captcha

Jūsų klausimas priimtas

Imasi kontroliuoti kelius gadinančius miškovežius

Šalies savivaldybės nuo šiol turės tikslesnę informaciją apie medienos vežėjus, pavasarį ir rudenį gadinančius miškų kelius. Taip lengviau nustatyti, kas atsakingas už sugadintus kelius, kuriais rieda 40 tonų sveriantys miškavežiai ir vėliau negali išvažiuoti specialiosios tarnybos ar vaikus į mokyklas vežantys geltonieji autobusiukai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Šalies savivaldybės nuo šiol turės tikslesnę informaciją apie medienos vežėjus, pavasarį ir rudenį gadinančius miškų kelius. Taip lengviau nustatyti, kas atsakingas už sugadintus kelius, kuriais rieda 40 tonų sveriantys miškavežiai ir vėliau negali išvažiuoti specialiosios tarnybos ar vaikus į mokyklas vežantys geltonieji autobusiukai.

Miškingiausio Lietuvoje Varėnos rajono savivaldybės vadovas sako, kad lig šiol medieną rajono miškuose kirto ir vežė kas norėjo, savivaldybei priklausančius kelius gadino taip pat, o savivaldybė apie konkrečius kelių gadintojus informacijos neturėjo.Todėl išreikalauti, kad medienos vežėjai sutvarkytų kelius buvo sudėtinga.

„Savivaldybė faktiškai tokių oficialių svertų neturėjo.Tik tiesioginius susitarimus su medieną gabenančiomis įmonėmis. Bet čia toks detektyvas vykdavo: gaudydavom, stebėdavom ,labai bendruomenės padėdavo – tikrai turėjom didelių problemų, nes susekti tokį ūkį, apie 850 kilometrų yra vien tik žvyrkelio, o miškų kelių – virš tūkstančio“, – sako Varėnos meras Vidas Mikalauskas.

Spalį aplinkos ministras išleido įsakymą, kuriame nurodyti įsipareigojimai ir savivaldybėms ir medienos siuntėjams. Savivaldybė pati galės spręsti, kuriuo laikotarpiu miško keliais bus draudžiama vežti medieną.

„Savivaldybė turės nustatyti laikotarpį, kada yra didžiausias pavojus sugadinti kelius, apie tą laikotarpį ir apie privalomą informavimą medienos gabentojams turės pranešti vietinėje spaudoje, patalpinti savo tinklalapyje ir turės pateikti valstybinei miškų tarnybai“, – sako Aplinkos ministerijos Privačių miškų skyriaus vedėja Vilija Masaitienė.

„Manau, kad savivaldybė negali piktnaudžiauti, nes ji yra suinteresuota, kad būtų darbo vietos išlaikomos. Aš manau, kad ankstyvas pavasaris kada polydis ir įšalas išeina ir keliai būna baisūs, nepravažiuojami. Arba ypatingai lietingu laikotarpiu“, – komentavo Varėnos meras Vidas Mikalauskas.

„Dieną iki planuojamų darbų turės būti pateiktas pranešimas,kuriame bus informuojama apie medienos siuntėją, apie medienos vežėją, apie transportą, kuriuo gabenama mediena, apie medienos pakrovimo vietą, apie įsipareigojimą sutvarkyti sugadintą miško kelią, apie trumpą maršrutą“, – sako V. Masaitienė.

Pagal sugriežtintą apvalios medienos išvežimo tvarką, kelius medienos vežėjai turės sutvarkyti per mėnesį, tačiau, pasak Varėnos rajono mero, tai per ilgas laikotarpis. Sugadinti keliai turėtų būti atstatomi per penkias darbo dienas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...