captcha

Jūsų klausimas priimtas

Žalieji prakeikė „Margirį“

„Greenpeace“ aktyvistų visur persekiojamas Lietuvos žvejybos traleris „Margiris“ neišvengė nemalonumų ir Australijoje. Vakar jis buvo atakuotas prie Port Linkolno uosto.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

„Greenpeace“ aktyvistų visur persekiojamas Lietuvos žvejybos traleris „Margiris“ neišvengė nemalonumų ir Australijoje. Vakar jis buvo atakuotas prie Port Linkolno uosto.

Ne vieną išpuolį prieš 143 metrų ilgio „Margirį“ jau surengę „Greenpeace“ atstovai teigia, kad tokie plaukiojančius fabrikus primenantys laivai negailestingai naikina jūrų išteklius.

Žvejai ginasi nuo jų kaip išmanydami ir įtaria, kad žalieji vykdo svetimą valią.

Bandė neįleisti į uostą

Galingas Lietuvos laivas „Margiris“ prie Port Linkolno uosto pasirodė ankstų ketvirtadienio rytą.

Jį sutikę pripučiamomis motorinėmis valtimis priplaukę „Greenpeace“ aktyvistai bandė užtverti kelią, bet laivas sumaniai manevruodamas įplaukė į uostą.

Tada žalieji, panašiai kaip Somalio vandenyse prekybos laivus puldinėjantys jūrų piratai, mėgino užsikabaroti į denį virvėmis, tačiau jūrininkai jas nupjovė.

Žaliuosius nuo „Margirio“ nuvijo atplaukęs locmanų kateris.

Tačiau „Greenpeace“ komanda nenurimo – uoste prirakino savo valtį prie krantinės, kad „Margiris” negalėtų prisišvartuoti.

Pamatę, kad įgula nesirengia keisti kurso, žalieji vis dėlto buvo priversti trauktis iš kelio.

„Laivas su Lietuvos vėliava mūsų vos nesutraiškė“, – po incidento pareiškė „Greenpeace“ atstovė Julie Macken.

Mina ant kulnų visur

Tokie išpuoliai „Margirio“ įgulai – ne naujiena. Birželį žalieji šį laivą užpuolė Olandijos Emdeno uoste.

Tąkart panirę į vandenį narai grandinėmis surakino veleno sraigtą, kad traleris negalėtų išplaukti.

„Jeigu įgula būtų įjungusi variklį, būtų sugadinti mechanizmai. Gerai, kad žalieji pranešė apie savo išdaigas – policija antrankiais surakino keturis pramuštgalvius“, – kalbėjo „Margirio“ savininkas, įmonės „Atlantic High Sea Fishing“ vadovas klaipėdietis Bernardas Krištanavičius.

Sužinoję, kad „Margiris“ plaukia Australijos link, „Greenpeace“ atstovai panašią protesto prieš globalią giliavandenę žvejybą akciją vėliau pakartojo Las Palmaso uoste (Kanarų salos) – lietuvių traleris buvo apkarstytas plakatais.

Pavadino jūrų siaubūnu

Žalieji „Margirį“ vadina išskirtiniu jūrų siaubūnu – vienu didžiausių pasaulyje žvejybos laivų.

Australijos vandenų sargybiniai mano, kad „Margiris“, įgijęs teisę Tasmanijos zonoje pelaginiais tinklais semti skumbres ir sardines, išnaikins ne tik šių žuvų, bet ir kitų jūrų gyvūnų išteklius.

„Tai – plaukiojantis žuvų gaudymo ir dorojimo monstras, globalistų užmačių naikinti gyvybę pasaulio vandenynuose simbolis“, – „Margirį“ į šuns dienas dėjo žaliųjų atstovas Quentinas Hanichas.

„Greenpeace“ žiniomis, Kanbera dar nenusprendusi, ar atvers Australijos ekonominius vandenis „Margiriui“, kuris per parą gali ištraukti ir apdoroti apie 400 tonų žuvų.

Lietuvos vėliava bus nuleista

„Žalieji turės nukreipti savo įniršį kitur, nes „Margiris“ man neberūpi – prieš savaitę jį pardavėme.

Šeštadienis – paskutinė diena, kai Australijoje stovinčiame laive plevėsuoja Lietuvos vėliava. Ką darys naujieji tralerio savininkai, kur žvejos – ne mūsų reikalas“, – vakar „Lietuvos rytui“ pareiškė B. Krištanavičius.

Anksčiau Ramiajame vandenyne žuvis traukęs „Margiris“ buvo priverstas trauktis iš žūklaviečių, kai Peru valdžia lietuviams nesuteikė kvotų. Ten laivą irgi atakavo žalieji.

Dėl pusmetį be darbo stovėjusio tralerio įmonė patyrė milijoną litų nuostolį. Tada ir nuspręsta jį parduoti.

„Tokiems laivams nebėra kur žvejoti, kai Briuselis dėl politinių motyvų nutraukė ilgalaikę sutartį su Maroku dėl žvejybos šios šalies zonoje.

Mauritanijai pabranginus licencijas, apribojus žvejybos plotus, Šiaurės Afrikoje sugautų žuvų ir sunaudotų degalų vertė susilygino – kas norės ten žvejoti tokiomis sąlygomis?“ – aiškino B. Krištanavičius.

Bendrovės vadovas pripažino, kad išlaikyti tokį milžiną, kai žvejyba visur smarkiai limituojama, nėra lengva.

Dar galingesnį laivą „Atlantic Down“ valdo Atlante žūklaujantys islandai. Jis irgi gujamas iš žūklaviečių.

Nemato, kas vyksta pašonėje?

Brangiais greitaeigiais kateriais žvejybos laivus persekiojančius „Greenpeace“ aktyvistus B. Krištanavičius pavadino įžūliais jūrų chuliganais, kuriuos nežinia kas finansuoja: „Dažniausiai jie pasirodo tuomet, kai reikia ką nors išvaryti iš žūklaviečių. Niekam nesvarbu, kad po to tuose pačiuose rajonuose dar intensyviau žūklauja kiti laivai“.

Žvejybos įmonei „Jūra“ kažkada vadovavusiam B. Krištanavičiui nerūpi, kaip elgsis žalieji, sužinoję, kad „Margiris“ – jau australų laivas: „Mane labiau jaudina Briuselio pozicija – po pastarųjų sprendimų Lietuvos ir kitų ES šalių žvejybos laivyną galima peržegnoti.

Už žvejų išvarymą iš Mauritanijos zonos, kurią okupuoja kinai, Briuselis šiai valstybei dar pažėrė ir dotacijų – 70 mln. eurų.“

Buvęs „Margirio“ savininkas nemano, kad Australijos žalieji pastebės tai, kas vyksta jų panosėje, – tenykščiai žvejai tunus ir kitokias paviršiaus žuvis gaudo ne tinklais, o lynais, prie kurių prikabinta tūkstančiai kabliukų.

Gaudyklės driekiasi keliasdešimt kilometrų.

„Tokia žvejyba dar šiurpesnė – didesni tunai atitrūksta. Žalojamos žuvys, jomis mintantys jūrų gyvūnai“, – sakė B. Krištanavičius.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...