captcha

Jūsų klausimas priimtas

Darbas, kurio ėmė vengti moterys

Ryškėja nauja tendencija – vis daugiau moterų traukiasi iš samdomo darbo.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Ryškėja nauja tendencija – vis daugiau moterų traukiasi iš samdomo darbo.

Taip teigė DNB banko SVĮ bankininkystės skyriaus vadovas Andrius Ivašauskas, Lietuvos moterų konferencijoje „Veikli“ skaitęs pranešimą „Moterys versle: mitai ir tikrovė“.

Lektorius konstatavo, jog moterys, norėdamos geriau derinti šeimą, darbą ir užsitikrinti nuolatines pajamas, vis drąsiau imasi savo verslo: „Moterims tai yra galimybė suderinti šeimos ir profesinius interesus. Tokią išvadą mes darome iš tyrimo, tokia mums peršasi bendraujant su jaunomis verslininkėmis“.

Kaip parodė tyrimas, pačios moterys išskiria tris pagrindinius faktorius, lemiančius jų sukurto verslo sėkmę: komanda, lyderystė ir finansavimo užtikrinimas.

„Moterų verslo stiprybė – nuosaikus lyderystės stilius, aukštas emocinis intelektas, komunikaciniai gebėjimai, orientacija ne vien į rezultatą, bet ir į procesą. Ir tai labai skiriasi nuo vyrų požiūrio į verslą“, – pabrėžė DNB atstovas.

Verslo imasi dešimt kartų daugiau moterų

Pranešėjo duomenimis, per 10 pastarųjų metų verslus pradedančių moterų padaugėjo 10 kartų. „Moterų verslai dažniausiai pelningi ir galvojama apie nuosaikų augimą ateityje. Skirtingai nei vyrai, moterys dažniau orientuotos į vidaus rinką, jų verslų apyvarta mažesnė, tačiau įmonės paprastai dirba pelningai ir planuoja plėtrą, o tai yra svarbiausia“, – mano A. Ivašauskas.

Kaip pasakojo lektoriaus pristatyta verslininkė Algė Ramanauskienė, ji su vyru savo verslą – elektroninį, lietuvių ir anglų kalbomis leidžiamą žurnalą „Lamų slėnis“ – įkūrė prieš trejus metus.

„Taip nusprendėme todėl, kad visų pirma buvome visiškai išsisėmę ir pavargę savo darbuose. Tiesiog nebenorėjome ten dirbi. Antra – mes visada svajojome turėti savo žurnalą, nes abu mėgdavome skaityti, iš kelionių taip pat visi suvenyrai buvo popieriniai – žurnalai. Taip pat norėjosi suskurti kažką inovatyvaus, ko niekas anksčiau nebūtų sukūręs. Be to mes, kaip ir daug jaunų žmonių, svajojome keliauti po pasaulį, gyventi tai vienoje, tai kitoje vietoje, todėl elektroninis verslas mums pasirodė priimtiniausias sprendimas, nes, kaip mums tuomet atrodė, leis dirbti iš bet kurios pasaulio vietos“, – pasakojo Algė.

Gyvenimas pakoregavo savaip

Deja, gyvenimas viską pakoregavo savaip ir per tuos trejus metus, kai šeima vystė savo verslą, nė karto neiškėlė kojos iš Lietuvos.

„Verslas mus visiškai čia pririšo. Turėjome daug ir juodai dirbti, nebuvo laiko atostogauti, visa, ką uždirbome, investuodavome atgal į verslą. Viena vertus, viskas susiklostė kiek kitaip, nei norėjome. Antra vertus, su kaupu išsipildė mūsų ambicijos ir kiti tikslai. Antras mūsų produktas – tarptautinei auditorijai skirtas elektroninis žurnalas anglų kalba „Llamas' Valley“ svarbiausiuose skaitmeninių žurnalų apdovanojimuose pasaulyje „Digital Magazine Awards 2013“ laimėjo antrą vietą kaip geriausias moterims skirtas planšetinių kompiuterių iPad žurnalas“, – pasidžiaugė A. Ramanauskienė.

Moterys – nuosaikesnės optimistės

Palyginus su kitomis Europos Sąjungos šalimis, Lietuvoje verslą pradedančių moterų rodiklis yra gana aukštas, tačiau, kaip pastebi DNB banko skyriaus vadovas, moteris ir verslas vis dar pateikiamos kaip priešingos sąvokos.

„Tačiau jeigu pažiūrėtume, kokia dalis moterų verslų veikia pelningai arba geba išsilaikyti, pamatysime, kad moterys neatsilieka nuo vyrų. Moterys versle nėra silpnoji lytis, joms nereikia išskirtinių sąlygų verslui vystyti. Jos taip pat, kaip ir vyrai, tai geba daryti“, – pabrėžė A. Ivašauskas.

Vardydamas skirtumus pranešėjas pastebėjo, kad moterys – nuosaikesnės optimistės už vyrus. „Mūsų tyrimas parodė ir aš pats, bendraudamas su jaunomis verslininkėmis pastebėjau, kad moterys nėra linkusios į agresyvų augimą, daugiau ieško balanso tarp šeimos, verslo ir savirealizacijos. Gal todėl moterų verslas labiau orientuotas į vidaus rinką“, – sakė DNB atstovas.

Tyrimo duomenimis, moterų versle vyrauja mažesnės apyvartos, moterys linkę į nuosaikesnę plėtrą. Jeigu dažniausiai vyrų planuojamas apyvartos augimas siekia 50 proc., moterys paprastai tikisi, kad jų apyvartos ir verslas augs iki 25 proc.

Nelinkusios skolintis

„Be to, moterys yra linkusios finansuoti savo verslą iš savų pinigų, mažiau linkusios skolintis ir prisiimti papildomą riziką atėjusios į banką skolintis pinigų“, – skirtumus vardijo A. Ivašauskas.

Apibendrindamas konferencijoje išsakytas mintis, pranešėjas teigė, kad moterims atspirtis daryti savo verslą susijusi su tuo, kad jos stengiasi suderinti šeimą, karjerą ir tuo pačiu užsitikrinti stabilias pajamas.

A. Ivašausko duomenimis, praėjusiais metais buvo įsteigta beveik 14 tūkst. verslų. Per 8 šių metų mėnesius buvo įsteigta 9500 naujų verslų. „Jei panaši tendencija išsilaikys, šiemet galime tikėtis naujai Lietuvoje įsteigtų verslų rekordo“, – prognozavo DNB atstovas.

Statistika rodo, kad nišą rinkoje atranda apie 60 proc. visų naujai įsteigtų verslų.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...