žinomi vardai, tačiau prisivilioti naujų sunku. Garsiausiems Lietuvos rinka per maža, o žemesnės kategorijos franšizių sėkme abejoja patys lietuviai.

Lietuvoje naudodamiesi garsiais prekės ženklais ir jų veiklos principu, o tai vadinama franšize, daugiausia dirba verslininkai viešojo maitinimo srityje. Pagal apklausas, gyventojai norėtų dar daugiau ir garsesnių restoranų bei kavinių tinklų Lietuvoje, tačiau vietiniams verslininkams franšizės verslo modelis dar mažai pažįstamas, jam nesiryžtama.

„Kodėl man reikia pirkti franšizę, o ne daryti pačiam – gal pačiam bus pigiau? Bet praktika rodo, kad jei žmogus orientuotas į verslą ir jei iš tikrųjų nori labai gerų rezultatų, jis turi be emocijų vertinti objektyviai visas prielaidas ir franšizavimas labai dažnai suteikia verslui sėkmę“, – sako franšizės ekspertas Ilja Malkinas.

Užsienio verslininkai sako, kad jiems paprasčiau parduoti franšizę ir susirasti vietinių verslo partnerių, žinančių vietos specifiką, nei viską pradėti patiems.

Jungtinių valstijų greitojo maisto restoranų tinklo „Dairy Queen“ atstovai, atvykę į Lietuvą, sako, kad Europa jiems dar labai nauja rinka, bet pradėję nuo vieno restorano mėgins plėstis visame regione. Jų franšizė, arba teisė naudotis vardu, kainuoja apie 100 tūkst. litų, o investicijos, būtinos dirbti taip, kaip jie, gali siekti iki 2 mln. litų.

„Kitąmet pradėsime dirbti Lenkijos rinkoje. Manome, tai vėliau leis lengviau ieškoti ir naujų rinkų, o Baltijos regionas kaip tik galėtų būti vienas tokių. Mums nė viena rinka nėra per maža, bet didžiausios įtakos turi klientų įpročiai – ar jie pasirengę mus priimti. Privalome tuo įsitikinti“, – sako restoranų tinklo „Dairy Queen“ viceprezidentas tarptautinei plėtrai Almiras Kremeris.

„Jei nerasime žmonių, norinčių investuoti ir pirkti mūsų franšizę, žinoma, turime planą B – rasti vietinį verslo partnerį arba investuoti pradėsime patys. Jei matysime, kad nėra tam didelių kliūčių ir gausime vietos valdžios leidimą – tuomet jokių problemų“, – sako kavinių tinklo „Esquires Coffee“ operacijų vadovas Nizaras al-Ali.

Nepaisant deklaruojamo noro būti Lietuvoje, mūsų šalis garsiems užsienio vardams dar nėra siekiamybė. O lietuviams, pasak ekspertų, reikėtų mažinti ambicijas ir labiau orientuotis į žemesnės kategorijos franšizes.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...