captcha

Jūsų klausimas priimtas

Išstumti vežėjai skaičiuoja nuostolius

Iš miesto išstumti Kauno rajono vežėjai neketina nusileisti. Jų ir Kauno rajono bei miesto savivaldybių atstovai susitiko teisme.
 
G. Martinkėno (BFL) nuotr.
G. Martinkėno (BFL) nuotr.

Iš miesto išstumti Kauno rajono vežėjai neketina nusileisti. Jų ir Kauno rajono bei miesto savivaldybių atstovai susitiko teisme.

Pakeitė maršrutus

Vežėjai tikisi, kad galės grįžti prie senų maršrutų. „Kiekvieną dieną patiriame didelių finansinių nuostolių. Dėl pablogėjusio susisiekimo su miestu kenčia ne tik verslininkai, bet ir Kauno rajono gyventojai“, – aiškino į teismą kreipęsi šešių įmonių vadovai.

Nuo liepos 1-osios Kauno pilis tapo paskutine 81, 97, 99, 102 maršrutinių taksi stotele. 102 maršruto taksi iki šiol iš Skriaudžių per Veiverius, Garliavą važiuodavo į Šilainius, iki Kauno klinikinės ligoninės. 81 maršrutas pasiekdavo Kauno klinikas. Kitais dviem minėtais maršrutiniais taksi iš Garliavos buvo galima pasiekti prekybos miestelį „Urmas“.

95, 105A ir 105, 107 maršrutiniai taksi, anksčiau į stotį važiuodavę K. Donelaičio ir Kęstučio g., dabar perkelti į Karaliaus Mindaugo pr.

Vis dėlto vakar Kauno miesto apygardos administracinis teismas bylos nagrinėti net nepradėjo. „Savivaldybių atstovai žlugdo bylą, jiems naudinga vilkinti laiką“, – emocingai kalbėjo vežėjams atstovavusi advokatė Kristina Česnauskienė. Ji teigė, kad vieno svarbaus dokumento iš Kauno rajono savivaldybės (KRS) teko laukti beveik mėnesį. KRS atstovavęs advokato padėjėjas Vytautas Breimelis atsikirto, kad nebuvo pažeista įstatymų nustatyta tvarka.

„Tikėjomės jau šiandien išgirsti galutinį teismo sprendimą, bet ieškovai vėl patikslino skundą. Tai jau ketvirtas kartas, kai jie tikslina skundą – tikriausiai patys nežino, ko nori“, – priekaištus atmetė teisininkas.

Skundėsi nuostoliais

Per du mėnesius, kai galioja naujoji tvarka, vežėjai, laukdami, kol prasidės teismo posėdis, pasakojo patyrę šimtatūkstantinių nuostolių, tekę atleisti darbuotojų.

„Dėl sutrumpintų maršrutų sumažėjo keleivių, tad teko atleisti keturiolika vairuotojų. Pajamos sumažėjo trečdaliu, tai kas mėnesį sudaro maždaug po 50 tūkst. litų“, – dėstė „Garliavos taksi“ direktorius Vidas Mitkevičius.

Vien tik 81 mikroautobusų maršrutą aptarnaujančios „Sabaridanos“ direktorius Rimantas Sabaliauskas teigė, kad šiuo metu tedirba du jų vairuotojai. Du buvo priversti eiti atostogų, dar keturi metė darbą.

„Valdžia turėtų žmogui pačiam leisti pasirinkti, kaip ir su kuo jam patogiau važiuoti, o ne nuspręsti už jį. Tai nesveika konkurencija“, – pokyčiais piktinosi V.Mitkevičius.

Vežėjų atstovai svarstė, kad, net ir sulaukę palankaus sprendimo, atsikvėpti galėtų tik po pusmečio ar metų. Tiek, anot jų, prireiktų laiko, kad grįžtų buvę keleivių srautai.

Pasiūlė kraustytis į Kauną

Teismo posėdyje dalyvavo ir nepatenkintų keleivių. „Nepagailėjau savo laisvos dienos ir atvažiavau“, – pasakojo Veiveriuose gyvenanti Janina Tamkevičienė. Dabartinį susisiekimą su miestu ji įvardijo vienu žodžiu: „Baisu!“

Moteris dirba Šilainiuose esančioje Kauno klinikinėje ligoninėje. Anksčiau norint iki jos nusigauti užtekdavo įsėsti į 102 maršrutinį taksi. Nuo liepos, kai jis važiuoja tik iki Kauno pilies, slaugytojos padėjėja dirbančios veiveriškės kelionė į darbą prailgsta ir pabrangsta beveik dvigubai.

„Tai dar nieko, lyginant su tuo, kad savaitgaliais dabar net valandą tenka vėluoti į darbą – anksčiau autobusas nuo pilies paprasčiausiai nevažiuoja“, – skundėsi J. Tamkevičienė. Ji sakė, kad kreipėsi ir į Kauno rajono, ir miesto savivaldybes, bet nieko nepešė. Tiesa, pastarojoje išgirdo siūlymą, kaip išsisukti iš situacijos: kraustytis gyventi į miestą.

Ji įsitikinusi, kad daug žmonių dėl suprastėjusio susisiekimo gali likti be darbo. Tarp jų – ir ji pati. „Žinau, kad 102 maršrutiniu taksi iš Skriaudžių, Mauručių, aplinkinių vietovių į Vilijampolėje esančią Varnių g. vykdavo daug siuvėjų“, – pridūrė J. Tamkevičienė.

Nauda miestui

Praretintas ir miesto maršrutinių taksi tinklas. Visų minėtų pokyčių iniciatorė buvo Kauno miesto savivaldybė. Jos atstovai yra teigę, kad visa tai padaryta gelbstint miesto viešąjį transportą. Tiksliau, savivaldybei priklausančius „Kauno autobusus“.

Siekta, kad rajono gyventojai, atvežti iki miesto, toliau naudotųsi miesto viešuoju transportu ir jam, o ne rajono verslininkams neštų finansinę naudą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...