captcha

Jūsų klausimas priimtas

Mikroautobusų revoliucija pasiekė Kauną

Kelis dešimtmečius Kaune gyvavusiame maršrutinių taksi versle – didžiulės permainos. Nuo rugpjūčio kauniečiai persės į naujus mikroautobusus ir, žadama, važiuos patogiau. Tačiau mažės maršrutų, o naujovės gali paliesti apie penktadalį keleivių ir ypač važiuojančius iš priemiesčių į miesto centrą.
G. Martinkėno (BFL) nuotr.
G. Martinkėno (BFL) nuotr.

Kelis dešimtmečius Kaune gyvavusiame maršrutinių taksi versle – didžiulės permainos. Nuo rugpjūčio kauniečiai persės į naujus mikroautobusus ir, žadama, važiuos patogiau. Tačiau mažės maršrutų, o naujovės gali paliesti apie penktadalį keleivių ir ypač važiuojančius iš priemiesčių į miesto centrą.

Iki metų pabaigos mikroautobusų modelių ir spalvų margumyno Kauno gatvėse turėtų nelikti. Dabar keleivius mikroautobusai veža apie 10 skirtingų bendrovių, nuo rugpjūčio – viena „Kautra“, laimėjusi savivaldybės konkursą. 

Pirmieji „Mercedes Benz Sprinter“ autobusai jau pakeliui į Kauną, iki metų pabaigos jų bus 70. Žadama, kad jie bus patogūs neįgaliesiems, įrengti kondicionieriai, švieslentės, vaizdo stebėjimo kameros, įranga padės stebėti, ar laikomasi grafiko ir maršruto. Kaip ir iki šiol, mikroautobusai stos kur stabdomi. Planuojama įdarbinti 180 vairuotojų, kurie bus mokomi mandagiai elgtis, dėvės uniformas, kasryt tikrinsis blaivumą, o vidutinis jų darbo užmokestis bus apie 2,5 tūkst. litų.  

Kauno m. savivaldybės nuotr.

„Investuosime daug – 20 mln. litų. Planuojame, kad per sutarties laikotarpį – 5 metus – investicijos turi atsipirkti“, – planus dėsto „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Dabar dirbantys smulkesni vežėjai sako, jie tokių investicijų negalintys leisti, tad ir savivaldybės skelbtame konkurse didelės konkurencijos nebuvo. Ar permainos keleiviams išeis į naudą, esą paaiškės rudeniop.

„Atleisime darbuotojus, išparduosime techniką, užsiimsime kitais darbais. Dabar dirba apie 300–400 vairuotojų, dalis pereis į „Kautrą“, nes jai irgi reikės žmonių, neturi jie žmogiškųjų resursų lentynoje pasidėję“, – susidariusią situaciją komentuoja Kauno regiono smulkiųjų ir vidutinių verslininkų asociacijos valdybos narys Mindaugas Stabingis.

Maršrutų nuo rugpjūčio bus mažiau (septyni), tačiau Kauno valdininkai tikina, kad populiariausi išliks, tik keisis jų numeriai. Skaičiuojama, kad nepatogumų gali patirti penktadalis keleivių, ypač vykstantys į miesto centrą iš rajono – priemiestiniai mikroautobusai esą važiuos iki terminalų.

„Tokie terminalai bus geležinkelio stotis, autobusų stotis, Kauno pilis, taip pat Kalniečių poliklinika. Visų poreikių patenkinti neįmanoma, ir gyventojai vienoje ar kitoje vietoje turi persėsti“, – aiškina Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Maršrutinių taksi grafikus bus galima rasti internete, bilietai kol kas esą nebrangs, planuojama, kad nuo kitų metų maršrutiniuose taksi bus galima atsiskaityti elektroniniu bilietu.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...