captcha

Jūsų klausimas priimtas

Verslininkai: nejungdama VMI ir Muitinės departamento Vyriausybė įsiklausė į mūsų nuomonę

Verslininkai džiaugiasi, kad Vyriausybė pirmadienį vykusiame Vyriausybės strateginio komiteto posėdyje nepritarė Finansų ministerijos planams sujungti Valstybinę mokesčių inspekciją ir Muitinės departamentą į vieną instituciją.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Verslininkai džiaugiasi, kad Vyriausybė pirmadienį vykusiame Vyriausybės strateginio komiteto posėdyje nepritarė Finansų ministerijos planams sujungti Valstybinę mokesčių inspekciją ir Muitinės departamentą į vieną instituciją.

Planai sujungti VMI ir Muitinės departamentą sulaukė neigiamos verslo atstovų reakcijos, o rugsėjo pradžioje verslininkai, susitikę Vyriausybės bei Ūkio ministerijos atstovais, išsakė kritiką planuojamoms dviejų institucijų jungtuvėms.

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) generalinio direktoriaus Algimanto Akstino teigimu, Lietuvos muitinės darbas kiek skiriasi nuo kitų ES šalių panašių institucijų funkcijų.

„Lietuva ir jos muitinė yra išorinės ES sienos dalis. Pačios institucijos darbas susijęs su žymiai didesne rizika ir specifika. Muitinės departamento prijungimas prie VMI gali sumažinti darbuotojų kompetencijos bei vadovavimo lygį. Dėl prasto Lietuvos muitinės darbo pasekmes pajustų ne tik Lietuva, bet ir visa Europos Sąjunga“, – pabrėžia A. Akstinas.

Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos (LINEKA) viceprezidentas Artūras Bertašius teigia, kad Muitinės departamento prijungimas prie bet kokios kitos institucijos neišspręstų esminių problemų.

„Šiandien kalbame apie verslo administracinės naštos mažinimą, tačiau tai, kad pasikeis tiesioginiai muitinės vadovai – problemos automatiškai nebus išspręstos. Muitinės procedūros liks tokios pat. Pavaldumo reforma nieko nepakeis“, – sakė A. Bertašius.

Muitinės departamento teigimu, 2014-2015 metais departamentas turės dalyvauti rengiant ir koreguojant beveik 1000 teisės aktų, o šis procesas pareikalaus didelių administracinių išteklių.

Muitinės konsultacinio komiteto narys, UAB „Schenker“ vykdomasis direktorius Edmundas Daukantas po susitikimų su Danijos ir Švedijos kolegomis sakė, kad sunku įsivaizduoti Muitinės departamento jungimą su kažkuo, kai Lietuvos laukia svarbūs iššūkiai jau 2015 metais diegiant naująjį Sąjungos muitinės kodeksą.

„Privataus verslo atstovų laukia didelis darbas, kuris pareikalaus ir reikšmingų finansinių investicijų į naujos programinės įrangos diegimą, specialistų apmokymą, kadangi jie turės gebėti vienu metu dirbti su senąja ir naująja sistemomis diegiant naująjį ES muitinės kodeksą“, – sakė E.Daukantas. Jo teigimu, nacionalinės muitinės laukia didžiuliai iššūkiai padėti verslui tuo metu išlikti konkurencingam, nes šalis, nepasinaudojusi naujojo Sąjungos muitinės kodekso teikiamomis galimybėmis rizikuoja likti tarp atsilikėlių.

Verslo atstovų teigimu, Finansų ministerija net nebuvo pateikusi konsolidavimo projekto įgyvendinimo naudos ir kaštų analizės. Anot verslininkų, jeigu būtų buvę nuspręsta vykdyti tokio pobūdžio reformą Lietuva galėjo netekti dalies aukšto profesionalumo darbuotojų.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos (LINAVA) prezidentas Algimantas Kondrusevičius mano, kad planuojamas naujas darinys negalėtų priimti greitų sprendimų.

„Mes kaip asociacija nematome pliusų, jeigu Muitinės departamentas bus sujungtas su kita institucija. Mūsų verslas – dinamiškas, todėl nauja grandioziška struktūra negalėtų veikti taip lanksčiai, stipriai pailgėtų sprendimų priėmimas. Žinoma, ne viskuo esame ir dabar patenkinti, tačiau tai labiau susiję su procedūriniais klausimais“.

„Muitinės departamentas vykdo ne vieną Europos Sąjungos projektą bei turi tarptautinių įsipareigojimų pagal Pasaulio muitinės (WCO) veiklą. Kaip bus su šiais projektais, veikla tarptautinėse organizacijose? Statistika labai paprasta, per pastaruosius dešimt metų Europos Sąjunga šioje organizacijoje prarado visas pozicijas, nors ten priimami svarbūs sprendimai, kurie Lietuvai yra labai svarbūs“, – kalbėjo LINEKA prezidentas Tautginas Sankauskas.

Lietuvos muitinės biudžeto pajamų surinkimas laipsniškai mažėja nuo Lietuvos įstojimo į ES 2004 m. ir prisijungus prie Muitų sąjungos (tik 25 proc. surinktų muito mokesčių lieka administravimo išlaidoms). 2011 metais muitinė surinko 2 mlrd. 253 milijonus litų muitų bei 1 mlrd. 963 milijonus litų PVM, tuo tarpu 2013 metais dėl PVM administravimo tvarkos pasikeitimų nuo 2013 m. kovo 31 d., kai apie 85 proc. Lietuvos muitinės apskaičiuoto importo PVM perduota administruoti Valstybinei mokesčių inspekcijai, muitų surinkta už 890 mln. litų, o PVM – už 570 mln. litų.

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojo Jono Miškinio teigimu, Lietuvos muitinė yra nuolat besikeičianti institucija, nuo Lietuvos narystės ES ji yra sumažinusi darbuotojų skaičių beveik tūkstančiu žmonių. Šiuo metu Lietuvos muitinėje dirba 2360 darbuotojų (2004 metais darbuotojų skaičius siekė 3369). J. Miškinis pabrėžė, kad įgyvendinant naująjį Sąjungos muitinės kodeksą institucijai reikės parengti apie 600 naujų teisės aktų, ir šiuo laikotarpiu ypač svarbu pertvarkyti muitinės priežiūros procesą taip, kad būtų sudarytos galimybės padidinti sąžiningo verslo konkurencingumą.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...