captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kodėl „Omnitel“ nebeskelbia finansinių rezultatų?

Mobiliojo ryšio operatorius „Omnitel“ šiemet buvo vienintelis iš trijų didžiųjų operatorių, viešai nepaskelbęs savo veiklos ketvirčio ir pusmečio rezultatų, nors anksčiau tai darydavo. Įmonės atstovė spaudai Daiva Selickaitė tikino, jog tai nėra informacijos slėpimas – tiesiog nuo balandžio 1 d. „TeliaSonera“ grupė, kuriai priklauso „Omnitel“, įdiegė naują veiklos modelį, pagal kurį veiklos rezultatai skelbiami pagal šalis, o ne pagal atskiras įmones.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Mobiliojo ryšio operatorius „Omnitel“ šiemet buvo vienintelis iš trijų didžiųjų operatorių, viešai nepaskelbęs savo veiklos ketvirčio ir pusmečio rezultatų, nors anksčiau tai darydavo. Įmonės atstovė spaudai Daiva Selickaitė tikino, jog tai nėra informacijos slėpimas – tiesiog nuo balandžio 1 d. „TeliaSonera“ grupė, kuriai priklauso „Omnitel“, įdiegė naują veiklos modelį, pagal kurį veiklos rezultatai skelbiami pagal šalis, o ne pagal atskiras įmones.

Tiesa, „Teo LT“, taip pat priklausanti „TeliaSonera“ grupei, savo rezultatus viešai skelbti privalėjo, nes dalimi šios įmonės akcijų vis dar viešai prekiaujama biržoje. Todėl atlikus atimties veiksmus (iš „TeliaSonera“ veiklos Lietuvoje rezultatų atėmus „Teo LT“ rezultatus) ir valiutos kurso korekcijas („TeliaSonera“ rezultatus skelbia Švedijos kronomis, o ši valiuta per metus šiek tiek susilpnėjo) galima gauti ir „Omnitel“ rezultatą. Kuris, švelniai tariant, yra labai kuklus – ir tai gali būti dar viena svarbi priežastis ne tik neskelbti rezultatų pranešimu spaudai, kas iki šiol buvo įprasta praktika, bet ir atsisakyti pateikti informaciją žurnalistams prašant.

Mobiliojo ryšio operatoriaus, kuris kadaise savo reklamose gyrėsi, kad jo paslaugomis naudojasi net 70 proc. Lietuvos gyventojų, šių metų pirmojo pusmečio EBITDA (pelnas, neatskaičiavus palūkanų, pelno mokesčio, nusidėvėjimo ir amortizacijos), pasak verslo konsultacijų bendrovės „Civitta“ partnerio Roko Šalaševičiaus, nesiekė net 12 mln. eurų, arba 41,4 mln. litų. Praėjusiais metais šis skaičius buvo apie 62 mln. litų, kitaip tariant, įmonės pelnas susitraukė net 33 procentais.

Bendrovės pusmečio pajamos, R. Šalaševičiaus teigimu, apie 60 mln. eurų (207 mln. litų). Praėjusiais metais to paties laikotarpio pajamos buvo 230 mln. litų. Kitaip tariant, pajamų mažėjimas yra 10 procentų.

„Omnitel“ atstovė D. Selickaitė teigė, jog šie skaičiai nėra teisingi, tačiau juos patikslinti atsisakė ir neatskleidė, kiek jie skiriasi nuo teisybės.

„Rezultatai rodo, kad Lietuvos operatoriams atėjo sunkūs laikai. „Bitės“ ir „Omnitel“ pajamos bei pelningumas krenta jau keletą metų iš eilės. „Tele2“, iš kitos pusės, visada augo tiek klientų, tiek pajamų bei pelningumo prasme. Tačiau situacija pasikeitė 2014-aisiais. Pirmasis 2014 m. pusmetis yra pirmas kartas, kai visų Lietuvos operatorių ir pajamos, ir pelningumas krito. „Tele2“ pelningumas (EBITDA – pelnas prieš mokesčius nusidėvėjimą ir palūkanas) krito 10 proc., „Bitės“ – 15 proc., o „Omnitel“ – apie 30 proc.“, – DELFI rašė R. Šalaševičius.

„Omnitel“ rezultatai kelia didelį susirūpinimą. Vos prieš kelis metus tai buvo didžiausia Lietuvos telekomunikacinė įmonė pajamų ir pelningumo prasme. Jeigu antrą pusmetį tęsis panašios tendencijos kaip ir pirmąjį, „Omnitel“ EBITDA 2014 m. sieks 22 mln. eurų. Per paskutinius 3 metus „Omnitel“ investuodavo į tinklą vidutiniškai apie 25 mln. eurų per metus. Šie skaičiai sako, jog „Omnitel“ negeneruos pakankamo pinigų srauto, kad palaikytų panašų investicijų lygį, kaip kad buvo istoriškai. Nekalbant, kad nelieka laisvų pinigų, kuruos akcininkai galėtų išsimokėti didivendais“, – liūdną operatoriaus padėtį nusako verslo konsultantas.

R. Šalaševičių stebina tai, kad stabili, subrendusi įmonė turėtų neigiamą EBITDA ir investicijų (CAPEX) balansą ir, jo manymu, tai gali būti grėsmingas signalas, rodantis, kad gali tekti pristabdyti pažangios ryšio infrastruktūros plėtrą.

„Lietuvos telekomunikacijų rinka visada pasižymėjo labai didele konkurencija ir ši konkurencija buvo naudinga vartotojui – Lietuvoje kainos yra vienos žemiausių Europoje, mobiliojo ryšio skvarba viena didžiausių ir kol kas tai neturėjo neigiamų pasekmių teikiamų paslaugų kokybei. Tačiau situacija gali pasikeisti. Matome pirmuosius ženklus, kai operatoriams gali pradėti trūkti pinigų palaikyti investicijas ir teikti inovatyvias paslaugas. O tai yra labai svarbu atsižvelgiant į 4G tinklo plėtrą, išmaniųjų technologijų diegimą, platesnę skaitmeninių paslaugų plėtrą, – sako „Civitta“ partneris.

Pilną „TeliaSonera“ pusmečio finansinę ataskaitą rasite čia.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...