captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Independence“ sutiktuvės apnuogino uosto trūkumus: būtina rekonstruoti molus

Pirmadienį su didžiule euforija pasitiktas laivas-saugykla „Independence“ ir jo įkandin jau kitą dieną bandomąjį dujų krovinį atplukdęs dujovežis „Golar Seal“ apnuogino Klaipėdos uosto netobulumus. Specialistai neabejoja, kad padidėjus dujovežių srautui būtina uosto molų rekonstrukcija.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Pirmadienį su didžiule euforija pasitiktas laivas-saugykla „Independence“ ir jo įkandin jau kitą dieną bandomąjį dujų krovinį atplukdęs dujovežis „Golar Seal“ apnuogino Klaipėdos uosto netobulumus. Specialistai neabejoja, kad padidėjus dujovežių srautui būtina uosto molų rekonstrukcija.

Jau dvi dienas Klaipėdoje tvyro pakili nuotaika. Pro uosto vartus vienas po kito braunasi laivai milžinai. Tačiau visuomenė nė neįtaria, kad sąlygos, kuriomis milžiniški laivai įvedami į Klaipėdos uostą lemiamomis akimirkomis kvapą užgniaužia net ir labiausiai patyrusiems kapitonams.

Štai pirmadienį pro uosto vartus prasibrovęs Lietuvos energetine nepriklausomybe vadinamas laivas „Independence“ pakurstė svarstymus, kad būtina rekonstruoti uosto įplauką. Laivui pro uosto vartus leista plaukti tik prašvitus 6,3 mazgų greičiu. Jei vėjas būtų buvęs bent kiek stipresnis, laivas-saugykla vargu ar būtų galėjęs įplaukti. Būtų tekę laukti palankesnio oro.

Panaši situacija ir su antradienio rytą į Klaipėdą bandomąjį krovinį atplukdžiusiu dujovežiu „Golar Seal“. Jo ilgis – 280,60 m – tik keliais metrais nusileidžia „Independence“. Tokiems laivams pro  Klaipėdos uosto vartus manevruoti labai sudėtinga. O laivų milžinų, startavus SGD terminalui, tik daugės. Planuojama, kad dujovežiai į Klaipėdą kasmet užsuks iki 7 kartų.

Kad jų kelionės pro  pro uosto vartus netrikdytų nepalankūs vėjai ir srovės, būtina platinti įplaukos kanalą ir tvirtinti povandeninę molų dalį. Tam Valstybinio Klaipėdos uosto direkcija per trejus metus yra numačiusi skirti 850 mln. litų.

„Reikia kalbėti apie molų konstruktyvo keitimą, apie kanalo posūkio kampo mažinimą, kad įeinantys laivai galėtų išlaikyti didesnį greitį. Tai užtikrina jų stabilumą atlaikant šonines sroves, vėjus, ypač pietvakarinius, kokie vyravo atplaukiant „Independence“ ir „Golar Seal“ dujovežiui“, – planus dėstė Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...