captcha

Jūsų klausimas priimtas

Siūloma padidintą nekilnojamojo turto mokesčio tarifą taikyti tik apleistam ir neprižiūrimam turtui

Seimo narys Kęstutis Bartkevičius įregistravo Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pataisas, kuriomis siekiama padidintą nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifą taikyti tik apleisto ir neprižiūrimo nekilnojamojo turto savininkams, skatinant juos kuo greičiau apleistus pastatus ir statinius susitvarkyti ir išvengti situacijų, kad padidintu NTM tarifu būtų apmokestinami tvarkingo ir prižiūrimo nekilnojamojo turto savininkai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Seimo narys Kęstutis Bartkevičius įregistravo Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pataisas, kuriomis siekiama padidintą nekilnojamojo turto mokesčio (NTM) tarifą taikyti tik apleisto ir neprižiūrimo nekilnojamojo turto savininkams, skatinant juos kuo greičiau apleistus pastatus ir statinius susitvarkyti ir išvengti situacijų, kad padidintu NTM tarifu būtų apmokestinami tvarkingo ir prižiūrimo nekilnojamojo turto savininkai.

2013 m. sausio 1 d. įsigaliojo Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pataisos, kuriomis nustatytas nekilnojamojo turto mokesčio tarifas nuo 0,3 iki 3 procento. Įstatymo pakeitimo pagrindinis ir vienintelis tikslas buvo suteikti savivaldybėms finansinius instrumentus, galinčius paskatinti apleistų statinių ir pastatų savininkus juos sutvarkyti, kad nebūtų darkomas miesto vaizdas ar keliama nelaimingų atsitikimų grėsmė.

Parlamento duomenimis, 2014 m. galimybe nustatyti didesnį nei 1 procento NTM tarifą pasinaudojo 33 savivaldybės iš 60. 31 savivaldybė padidintą tarifą nustatė tik nenaudojamam, naudojamam ne pagal paskirtį, apleistam ar neprižiūrimam nekilnojamajam turtui. Tuo tarpu trys savivaldybės (Kauno miesto, Pagėgių ir Palangos) didesnį nei 1 procento tarifą nustatė ne tik nenaudojamam, naudojamam ne pagal paskirtį, apleistam ar neprižiūrimam nekilnojamajam turtui, bet ir tvarkingam bei prižiūrimam nekilnojamajam turtui.

„Tokiu būdu savivaldybių tarybos piktnaudžiavo joms suteikta teise bei nesilaikė įstatymo leidėjo ketinimų. Tokios tendencijos tęstinumą patvirtina Palangos miesto savivaldybės pavyzdys, kuri priešingai įstatymų leidėjo tikslams ne tik 2014, bet ir 2015 metams nustatė padidintus 2 ir 3 procentų NTM tarifus techniškai tvarkingam komercinės ir gamybinės, pramoninės veiklos ir kitam inžinerinių statinių nekilnojamajam turtui“, – problemą aiškino K. Bartkevičius.

Parlamentaras siūlo ištaisyti įstatyme paliktą neapibrėžtumą ir aiškiai nustatyti, kad standartinis NTM tarifas yra nuo 0,3 procento iki 1 procento nekilnojamojo turto mokestinės vertės, o padidintas NTM tarifas gali būti taikomas tik apleistam ar neprižiūrimam nekilnojamajam turtui. Apibrėžta apleisto ar neprižiūrimo nekilnojamojo turto sąvoka, taip pat sudaryta galimybė apmokestinti fiziniams asmenims priklausantį apleistą ar neprižiūrimą nekilnojamąjį turtą.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...