captcha

Jūsų klausimas priimtas

Gera žinia pirkėjams – lieka vis mažiau spragų mulkinimui

Šį penktadienį įsigalioja Europos Parlamento ir Tarybos direktyva, kuri visose 28 Europos Sąjungos šalyse įtvirtina aukštesnį vartotojų apsaugos lygį. Vartotojai galės paprasčiau atsisakyti prekių ar paslaugų, išvengs paslėptų mokesčių, turės teisę sužinoti visą kainą be paslėptų mokesčių.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Šį penktadienį įsigalioja Europos Parlamento ir Tarybos direktyva, kuri visose 28 Europos Sąjungos šalyse įtvirtina aukštesnį vartotojų apsaugos lygį. Vartotojai galės paprasčiau atsisakyti prekių ar paslaugų, išvengs paslėptų mokesčių, turės teisę sužinoti visą kainą be paslėptų mokesčių.

Direktyvoje numatyta, kad per 14 dienų vartotojas, nenurodydamas priežasties ir nepatirdamas išlaidų, išskyrus prekės siuntimo atgal pardavėjui išlaidas, jeigu nesusitarta kitaip, gali atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties, praneša Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Be to, vartotojai galės lengviau ir patogiau atsisakyti sutarties – apie sutarties atsisakymą vartotojas galės pranešti pardavėjui pateikdamas užpildytą pavyzdinę sutarties atsisakymo formą. Jeigu informacija apie teisę atsisakyti sutarties vartotojui nepateikiama, laikotarpis, per kurį galima atsisakyti sutarties, ilginamas iki 12 mėnesių.

Kitaip bus skaičiuojamas ir sutarties laikotarpis: svarbesne bus prekių gavimo diena, o ne sutarties sudarymo data, kaip buvo iki šiol. Vartotojui atsisakius sutarties, verslininkas ne vėliau kaip per 14 dienų nuo sutarties atsisakymo turi grąžinti vartotojui visas jo sumokėtas sumas, įskaitant prekės pristatymo mokestį, jeigu prekės pristatomos verslininko siūlomu standartiniu būdu.

Nauja yra ir nuostata, kad pardavėjas privalo pristatyti prekę pirkėjui ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos, jeigu nesusitariama kitaip. Kol prekė keliauja pas vartotoją, visą atsakomybę dėl jos galimo sugadinimo ar praradimo prisiima pardavėjas. Jeigu pardavėjas nepristato prekių per numatytą terminą, pirkėjas turi teisę nutraukti sutartį.

Direktyva įtvirtina didesnę vartotojų apsaugą, kai sudaromos sutartys dėl skaitmeninio turinio teikimo. Pavyzdžiui, pardavėjai vartotojams privalės pateikti informaciją apie skaitmeninio turinio funkcines savybes, įskaitant taikomas technines apsaugos priemones, skaitmeninio turinio suderinamumą su technine ir programine įranga.

Naikina paslėptus mokesčius

Nustatyta, kad pardavėjas privalo nurodyti svarbiausias prekės ypatybes bei visą prekės ar paslaugos kainą, įskaitant mokesčius ir papildomas gabenimo, pristatymo bei pašto išlaidas.

Įmonės interneto svetainėse iš anksto turės pažymėti langelius dėl papildomų prekių ar paslaugų užsakymo – taip nebus galimybės paslėpti prekybos internetu mokesčius ir išlaidas vartotojams.

„Iki šiol pirkdamas lėktuvo bilietą nepakankamai atidus vartotojas galėjo įsigyti ir papildomas paslaugas, pavyzdžiui, kelionės draudimą ar pervežimą iš oro uosto į viešbutį, kurių jis neplanavo pirkti. Papildomų paslaugų norintys atsisakyti vartotojai dažnai turėdavo panaikinti tokias žymas patys. Dabar pardavėjas turi nurodyti galutinę produkto arba paslaugos kainą ir gauti aiškų vartotojo sutikimą dėl kiekvieno mokesčio, numatyto papildomai prie mokesčio verslininkui už pagrindinės sutartinės prievolės įvykdymą. Jeigu vartotojas neduoda aiškaus sutikimo dėl papildomų mokėjimų, jis turi teisę tokius mokesčius susigrąžinti“, – išaiškina Vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Direktyva taip pat draudžiami tam tikri papildomi mokesčiai vartotojams. Iš vartotojo nebus galima reikalauti didesnių mokesčių už konkrečių mokėjimo priemonių, pavyzdžiui, kredito kortelių naudojimą nei faktinės verslininko sąnaudos dėl tų mokėjimo priemonių naudojimo. Taip pat verslininkai, naudojantys specialiąsias telefono linijas, kuriomis su jais gali susisiekti vartotojai, negalės nustatyti didesnio mokesčio, nei bazinis pokalbių telefonu mokestis.

Įsigaliojus direktyvai iš esmės bus sudaromos vienodos sąlygos sudaryti sutartis, kai verslininkas ir vartotojas yra iš skirtingų valstybių narių.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...