captcha

Jūsų klausimas priimtas

R. Žylius: tai, kad Vilnius nesusitvarko su šilumos ūkiu, – ne išskirtinumas, o bendra tendencija

Vilniaus savivaldybė nesusitvarko su miesto šilumos ūkiu, tačiau tai – ne išskirtinis atvejis, o bendra nepakankamai efektyvaus savivaldybių ūkininkavimo tendencija, teigia ūkio ministras Rimantas Žylius ir siūlo, remiantis valstybės valdomų įmonių pertvarka, tą patį padaryti savivaldybėse.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Vilniaus savivaldybė nesusitvarko su miesto šilumos ūkiu, tačiau tai – ne išskirtinis atvejis, o bendra nepakankamai efektyvaus savivaldybių ūkininkavimo tendencija, teigia ūkio ministras Rimantas Žylius ir siūlo, remiantis valstybės valdomų įmonių pertvarka, tą patį padaryti savivaldybėse.

Kaip rašoma penktadienį ministro išplatintoje pozicijoje, prasidėjus diskusijai apie „Vilniaus energijos“ stulbinamus pelningumo rodiklius, ją buvo pabandyta nukreipti į teisėtumo temą. R. Žylius teigia, kad jis siekęs iškelti klausimą, ar norima leisti, kad reguliuojamame sektoriuje dirbanti įmonė teisėtai galėtų generuoti nuosavybės grąžą, kuri nepasiekiama nereguliuojamose veiklose.

Anot jo, Vyriausybė, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija ir Seimas parodė, kad šiai temai bus skirta dėmesio, ir situacija keisis. Tačiau, kita vertus, politikas sako, kad iš patirties vykdant valstybės valdomų įmonių reformą suprasta, jog įmonės akcininkas turi daug galimybių padidinti įmonių efektyvumą, net ir nepakeitęs statymų.

R. Žylius aiškina, jog valstybės valdomų įmonių pertvarka laikosi ant keturių esminių kolonų: skaidrumo, aiškių valstybės tikslų, nuosavybės ir reguliavimo funkcijų atskyrimo bei komercinių ir nekomercinių funkcijų atskyrimo. Esą labiausiai pastebima pirmoji iš kolonų – skaidrumas ir primena, kad Ūkio ministerija pradėjo rengti bei viešinti ketvirtines ir metines ataskaitas apie valstybės valdomų įmonių veiklą.

Primenama, kad nuo 2011 metų imta rengti savivaldybės valdomų įmonių bei šilumos sektoriaus analizę ir pastebėta, jog savivaldybių turtas taip pat galėtų būti valdomas daug efektyviau, o savivaldybėms geresnių rezultatų pasiekti padėtų valstybės valdomų įmonių pertvarkos patirtis.

„Skaidrumas, aiškūs savininko tikslai, stiprios ir kompetentingos valdybos – tai keli universalūs gerosios valdymo praktikos principai, kuriuos pravartu įsisąmoninti ir savivaldybėms. „Vilniaus energijos“ nuo visuomenės akių slepiamos ataskaitos yra puiki prasto savivaldybių ūkininkavimo iliustracija. Manau, jog iš šios situacijos galime daug pasimokyti: Vilniaus savivaldybės bėdas tvarkantis šilumos ūkyje laikau ne išskirtiniu atveju, o bendra tendencija – nepakankamai efektyvaus savivaldybių ūkininkavimo įrodymu“, – teigia R. Žylius.

Jis klausia, ar savivaldybė tinkamai kontroliuoja, kaip šia nuosavybe naudojasi nuomininkas.

Ministras pateikia patarimus, kylančius iš patirties, įgytos pertvarkant valstybės valdomas įmones.

R. Žylius rekomenduoja publikuoti valstybės valdomų įmonių ketvirtines ir metines ataskaitas, kad savivaldybės joms priskirtoms įmonėms nustatytų bei siektų įgyvendinti bendrus įmonių valdysenos principus, tokius kaip skaidrumas, viešumas ir aiškūs tikslai; turėti stiprias ir kompetentingas įmonių valdybas; stiprų kompetencijų centrą savivaldybėje, kuris esą galėtų deramai įvertinti šilumos įmonių investicinius planus. Be to, kaip nustatyta Šilumos ūkio įstatyme, savivaldybė turi numatyti konkurencijos skatinimo šilumos ūkyje priemones.

„Aktyvūs savivaldybės veiksmai, pavyzdžiui, per šilumos ūkio specialiųjų planų įgyvendinimą, galėtų užtikrinti, kad alternatyviems šilumos gamintojams nėra blokuojamos galimybės prisijungti prie centralizuoto šilumos tinklo ir tiekti šilumą gyventojams“, – teigia ūkio ministras.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...