captcha

Jūsų klausimas priimtas

Skystųjų krovinių terminalo veiklą stabdo krantinių gylis

Klaipėdos uoste, „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje, pradeda veikti naujas specializuotas skystųjų krovinių terminalas. Jį pastačiusios įmonės atstovai sako esantys pasirengę investuoti ir dar labiau didinti krovos apimtis, tačiau verslininkų planams kol kas kelią užkerta itin maži gyliai prie krantinių.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Klaipėdos uoste, „Vakarų laivų gamyklos“ teritorijoje, pradeda veikti naujas specializuotas skystųjų krovinių terminalas. Jį pastačiusios įmonės atstovai sako esantys pasirengę investuoti ir dar labiau didinti krovos apimtis, tačiau verslininkų planams kol kas kelią užkerta itin maži gyliai prie krantinių.

Naujojo skystųjų krovinių terminalo talpyklos dar apjuostos pastolių. Visiškai veikti terminalas turėtų pradėti kitų metų pradžioje. Tačiau bandomieji krovos darbai jau pradedami.

Terminale įrengta garo katilinė, nes jis pritaikytas krauti skystus krovinius, kuriuos prieš tai būtina pašildyti. Krauti galima ne tik į laivus ir traukinius, bet ir į jūrinius konteinerius ar autocisternas. Pagal sutartis su tiekėjais iš Vokietijos, artimiausius 6 metus čia bus kraunamas vienintelis krovinys.

„Kraunamas specifinis krovinys – melasa, ko nekrauna kitos stividorinės kompanijos. Terminalo pajėgumai siekia 120 tūkstančių tonų per metus“, – tvirtina UAB „Vakarų krova“ direktorius Gediminas Rimkus.

Klampus skystis – melasa – naudojamas spirito, kosmetikos gamyboje, tekstilės pramonėje, gaunamas iš runkelių ar cukranendrių gaminant cukrų. Teigiama, kad įmonės apyvartą naujasis terminalas leis padidinti mažiausia dešimtadaliu. Įvairius skystus krovinius uoste krauna dar kelios bendrovės. Ši šiemet į infrastruktūros plėtrą investavo daugiau nei 10 milijonų litų, kitąmet planuoja 15 milijonų.

Įmonės atstovai teigia, kad investicijų sumos galėtų būti ir dar didesnės, tačiau plėtrą stabdo tik 9 metrų gylis prie krantinių. O prie kai kurių laivų švartuoti išvis neįmanoma, nes gylis tesiekia 3 metrus.

„Mes esam šiandien pasiruošę investuoti, specializuotis ir vystyti veiklą, bet tai turi būti daroma tolygiai kartu su uosto direkcija, nes pagrindinis klausimas yra gyliai – investicija į naujas krantines“, – tikina G. Rimkus.

Uosto direkcijos atstovai sako, kad gilinimo darbams čia trukdo prie krantinių susikaupęs užterštas gruntas.

„Patys žinot, kaip sekėsi mums su valymo rangovo parinkimu: berods buvo renkama 3–4 kartus viešojo konkurso būdu – negavom nė vieno pasiūlymo. Artimiausiu metu bus skelbiamas naujas konkursas valymo darbų rangovo parinkimui“, – teigia l. e. p. Klaipėdos uosto gen. direktorė Roma Mušeckienė.

Valyti užteršto grunto niekas nepanoro greičiausia todėl, kad jo nėra kur dėti – jūroje skandinti negalima, o specialios aikštelės jam sandėliuoti taip pat nėra. Tačiau, pasak R. Mušeckienės, leidimas tokią statyti jau yra gautas ir darbai turėtų prasidėti dar šiemet.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...