captcha

Jūsų klausimas priimtas

Taksi laukia permainos: kaip važiuosime?

Lietuvos didmiesčiai ruošiasi suvienodinti taksi išvaizdą, prie pokyčių planuoja prisidėti ir Susisiekimo ministerija. Taksi paslaugų teikėjų asociacija dėsto, kad šios idėjos iniciatorius – Vilniaus savivaldybė, kuri nori pagerinti savo įmonės „Vilnius veža“ reikalus, o galiausiai dėl to nukentės keleiviai.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Lietuvos didmiesčiai ruošiasi suvienodinti taksi išvaizdą, prie pokyčių planuoja prisidėti ir Susisiekimo ministerija. Taksi paslaugų teikėjų asociacija dėsto, kad šios idėjos iniciatorius – Vilniaus savivaldybė, kuri nori pagerinti savo įmonės „Vilnius veža“ reikalus, o galiausiai dėl to nukentės keleiviai.

„Lietuvos didžiųjų miestų merai siūlo keisti Kelių transporto kodekso ir Keleivinio kelių transporto priemonių apipavidalinimo nuostatus, reglamentuojančius taksi veiklą“, – skelbia Kauno miesto savivaldybė.

Miesto meras Andrius Kupčinskas dėstė, kad taksi versle įsivyravo netvarka, todėl siūloma grąžinti nuostatas, leidžiančias savivaldybėms nustatyti taksi apipavidalinimą, leidimų galiojimų terminą ir maksimalų naudojamų automobilių skaičių bei amžių.

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas ir įmonės „Standart taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas sako, kad šis Kauno noras yra Vilniaus iniciatyva – jis skeptiškai vertina didmiesčių norą suvienodinti taksi veiklos išvaizdą.

„Jeigu Vilniaus savivaldybė pati nedalyvautų taksi versle, galbūt taisyklės ir sprendimai būtų vienaip priimami. O kituose miestuose – Kaune ir Klaipėdoje – bendro apipavidalinimo iniciatyva, manau, svarstoma Vilniaus prašymu, kuris pakvietė ta pačia tema pakalbėti kitus didmiesčius. „Vilnius veža“ prastai sekasi konkuruoti, tai jie sugalvoja visokių trukdžių kitiems vežėjams“, – dėsto R. Kriukovas.

Pasak jo, Vilniaus savivaldybėje toliau juda projektas, kuris numato, kad sostinėje turėtų važinėti Euro-5 emisijos standarto automobiliai, dėl to kilometro kaina vartotojams gali padidėti iki 4 litų.

Vilniaus savivaldybės vicemeras Romas Adomavičius pripažįsta, kad iš bendrovės „Vilnius veža“ tikėtis pelno – sudėtinga, nes ji darbą pradėjo 2012 m. turėdama kelis automobilius. Tačiau informacijos apie nuostolius vicemeras sako neturintis ir sako, jog šiuo metu yra atliekamas bendrovės „Vilnius veža“ auditas, kurio rezultatai turėtų paaiškėti artimiausiais mėnesiais. Lygiagrečiai ruošiamos permainos taksi verslui.

„Viešos taksi paslaugos reglamentavimas turėtų būti aiškesnis. Dabar šią paslaugą teikia ir automobiliai su valstybiniais taksi numeriais, ir be jų, kai neva siūloma nuomos automobilio su vairuotoju paslauga. Tenka apgailestauti matant tokį automobilį ir jo siūlomą klientų aptarnavimą“, – dėstė jis.

Anot R. Adomavičiaus, taksi yra viešojo transporto dalis ir tai turi matytis. Sostinės savivaldybėje jau parengtas projektas, kokių techninių parametrų automobiliai turėtų važinėti miesto gatvėmis.

„Iš principo susitarta, kad visi automobiliai, kurie kitąmet bus registruojami naujai ir gaus leidimų keleiviams vežti, turės atitikti Euro-5 reikalavimus. Jau dirbantiems automobiliams pereinamasis laikotarpis truktų iki 2016 m. sausio – toks yra parengtas projektas, kuris kol kas nepateko į savivaldybės tarybą“, – kalbėjo politikas.

Gero nori turistams

Susisiekimo ministerija nurodė, jog planuoja iš esmės suderinti viso keleivinio transporto apipavidalinimą.

„Mes siekiame nustatyti pagrindinius reikalavimus viešajam transportui. Kalbant apie taksi automobilius, jie turėtų turėti geltoną taksi plafoną, išdidintą šachmatų rašto atpažinimo juostą, bus reglamentuota, kokio ilgio turi būti atpažinimo juosta ant ženklinamų automobilių“, – pasakojo Susisiekimo ministerijos Kelių transporto skyriaus specialistas Aleksandras Stupenko.

Pasak jo, automobilių spalva, dydis, techniniai parametrai, reklama salone ir vairuotojų išvaizda galės būti reguliuojama savivaldybių. Reklama, nesusijusi su vežėjo veikla, taip pat bus leidžiama savivaldybės nustatyta tvarka.

„Tokios tvarkos tikslas – kad užsienietis, atvykdamas į bet kokį Lietuvos miestą, žinotų, kad taksi turi geltonos spalvos plafoną ir atitinkamo dydžio atpažinimo – ženklinimo juostą. Joje turės būti nurodytas vežėjo pavadinimas, iškvietimo numeris ir automobilio leidimo numeris, priskiriamas konkrečiam automobiliui“, – apie ruošiamus pakeitimus papasakojo A. Stupenko.

Kol kas detaliau reikalavimus taksi automobiliams svarsto Vilniaus savivaldybė. DELFI skelbė, jog siūloma, kad Vilniuje vairuotojai privalės būti nepriekaištingai apsirengę, jiems darbo metu būtų draudžiama dėvėti sportinį kostiumą, treniruočių avalynę ar šlepetes, trumpą aprangą, išskyrus marškinėlius trumpomis rankovėmis. Be to, darbo metu vairuotojai papildomai privalo turėti kelionės lapą, neblaivumo patikrinimo aktą, galiojantį sveikatos pažymėjimą, leidžiantį dirbti taksi vairuotoju.

Bendras reklamai ant taksi skirtas plotas negalėtų viršyti 30 proc. automobilio išorės ploto, ant taksi būtų draudžiama montuoti reklamines konstrukcijas. Automobilių viduje reklama, nesusijusi su vežėjo veikla, taip pat būtų draudžiama, išskyrus reklamą stacionariai įrengtuose monitoriuose, taip pat leidžiama dalinti reklaminius lankstinukus.

Šiuo metu norint imtis taksi verslo vežėjui reikia turėti Susisiekimo ministerijos reikalavimus atitinkantį lengvąjį automobilį su taksi valstybiniu numeriu, galiojančią technikinės apžiūros rezultatų kortelę, draudimą.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...