captcha

Jūsų klausimas priimtas

SGD laivas Klaipėdą pasieks mažiau nei už mėnesio

Suskystintų gamtinių dujų laivas „Independence“ į Klaipėdos uostą atplauks spalio 27 dieną, trečiadiėnį pranešė „Klaipėdos naftos“ atstovai. Tuo metu premjeras stebėjo, kaip jis turėtų manevruoti uoste.
„Klaipėdos naftos“ nuotr.
„Klaipėdos naftos“ nuotr.

Suskystintų gamtinių dujų laivas „Independence“ į Klaipėdos uostą atplauks spalio 27 dieną, trečiadiėnį pranešė „Klaipėdos naftos“ atstovai. Tuo metu premjeras stebėjo, kaip jis turėtų manevruoti uoste.

„Kaip buvo suplanuota – spalio 27 dieną, spalio 28 dieną turi ateiti kitas laivas su dujomis. Tos dujos bus perpumpuojamos į mūsų laivą-saugyklą, kad būtų galima atlikti testavimą“, – Klaipėdoje žurnalistams trečiadienį sakė premjeras Algirdas Butkevičius, kuris vadovavo SGD terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdžiui ir simuliatoriuje stebėjo, kaip į uostą bus vedamas SGD laivas.

Anot jo, terminalo testavimas prasidės lapkritį: „Lapkričio viduryje tikimės, kad prasidės visos infrastruktūros testavimo darbai, dujotiekio darbai“.

Marinetraffic.com duomenimis, SGD laivas įplaukė į Kategato sąsiaurį ties Danijos krantais.

Energetikos ministras Rokas Masiulis teigė, kad spalio 28 dieną gali būti atgabenta daugiau nei 100 mln. kubų dujų.

„Testavimo krovinys turėtų būti apie 50 mln. kubinių metrų, bet pirmasis krovinys gali atgabenti – tas dar bus nustatyta vėliau – daugiau, net virš 100 mln. kubinių metrų, ir kita krovinio dalis bus užskaityta kaip dujų tiekimas“, – Klaipėdoje žurnalistams sakė R. Masiulis.

Už SGD laivo nuomą per dieną „Klaipėdos nafta“ mokės 189 tūkst. JAV dolerių (apie 517 tūkst. litų), per metus  – 68,9 mln. dolerių (186 mln. litų), o per 10 metų – 689 mln. dolerių (apie 1,86 mlrd. litų). Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG“ ne tik nuomos laivą su įgula, bet ir teiks jo priežiūros ir operavimo paslaugas. Po dešimtmečio „Klaipėdos nafta“ laivą galės išpirkti, tačiau neatskleidžiama, už kokią sumą.

Minimalų kiekį dujų – 0,54 mlrd. kubų per metus – terminalui tieks Norvegijos „Statoil“, jų kaina priklausys nuo Jungtinės Karalystės dujų indekso. Rugpjūtį ji siekė 900–1000 litų už tūkstantį kubų, o preliminari penkerių metų sutarties vertė – 2,5–3 mlrd. litų.

Terminalas bus oficialiai atidarytas gruodžio 3-ąją.

Infrastruktūros darbai atpigo 100 mln. litų

SGD terminalo infrastruktūros statyba atpigo apie 100 mln. litų iki 350 mln. litų, teigia premjeras. Energetikos ministras ir buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas Rokas Masiulis teigia, kad ši suma yra tik bendrovės investicijos.

„Galiu pasakyti, kad terminalas atpigo 100 mln. litų. Visa infrastruktūra plačiąja prasme su pajungimais atpigo iki 350 mln. litų, o planas buvo 450 mln. litų. Taigi, matote, trumpas laikas, gerai ir efektyviai panaudotos naujos technologijos leido netgi 100 mln. litų sutaupyti“, – trečiadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė A. Butkevičius.

Jo žodžiais, „labai gerai“, kad nebuvo pasiduota spaudimui, kad „kai kurie viešieji statybos darbų konkursai buvo panaikinti ir tai leido atpiginti statybos projektų įgyvendinimo kainą“.

„Pagal pradinį projekto planą, kuris buvo sudarytas „Klaipėdos naftos“, buvo patvirtintas ekspertų, kurie tokius projektus statė, buvo sudarytas projekto biudžetas 450 mln. litų statybos darbams: tiek vamzdynams, tiek krantinei“, – spaudos konferencijoje sakė R. Masiulis.

Jo teigimu, panašiuose projektuose darbų vertė dažnai išauga 10–15 proc., tačiau statant SGD terminalą, to pavyko išvengti.

„Pirmiausiai pavyko sėkmingai nusiderėti ir gauti gerus įkainius už pačius statybos darbus, aišku, teko labai kentėti „Klaipėdos naftai“, dėl to, kad rangovai kiekvieną akimirką vis norėjo rasti būdų, kaip padidinti darbų kainas“, – pasakojo energetikos ministras.

Pasak R. Masiulio, dėl objektyvių priežasčių reikėjo atlikti papildomų darbų, kurių vertė siekia 1,6 mln. eurų (be PVM). Darbus atliks generalinė krantinių statybos rangovė – Latvijos BMGS, su kuria rugsėjo 19 dieną įmonė pasirašė 1,99 mln. eurų (su PVM, arba 6,88 mln. litų) vertės sutartį, pagal kurią iki sausio 1-osios ji pastatys papildomą krantinės valdymo pastato aukštą ir atliks kitus darbus.

Papildomų darbų reikėjo dėl pasikeitusių geologinių sąlygų, kurios nebuvo numatytos techniniame projekte, skelbiama portale cvpp.lt.

Be „Klaipėdos naftos“, apie 130 mln. litų į terminalą investavo ir Klaipėdos uostas.

Latvijos BMGS baigia statyti SGD terminalo krantinę – visų darbų vertė siekia apie 120 mln. litų, o 20 kilometrų ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo terminalo iki magistralinio dujotiekio už 115 mln. litų stato Vokietijos koncernas „PPS Pipeline Systems“.

Jau vyksta manevravimo simuliacijos

Trečiadienį Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius lankėsi Klaipėdoje, kur dalyvavo Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo projekto įgyvendinimo komisijos posėdyje ir apžiūrėjo terminalo statybos darbų eigą.

Posėdyje aptartas krantinės ir dujotiekio statybos užbaigimo veiksmų planas. Premjeras buvo informuotas, kad SGD terminalo projekto įgyvendinimo darbai vykdomi 7 dienas per savaitę, ir rangovai deda visas pastangas, vykdydami darbus lygiagrečiai ir netrukdydami vienas kitam.

Lankydamasis Klaipėdoje premjeras taip pat apžiūrėjo ir išbandė vieną moderniausių Europoje navigacinį laivo valdymo treniruoklį. Rugsėjo pabaigoje jau vyko SGD dujovežio, SGD laivo-saugyklos valdymo, manevravimo treniruoklio pratybos, kuriose dalyvavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovai, locmanai, vilkikų kapitonai, SGD laivo-saugyklos operatoriaus „Hoeg LNG“, SGD terminalo atstovai. Treniruoklyje kapitonai, vyr. kapitono padėjėjai virtualiai vedė SGD dujovežį ir įprastomis, ir sudėtingomis hidrometeorologinėmis sąlygomis, praktiškai susipažino su uosto navigaciniais, Klaipėdos uosto locmanų darbo ypatumais.

„Simuliatoriuje turėjome galimybę pamatyti, kaip į Klaipėdos uostą bus „vedamas“ SGD dujovežis, kaip manevruos uoste, tai svarbūs paskutinieji žingsniai, siekiant užtikrinti sklandų laivo „Independence“ atvykimą ir projekto įgyvendinimo užbaigimą“, – teigė premjeras.

SGD terminalo projektas turi būti baigtas iki šių metų pabaigos. Terminalas bus svarbiausia priemonė, užtikrinanti energijos išteklių tiekimo diversifikavimą ir realų alternatyvių gamtinių dujų tiekimo šaltinį.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Tema: Suskystintųjų gamtinių dujų terminalas

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...