captcha

Jūsų klausimas priimtas

Paprašė pasiaiškinti dėl SGD terminalo laivo spalvų

Socialiniuose tinkluose pasipylė kritikos, kad į Lietuvą atplaukęs suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas „Independence“ yra Rusijos vėliavos spalvų. Lietuvos energetikos ministras, vadovavęs „Klaipėdos naftai“ įgyvendinant SGD projektą, sako, kad pagrindinė laivo spalva yra viena.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Socialiniuose tinkluose pasipylė kritikos, kad į Lietuvą atplaukęs suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivas „Independence“ yra Rusijos vėliavos spalvų. Lietuvos energetikos ministras, vadovavęs „Klaipėdos naftai“ įgyvendinant SGD projektą, sako, kad pagrindinė laivo spalva yra viena.

Rusijos vėliavos spalvos yra balta, mėlyna, raudona, o „Independence“ – balta, mėlyna ir tamsiai vyšninė.

Ministras teigė, kad laivo dugnas yra tamsiai vyšninis, o ne raudonas. Jo viršus – baltas ir šia spalva yra dažomi tamsaus korpuso laivų viršutinės dalys. Anot R. Masiulio, balta yra tradicinė, standartinė tamsių laivų viršaus spalva.

„Spalvų pasirinkimai buvo keli, viena – oranžinė. Buvo paskelbta apklausa, kokios spalvos laivą klaipėdiečiai norėtų matyti. Dažniausiai buvo pasirenkama mėlyna, – DELFI kalbėjo R. Masiulis. – Apklausėme ir laivų kapitonus, jie sakė, kad tamsiai mėlyna spalva neapsunkina laivo įvedimo į uostą, nesukelia pavojų. Klausėme Klaipėdos architektų, kokia spalva geriausiai tiktų Kuršių nerijos fone, jie patvirtino, kad tamsiai mėlyna yra geriausiai tinkanti, nes laivas įsilies į peizažą.“

Pasak jo, laivo apačia tamsiai vyšninė spalva nudažyta dėl saugumo sumetimų, ministras teigė, kad visų laivų apačios yra dažomos šia spalva.

„Aš suprantu, ką žmonės nori pasakyti, bet jie žiūri nuotraukas. Matosi daug baltos, daug mėlynos ir šiek tiek vyšninės. Bet kai laivą matai iš šono, jis yra tamsiai mėlynas. Tai matoma laivui priartėjus. – kalbėjo jis. – Pagrindinė jo spalva yra mėlyna.“

Šių metų gegužės Europos Komisijos parengtoje Europos energetinio saugumo strategijoje Klaipėdos SGD terminalas įvardinamas kaip vienintelė reali galimybė Baltijos šalims trumpuoju laikotarpiu užsitikrinti alternatyvų dujų tiekimą.

Laivą-saugyklą kartu su įgulos paslaugomis Lietuva 10 metų nuomosis iš Norvegijoje registruotos įmonės „Höegh LNG“, jį gamina Pietų Korėjoje veikianti „Hyundai Heavy Industries“. Laivas-saugykla „Independence“ yra 294 m ilgio, jo plotis – 46 m, o aukštis – 47 m.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Suskystintųjų gamtinių dujų terminalas

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...