captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniaus transporto ateitis – greitieji autobusai

Nauja transporto rūšis sostinėje turėtų būti greitieji autobusai – tai rodo miesto transporto specialistų kartu su Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla atlikti tyrimai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Nauja transporto rūšis sostinėje turėtų būti greitieji autobusai – tai rodo miesto transporto specialistų kartu su Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla atlikti tyrimai.

Pranešime spaudai rašoma, kad specialistai tyrimus atliko 1 GR ir 53 autobusų maršruto trasose. Šie maršrutai dubliuoja planuojamą liniją „Stotis – Santariškės“, kurioje sostinės tarybos sprendimu numatyta diegti pirmą naujos transporto rūšies liniją. 

Atlikus srautų analizę ir modeliavimą, nustatyta, kad didžiausias keleivių srautas piko valandų metu su atsarga gali siekti 3500 keleivių  –  taigi naujoje transporto priemonėje turėtų tilpti  175 keleiviai. Šie skaičiavimai atlikti remiantis naujos transporto priemonės kursavimo dažniu – kas 3–4 min., o jos važiavimo greitis sieks 24 km/h. 

Todėl, pasak transporto specialistų, tinkamiausia nauja transporto rūšis yra greitieji autobusai, galintys pervežti 175 keleivius vienu metu (dabartiniai autobusai perveža apie  120 keleivių). 

Planuojamų diegti greitųjų autobusų skirtumas nuo dabar mieste važiuojančių – ne tik galimybė pervežti daugiau keleivių vienu metu, bet ir tai, kad turėtų būti įgyvendinti infrastruktūriniai pakeitimai – greitasis autobusas važiuos eismo juosta,  kurioje kitas transportas važiuoti negalės.  Greitieji autobusai šviesoforu reguliuojamose sankryžose naudojant modernias ITS technologijas turės pirmumo teisę. 

Dabartinis greitųjų autobusų maršrutų tinklas šiandien Vilniuje siekia 164 km – tai sudaro 6,6 proc.  viso viešojo transporto maršrutų tinklo, tačiau būtent šiais maršrutais keliauja 25 proc. visų viešojo transporto keleivių. 

2007 m. Vilniaus miesto bendrajame plane buvo numatyta, kad nauja transporto priemonė galėtų būti tramvajus. Tačiau 2008 m., rengiant Naujų transporto rūšių specialųjį planą,  specialistai analizavo ne tik šios transporto priemonės, bet ir metro bei greitųjų autobusų diegimo galimybes.

2012 m. Vilniaus miesto taryba nusprendė nepasirinkti konkrečios transporto rūšies, o diegti tą transporto priemonę, kurios diegimo kaštai būtų mažiausi, o nauda miestiečiams – didžiausia. Greitųjų autobusų sistema bus visiškai integruota į vieningą Vilniaus miesto bilieto sistemą ir joje galios bendros bilietų kainos.

Remiantis iki šiol parengtais planais bei šio naujausio tyrimo išvadomis, jau artimiausiame Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdyje bus teikiamas siūlymas nauja transporto rūšimi mieste pasirinkti greituosius autobusus.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...