captcha

Jūsų klausimas priimtas

Puodeliai ant kavinės durų – informacija lankytojams, paskata savininkams

Jau beveik metus Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba tikrina barų ir restoranų higieną ir už tai suteikia simbolinius puodelius. Restoranų savininkai sako, kad norint gero įvertinimo reikia įdėti daug pastangų, o puodeliai esą gana išsami informacija klientams. Tačiau pačią vertinimo tvarką, anot jų, dar reikėtų pakoreguoti.
S. Žiūros (BFL) nuotr.
S. Žiūros (BFL) nuotr.

Jau beveik metus Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba tikrina barų ir restoranų higieną ir už tai suteikia simbolinius puodelius. Restoranų savininkai sako, kad norint gero įvertinimo reikia įdėti daug pastangų, o puodeliai esą gana išsami informacija klientams. Tačiau pačią vertinimo tvarką, anot jų, dar reikėtų pakoreguoti.

Tai, kad virtuvėje gaminimo technologijos tinkamos, o maistas patiekiamas švariuose induose, lankytojai gali suprasti ant restorano durų išvydę lipduką su penkiais puodeliais. Tai Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos įvertinimas, kuris, pasak restorano savininkės, klientui turėtų būti reikšmingas.

„Kiekvienas vartotojas turėtų žinoti, kur jis ateina. Vertinimas nusako visą nematomą virtuvės būklę: kad žmogus gaus kokybišką ir gerą maistą, pavalgius nebus bloga. Žinoma, tie patikrinimai buvo neįspėjus, jie tikrai skaidrūs“, – tikina viešbučių tinklo „City Hotels“ savininkė Jolanta Žilinskienė. 

Maitinimo įstaigas tarnyba tikrina nuo praėjusių metų lapkričio ir jau įvertino pusantro tūkstančio iš keturių tūkstančių. Beveik trečdalis įvertintų įstaigų gavo 5 puodelius, kiek daugiau nei trečdalis restoranų – 4. Vieną puodelį gavo tik 2 procentai tikrintų maitinimo įstaigų.

„Visą laiką vertinama savikontrolės sistema, patalpų, inventoriaus, įrangos ir personalo higiena, patiekalų gamybos technologijos, atsekimo sistema, Puodevartotojų skundai, veiklos stabdymas, jei tokie buvo. Taigi,  atliekant planinius patikrinimus, atliekamas ir vertinimas“, – teigia Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus atstovė Asta Maminskienė.

Nors, pasak Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, šie įvertinimai beveik nesiskiria nuo iki tol vykusių planinių patikrinimų, restoranų ir kavinių įvertintų mažiau nei penkiais puodeliais savininkai skųstis ir dar labiau neįtikti tarnybai vengia.

„Tai priverčia pasitempti virtuves, darbuotojus, savininkus – susitvarkyti. Iš vienos pusės tai yra gerai, iš kitos – yra niuansų. Nedideli pažeidimai – nuskilusi plytelė ant sienos, ar dar kažkas – gali labai sumažinti puodelių skaičių, o jį pakeisti galima tik po pusės metų. Šis punktas mums nepatinka“, – sako Viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Iki šiol dėl netinkamo įvertinimo Valstybinė Maisto ir veterinarijos tarnyba gavo du skundus – po vieną Vilniuje ir Klaipėdoje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...