captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Ikea“ Lietuvos baldininkus mokys konkurencijos

Kitąmet Lietuvoje atsidarysianti baldų prekybos tinklo „Ikea“ parduotuvė kitus rinkos dalyvius privers pasitempti. To nepadariusiems gali tekti net bankrutuoti.
Wikimedia Commons nuotr.
Wikimedia Commons nuotr.

Kitąmet Lietuvoje atsidarysianti baldų prekybos tinklo „Ikea“ parduotuvė kitus rinkos dalyvius privers pasitempti. To nepadariusiems gali tekti net bankrutuoti.

Nušluos nuo žemės

Manoma, kad kitais metais šalyje atsidarysianti didžiausio pasaulyje baldų prekybos tinklo „Ikea“ parduotuvė neišgąsdins tik nišinių šalies baldininkų. Likusiems patraukliomis gaminių kainomis garsėjanti parduotuvė gali pagrūmoti pikčiau.

„Toks didžiulis žaidėjas su visomis savo galimybėmis ir kainų politika kaip „Ikea“ tikrai turės įtakos prekybos rinkoje veikiančioms bendrovėms. Baldų įmonės, dirbančios tame pačiame sektoriuje, kaip „Ikea“, bus nušluotos nuo žemės paviršiaus – jų neliks nė kvapo. Pasaulyje yra labai nedaug įmonių, kurios išdrįsta stoti į konkurencinę kovą su šiuo koncernu“, – sakė asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius Raimundas Beinortas.

Anot pašnekovo, išsilaikys tik kitame rinkos sektoriuje veikiančios bendrovės, pavyzdžiui, be baldų gamybos, teikiančios dizaino paslaugas ar pan.

Šiuo metu visą savo produkciją tinklui parduodančios bendrovės „Freda“ direktorius Antanas Ėmužis taip pat sakė manąs, kad tame pačiame sektoriuje dirbantys mažieji vietos prekybininkai bus tiesiog priversti nutraukti veiklą. O stambesni privalės pakeisti savo požiūrį į klientus.

Perskirstys rinką

Klaipėdoje įsikūrusios nestandartinių baldų gamintojos bendrovės „Mogano baldai“ savininkas Aurimas Gilys tikino parduotuvės „Ikea“ atidarymo Lietuvoje laukiantis be baimės. Jis buvo įsitikinęs, kad „Ikea“ nukonkuruos tik standartinių baldų gamintojus, o nestandartinės produkcijos gamintojai rinkoje išsilaikys be didesnių sunkumų.

A. Gilio manymu, parduotuvės „Ikea“ Lietuvoje atidarymas tik paskatins persiskirstyti rinką: dalis standartinių baldų gamintojų persiorientuos į nestandartinę gamybą. Tačiau paklaustas, ar nesibaimina dėl to išaugsiančios konkurencijos, pašnekovas paneigė ir tai. Anot jo, dauguma persiorientavusių gamintojų išlaikys savo baldų modelius, tik leis klientams keisti jų matmenis. Tad nestandartinės gamybos niša, leidžianti klientams įgyvendinti visus savo sumanymus, perpildyta nebus.

„Į visiškai nestandartinių baldų rinką gali pereiti tik nedaugelis gamintojų, nes tam reikia daug technologinių žinių“, – sakė jis ir prognozavo, kad dėl rinkos persiskirstymo net gali kilti nestandartinių produktų kainos.

Be to, anot A. Gilio, bendrovė jau yra susidūrusi su atvejais, kai įsigiję „Ikea“ baldų žmonės nesugeba patys jų sumontuoti. Todėl baldininkai ateityje gali sulaukti išaugusios šių darbų paklausos.

„Mes esame išlepinę klientus: dabar bet kuris baldininkas atvažiuoja pas klientą, surenka baldus, dar kambarius iššluoja. O kai žmonės nusipirks baldus parduotuvėje „Ikea“ ir turės juos surinkti patys, gal pradės labiau vertinti baldininkų darbą. Nes dabar šie darbai turi būti pateikti beveik nemokamai“, – svarstė pašnekovas.

Kainas adaptuos prie rinkos

Vis dėlto reikšmingesnius rinkos pokyčius prognozuoja ne visi. Lietuvos pramonininkų konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktorius Sigitas Besagirskas sakė nemanąs, kad į Lietuvą žengęs tinklas „Ikea“ kaip nors ypač sudrebins rinką.

Pašnekovas abejojo, kad „Ikea“ kitąmet drastiškai išstums tiek smulkiuosius, tiek stambiuosius rinkos žaidėjus. Nes šalies gyventojai, anot jo, jau anksčiau turėjo galimybę „Ikea“ produkcijos nusipirkti vos už kelių šimtų kilometrų – Lenkijoje.

„Jau šiandien laikraščiuose yra daug skelbimų, kuriuose siūloma atvežti baldų iš „Ikea“, jų taip pat galima užsisakyti internetu ar iš katalogų už labai simbolinį mokestį“, – sakė S. Besagirskas. Jis pabrėžė, kad susisiekimas su Lenkija geras, o zloto kursas – gana žemas. Todėl, anot jo, gali būti, kad lietuviams apsipirkti Lenkijoje ir toliau bus pigiau.

Kita vertus, S. Besagirskas spėjo, kad, atvėrus parduotuvę Lietuvoje, daugiau pinigų paliks čia apsipirkti atvykstantys baltarusiai, latviai ir estai.

Tačiau A. Ėmužis neabejojo, kad kainos parduotuvėje „Ikea“ Lietuvoje bus adaptuotos šalies rinkai. Todėl jos, pašnekovo teigimu, bus mažesnės, kad lietuviams nevertėtų tų pačių prekių ieškoti svetur.

Gamintojų skaičius neišaugs

S. Besagirsko teigimu, tinklui „Ikea“ produkciją tiekia nemažas mūsų šalies gamintojų skaičius. Todėl jis abejojo, kad tinklui žengus į šalies rinką jų skaičius smarkiai šoktels.

„Produkcija į parduotuves „Ikea“ paskirstoma iš centrinių sandėlių, į kuriuos prekės suplūsta iš viso pasaulio. Lietuviai ir taip gana daug gamina šiai bendrovei – kai kurios įmonės teikia net 100 proc. savo produkcijos. Manau, kad didelių pokyčių šiuo atžvilgiu nebus, juo labiau kad tinklas su gamintojais sudaro ilgalaikes sutartis ir orientuojasi į kokybės bei kainos santykį, o ne į geografinę gamintojų padėtį“, – sakė pašnekovas.

A. Ėmužio teigimu, Lietuva yra viena efektyviausių „Ikea“ tiekėjų ir pagal šalies gyventojų skaičių šiam tinklui gamina daugiausia pasaulyje. Pašnekovo manymu, tai lemia mažos išlaidos už darbą, specialistų įgyta patirtis, palyginti aiškūs mokesčiai ir tai, kad esame arti visų baldų pramonei reikiamų žaliavų.

„Galiausiai Lietuva yra arti pagrindinės „Ikea“ rinkos Vokietijos. Gal būtų galima šiek tiek pigiau pagaminti Kinijoje, bet atvežti produkciją iš ten yra sudėtingiau nei iš Lietuvos“, – sakė jis.

Vien sutartį su „Ikea“ sudariusi bendrovė „Freda“ iki šių metų pabaigos tinklui planuoja parduoti 233 mln. litų vertės produkcijos. Per mėnesį bendrovė pagamina maždaug 200 tūkst. vienetų gaminių, per metus – apie 2,4 mln. vienetų. Tiesa, Lietuvoje duris atvėrusi parduotuvė šios bendrovės gamybos mastui įtakos beveik neturės – jos gamyba išaugins vos 0,3 proc.

Privers pasitempti

S. Besagirskas pabrėžė, kad tinklas „Ikea“ prekiauja švediško stiliaus baldais. Tačiau dauguma lietuvių, anot jo, orientuojasi į klasikinį stilių. Todėl lietuviai naujoje parduotuvėje masiškai pirks tik iš pradžių. Ilgainiui, pašnekovo manymu, klientų srautai nusistovės ir dalis pirkėjų sugrįš prie ankstesnių įpročių.

A. Ėmužis prisipažino esąs tinklo „Ikea“ gerbėjas ir buvo įsitikinęs, kad jis šalies gyventojams parodys tai, ko šie dar nematę: patrauklias kainas, idėjas ir visiškai kitokį požiūrį į galimybę savo būstą apstatyti baldais bei kitais daiktais.

„Didieji mūsų šalies baldų salonai užsideda 200–300 proc. maržas ir gaminius parduoda neįkandamomis kainomis, be to, baldų verčia laukti du tris mėnesius. Tai yra pasityčiojimas iš vartotojų. O „Ikeos“ strategija yra patikusią prekę klientui parduoti tą pačią dieną“, – pasakojo jis.

Anot pašnekovo, civilizuotose Vakarų šalyse, kur tinklas „Ikea“ veikia ne pirmus metus, prie naujai duris atvėrusių jo parduotuvių pirmosiomis savaitėmis nusidriekia eilės. A. Ėmužis neabejojo, kad panašų vaizdą matysime ir Lietuvoje. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...