captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Lukoil Baltija“ vadovas apie kritinę padėtį: kažkas turės numirti

Pats bendrovėje „Mažeikių nafta“ (dabar „Orlen Lietuva“) ilgus metus dirbęs „Lukoil Baltija“ vadovas Ivanas Paleičikas apgailestauja nepavydėtina Lietuvos naftos perdirbimo gamyklos padėtimi ir prasitaria, kas privedė prie sunkios padėties.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.
Š. Mažeikos (BFL) nuotr.

Pats bendrovėje „Mažeikių nafta“ (dabar „Orlen Lietuva“) ilgus metus dirbęs „Lukoil Baltija“ vadovas Ivanas Paleičikas apgailestauja nepavydėtina Lietuvos naftos perdirbimo gamyklos padėtimi ir prasitaria, kas privedė prie sunkios padėties.

„Pasakyti, kad jiems bus geriau, sunku. Žinau, kodėl jie taip blogai gyvena – naftos perdirbimas Europoje buvo organizuojamas taip, kad prisistatė labai daug įmonių, kurios eksportuodavo labai daug produkto. „Mažeikių naftos“ pajėgumai penkis kartus didesni nei Lietuvos rinka“, – kalbėjo degalinių tinklo vadovas.

Pasak I. Paleičiko, prie liūdnos gamyklos padėties prisidėjo ir politika Europoje: žemyne nuolat kalbama, kad reikia naudoti kuo mažiau kuro. Per tuos metus kuro suvartojimas Europoje sumažėjo 20–30 proc.

Europoje esančioms naftos perdirbimo gamykloms baimę pradėjo sėti ir didelėse rinkose (Kinija, Vidurio Azija) pradėtos statyti gamyklos.

„Išėjo taip, kad Europoje pajėgumų perteklius yra milžiniškas – apie 100 mln. tonų naftos. Tai lygu 10 gamyklų tokioms kaip „Orlen“. Neturėdamos savo naftos jų išgyvenimas labai sunkus. Kažkas turės numirti“, – kalbėjo I. Paleičikas.

Vis dėlto „Lukoil Baltija“ atstovas teigė, kad ir toliau žada palaikyti „Orlen Lietuvą“ ir pirkti degalus iš jos. Šiuo metu degalinių tinklas perka apie 90 proc. kuro iš „Orlen Lietuvos“.

„Eksportuojame tik tiek, kad būtų rinkos kaina, kad jos neužkeltų. Per pastaruosius trejus ketverius metus, kai pradėjome importuoti kuro, kaina pasidarė teisinga“, – atviravo I. Paleičikas. „Orlen Lietuva“ degalai naudojami taip pat ir Lenkijos, Estijos rinkoje. Apie 10 proc. importuojama perkant iš „Neste Oil“.

Paklaustas, kas galėtų išgelbėti Lietuvoje veikiančią naftos perdirbimo bendrovę, „Lukoil Baltija“ vadovas teigė, kad atsakyti į šį klausimą sunku, tačiau bendrovei būtinas vamzdynas iki Klaipėdos.

Ketvirtadienį „Orlen Lietuva“ išplatinti šių metų pirmo ketvirčio duomenys rodo, kad per pirmus šių metų mėnesius, palyginus su praėjusių metų pirmu ketvirčiu, už parduotus produktus gauta 43 proc. mažiau pajamų, bendri pardavimai krito 40 proc.

„Siekiant iki minimumo sumažinti nepalankių rinkos sąlygų įtaką, naftos perdirbimo produktų gamybos apimtys buvo sumažintos iki būtinojo minimumo – gamykla dirbo 60 proc. faktinio savo pajėgumo. Dėl šios priežasties bendrovės pajamos, lyginant su tuo pačiu 2013 m. periodu, sumažėjo 43 proc. Bendrovės EBITDA (pelnas iki palūkanų, mokesčių, amortizacijos ir nusidėvėjimo atskaitymų) pagal LIFO apskaitos metodą šių metų I ketvirtį sudarė -21 mln. JAV dolerių, o tai yra 60 mln. JAV dolerių mažiau nei 2013 m. I ketvirtį. Vis dėlto šis rodiklis buvo 27 mln. JAV dolerių geresnis nei praėjusių metų paskutinį ketvirtį“, – rašoma pranešime spaudai.

„ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Ireneusz Fąfara pabrėžė, kad prie neigiamo veiklos rezultato prisidėjo ir didelės logistikos sąnaudos, todėl prašoma šiuo klausimu valdžios paramos. Bendrovė nori, kad būtų sumažinti geležinkeliais vežamų produktų krovinių tarifai.

„Šiuo metu jie yra didesni nei moka bendrovės konkurentai Baltarusijoje bei Rusijoje“, – pabrėžia „Orlen Lietuva“.

Skelbiama, kad pardavimai suprastėjo ir Latvijoje bei Estijoje – 11 proc.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...