captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Orlen Lietuvą“ gelbės „Klaipėdos nafta“ ir „Lietuvos geležinkeliai“

Antradienį Vyriausybėje įvyko bendrovių „Orlen Lietuva“, „Klaipėdos nafta“, „Lietuvos geležinkeliai“ atstovų bei Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus susitikimas. Po jo premjeras pareiškė, kad bus ieškoma būdų, kaip gelbėti Lenkijos investuotojų valdomą naftos perdirbimo gamyklą, kuri skęsta nuostolių liūne. Prie to finansiškai turės prisidėti ir stambiausios Lietuvos valstybinės įmonės.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Antradienį Vyriausybėje įvyko bendrovių „Orlen Lietuva“, „Klaipėdos nafta“, „Lietuvos geležinkeliai“ atstovų bei Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus susitikimas. Po jo premjeras pareiškė, kad bus ieškoma būdų, kaip gelbėti Lenkijos investuotojų valdomą naftos perdirbimo gamyklą, kuri skęsta nuostolių liūne. Prie to finansiškai turės prisidėti ir stambiausios Lietuvos valstybinės įmonės.

„Pasitarimas buvo išplėstinis. Aptarti keturi klausimai. Kalbėjome apie produktotiekio tiesimą. „Klaipėdos naftos“ bendrovės ir „Orlen Lietuva“ vadovai per dvi savaites susitiks ir pradės pokalbį dėl bendro plano parengimo“, – sakė A.Butkevičius.

Pasak jo, Vyriausybė prisidės padėdama derinti procesus. Taip pat „Orlen Lietuva“ atstovai supažindinti su galimybėmis gauti ES paramą. Pirmiausia laboratorijoms įrengti bei modernizuoti ir naujoms technologijoms diegti. Sutarta, kad įmonė tiesiogiai bendradarbiaus su Ūkio ir Aplinkos ministerijomis bei Vyriausybe.

Dar vienas aptartas klausimas buvo AB „Lietuvos geležinkeliai“ tarifai. „Jau pirmadienį susitiks abiejų įmonių vadovai ir ieškos bendro sprendimo. Abi pusės turi suprasti, kad nei viena, nei kita bendrovė negali patirti nuostolio“, – sakė premjeras.

Jis taip pat patikslino, kad laikinai stabdomas Naftos atsargų laikymo įstatymo svarstymas.

Paklaustas, kaip suskystintų dujų terminalą statanti „Klaipėdos nafta“ gali padėti lenkų valdomai įmonei, A. Butkevičius teigė: „Turime suprasti, kad per „Klaipėdos naftą“ eksportuojami „Orlen Lietuva“ pagaminti produktai. Norint sumažinti jų savikainą, reikalingas produktotiekis. Nuo to priklauso ir „Klaipėdos naftos“ pajamos, todėl ji taip pat suinteresuota problemos sprendimu“.

Vyriausybės vadovas sakė, kad „Klaipėdos nafta“ galėtų dalyvauti, net ir finansuojant projektą. Jo manymu, produktotiekio įgyvendinimas greičiausiai tęstųsi iki trejų metų.

„Orlen Lietuva“ ne vienintelė turi problemų. Europos naftos perdirbimo gamyklos uždirba vis mažiau, nuo krizės pradžios nebuvo metų, kad nors viena jų nebankrutuotų. Kaltininkai – JAV skalūnų revoliucija ir kylanti Azija.

Bendrovė suskaičiavo, kad nuo 2009 metų Europoje užsidarė 11 gamyklų, Tarptautinė energetikos agentūra suskaičiavo 15 bankrotų. „PKN ORLEN“ vyriausiasis ekonomistas Adamas Czyzewskis sakė, kad per 30 metų Europoje nebuvo pastatyta nė viena nauja naftos perdirbimo gamykla, jos buvo tik modernizuotos.

Tai reiškia, kad jos veikia ne taip efektyviai, kaip naujos gamyklos Azijoje. Tuo metu naftos produktų kainos, nepriklausomai nuo to, kur jie pagaminti, yra tokios pat.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...