captcha

Jūsų klausimas priimtas

TNS LT: intensyvėjant interneto vartojimui gali mažėti tradicinės žiniasklaidos naudojimas

Nors tradicines žiniasklaidos vartotojų Lietuvoje skaičius beveik nekinta, intensyvesnis interneto naudojimas lemia tradicinės žiniasklaidos vartojimo įprastiniais būdais mažėjimą. Lojalūs interneto vartotojai, ir ypač mobiliojo interneto naudotojai, laikraščius, radiją ir televiziją tradiciniu būdu pradeda vartoti rečiau. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas interneto naudotojų tyrimas.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Nors tradicines žiniasklaidos vartotojų Lietuvoje skaičius beveik nekinta, intensyvesnis interneto naudojimas lemia tradicinės žiniasklaidos vartojimo įprastiniais būdais mažėjimą. Lojalūs interneto vartotojai, ir ypač mobiliojo interneto naudotojai, laikraščius, radiją ir televiziją tradiciniu būdu pradeda vartoti rečiau. Tai parodė didžiausios Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas interneto naudotojų tyrimas.

Taip pat auga visuomenės dalis, kuri neįsivaizduoja savo kasdienio gyvenimo be mobilaus interneto. Praėjusiais metais kasdien mobiliuoju internetu naudojosi 12,9 proc. šalies gyventojų, palyginimui, 2012 m. – 8,2 proc.

Pasak TNS LT Media departamento projektų vadovo Dariaus Rinkūno, pernai atliktas pasaulinis mobiliųjų įrenginių vartotojų tyrimas „TNS Mobile Life“ parodė, kad, nepaisant platėjančio mobilaus interneto naudojimo, jo kainos naudotojams vis dar per aukštos.

„Tikėtina, jog ateityje pingant mobiliajam internetui, daugės ne tik interneto vartotojų, bet įprotis kasdien prisijungti prie interneto taps visiškai normaliu reiškiniu, todėl vartojančių žiniasklaidos priemones tradiciniais būdais gali dar sumažėti“, – teigė D. Rinkūnas.

Tradicinį laikraštį kartą per savaitę atsiverčia 67 proc. Lietuvos gyventojų ir 63 proc. interneto vartotojų. Tačiau kasdien besinaudojantys internetu bei lietuviai, kurie kasdien naudojasi mobiliuoju internetu, įprastą laikraštį skaito rečiau – atitinkamai 57 ir 55 proc.

Radijo klausymas tradiciniu būdu taip pat mažėja su didesniu interneto vartojimu. Kartą per savaitę radiją įsijungia 75 proc. gyventojų ir 73 proc. interneto naudotojų. Tuo metu kasdieniai interneto vartotojai bei tie, kurie kasdien naudojasi internetu per mobilų įrenginį, klauso radijo mažiau, atitinkamai 70 ir 69 proc.

Prie televizorių ekranų bent kartą per septynias dienas prisėda 94 proc. visų gyventojų ir 93 proc. vartojančių internetą. Tradicinis televizoriaus žiūrėjimo būdas sudomina 91 proc. kasdienių interneto vartotojų bei 86 proc. vartotojų, kurie internete kasdien naršo mobiliuoju įrenginiu.

„Tačiau grupė, kuriai internetas jau yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis, televizijos nuo savo gyvenimo neatskiria. Tyrimo duomenimis, 65 proc. lietuvių kasdien naudojančių internetą mobiliuosiuose įrenginiuose, žiūri tiesiogines TV transliacijas ar jų įrašus internetu, o 39 proc. tai daro bent kartą per savaitę“, – sakė D. Rinkūnas.

Tradicinės medijos vartojimo mažėjimo tendencija negalioja žurnalų skaitytojams. Atvirkščiai, tradiciniu būdu žurnalus daugiau skaito tie vartotojai, kurie kasdien naudojasi ir mobiliuoju internetu. Pavyzdžiui, popierinius žurnalus skaito 54 proc. interneto naudotojų, tačiau tarp nesinaudojančių internetu šis skaičius siekia tik 49 proc.

Daugiausiai mobilaus interneto vartotojų yra tarp 20–29 m. amžiaus grupės gyventojų. Jie sudarė net 40 proc. visų kasdien naršančių mobiliuoju internetu. Kasdienis mobilaus interneto vartojimo įprotis labiausiai būdingas sostinės gyventojams – 26,8 proc. Lyginant Lietuvos apskritis, didžiausias procentas kasdien įsijungiančių internetą yra Vilniaus, Kauno ir Šiaulių apskrityse, atitinkamai 10 proc., 9 proc. ir 4 proc.

 

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...