captcha

Jūsų klausimas priimtas

Iš mirties taško pajudėjo užteršto grunto aikštelės projektas

Realūs darbai, kurie truks apie pusantrų metų, turėtų prasidėti jau gruodį. Iš uoste esančių dokų planuojama išsiurbti apie 200 tūkstančių kubinių metrų užteršto dumblo.  
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Realūs darbai, kurie truks apie pusantrų metų, turėtų prasidėti jau gruodį. Iš uoste esančių dokų planuojama išsiurbti apie 200 tūkstančių kubinių metrų užteršto dumblo.

Pasak specialistų, per maždaug 50 metų, kai buvo pastatyti pirmieji dokai, duobėse, kuriose remontuojami laivai, susikaupė daugiau kaip 200 tūkstančių kubinių metrų dumblo.Tai nuo laivų nuvalytų dažų sluoksniai, įvairūs smulkieji metalai, kitos liekanos. Valyti dokus planuota seniai, tačiau laidoti užterštą gruntą jūroje sąvartyne uždraudė aplinkosaugininkai. O prieš dešimt metų gautas Pasaulio banko lėšų – apie 10 mln. litų – panaudoti nesugebėta.

„Situacija vis blogėjo. Dokų nebegalima giliau nugramzdinti, negalima priimti didelių laivų remontui“, – komentavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Kai kur užteršto dumblo sluoksnis siekia iki šešių metrų. Latvijos kompanija „BGS“, su kuria pernai pasirašyta sutartis, parengė techninį projektą ir jau gruodį turėtų pradėti darbus. Teigiama, kad numatyta technologija - saugi ir teršalai nepateks į aplinką. Užterštas dumblas iš Vakarų laivų gamyklos, Baltijos laivų statyklos ir Klaipėdos laivų remonto dokų duobių bus išsiurbiamas aštuonių kilomtrų ilgio vamzdynu ir sandėliuojamas maišuose, buvusioje valčių prieplaukoje. Čia įrengtoje aikštelėje gruntas bus nusausinamas ir apdorojamas.

„Perpumpavus gruntą į užteršto grunto aikštelę, vanduo sėsdintuvuose nusėda. Tuomet bus išanalizuojama, kokia jo būklė. Jeigu švarus – išleidžiamas į Kuršių marias, jeigu nešvarus – į valymo įrenginius“, – aiškino E. Gentvilas.

„Vėliau šis gruntas bus prislegiamas, o praėjus vienam šaldymo sezonui geotekstiliniai maišai bus išardomi ir jis bus vėl užpilamas 20 cm storio smėlio sluoksniu“, – tęsė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Infrastruktūros ir plėtros skyriaus direktorė Roma Mušeckienė.

Gruntą sutvirtinus specialiomis medžiagomis, jį žadama panaudoti krantinių statybai. Vakarų laivų gamykla išvalytus dokus, tarp kurių yra dideli tarpai, siūlo sustumti arčiau vienas kito, išlaikant tuos pačius gamybinius pajėgumus, o naujame krantinės ruože laikyti krovinius.

Užteršto grunto aikštelė uosto direkcijai kainuos daugiau kaip dvidešimt du milijonus litų.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close