captcha

Jūsų klausimas priimtas

Po Rusijos embargo – dar ir bėdos Baltarusijoje

Skaudžiai nuo Rusijos embargo vakarietiškiems maisto ir žemės ūkio produktams nukentėję Lietuvos vežėjai susiduria su bėdomis ir kaimyninėje Baltarusijoje.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Skaudžiai nuo Rusijos embargo vakarietiškiems maisto ir žemės ūkio produktams nukentėję Lietuvos vežėjai susiduria su bėdomis ir kaimyninėje Baltarusijoje.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ skelbia pastaruoju metu sulaukianti vežėjų kreipimųsi, kurių vilkikai Baltarusijoje buvo sulaikyti, o vėliau ir konfiskuoti.

Kaimyninės šalies muitinė tokį elgesį motyvuoja tuo, kad Lietuvos vežėjai vykdė vidinius gabenimus Muitų sąjungos, nors tai draudžia šios sąjungos kodeksas. Už tai yra numatyta piniginė bauda ir transporto priemonės konfiskavimas.

„Tai nėra atsitiktinė problema, ji yra sisteminė. Dabar jaučiamas jos paaštrėjimas. Nežinau, su kuo tai susiję“, – DELFI sakė „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Pastaruoju metu buvo sulaikytos arba konfiskuotos transporto priemonės, kurios priklausė įmonėms „Petro transport“, „Kniupsius“, „Gurskis ir Ko“, „IG Trans“ ir „Jaros transportas“, „Vilbeta“. Pavyzdžiui, iš bendrovės „Kniupsius“ buvo konfiskuoti du apynaujai autovežiai. Apytiksliai skaičiuojama, kad pastaruoju metu Baltarusijoje Lietuvos vežėjai neteko mažiausiai dešimties vilkikų.

Pašnekovas paaiškina, kad Lietuva turi tarpvalstybines sutartis su kiekviena iš Muitų sąjungos šalių ir gali vykdyti pervežimus jose, tačiau Muitų sąjungos kodeksas draudžia lietuviškiems vilkikams vežioti krovinius tarp Rusijos ir Baltarusijos, jei tam negautas specialus leidimas.

„Dėl tokio teisinio prieštaravimo nukentėjo mūsų vežėjai. Šį klausimą mes keliame ne vienerius metus, Lietuvos susisiekimo ministerija kreipėsi į kolegas Baltarusijoje, Kazachstane, Rusijoje. Tačiau sprendimo nėra. Pavyzdžiui, Baltarusijos transporto ministerija tikrai pripažįsta, kad tai yra teisinė kolizija ir tai nėra logiška“, – tvirtino jis.

Pasak asociacijos, visais atvejais Lietuvos vežėjai, vykdydami vidinius vežimus turėjo tam išduotus leidimus, taigi krovinių gabenimas buvo vykdomas nepažeidžiant tarptautinio susitarimo.

Antradienį „Linavoje“ dėl šios problemos buvo surengtas pasitarimas su Lietuvos muitinės departamento ir Susisiekimo ministerijos specialistais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...