captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvai gresia išnykti iš turizmo vitrinų

Šalies turizmo verslo specialistai nerimauja, kad dėl menkų finansinių išteklių jau artimiausiu metu vietoj informacijos apie mūsų šalies patrauklumą didžiulius išvykstamojo turizmo srautus turinčiose valstybėse gali įsivyrauti tyla.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Šalies turizmo verslo specialistai nerimauja, kad dėl menkų finansinių išteklių jau artimiausiu metu vietoj informacijos apie mūsų šalies patrauklumą didžiulius išvykstamojo turizmo srautus turinčiose valstybėse gali įsivyrauti tyla.

Lietuvą prieš penketą metų užklupusi finansinė krizė neaplenkė ir investicijų į turizmą – atsisakyta užsienyje veikusių Lietuvos turizmo informacijos centrų, sumažintos iš valstybės biudžeto šalies populiarinimui skiriamos lėšos. Didžioji dalis atvykstamajam turizmui skatinti skiriamų pinigų dabar atkeliauja iš ES fondų. Palyginimui, šiemet Valstybinis turizmo departamentas (VTD) šalies rinkodarai panaudos 474 tūkst. litų valstybės biudžeto ir 10,2 mln. litų ES paramos lėšų.

Pasak Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentės Evaldos Šiškauskienės, gyvename tarp dviejų ES finansinių perspektyvų: lėšos anksčiau patvirtintų projektų įgyvendinimui baigiasi, o naujo finansavimo dar nėra. Tai sukelia didelių problemų. „Pavyzdžiui, ES lėšomis finansuojamas projektas „Atvykstamojo turizmo skatinimas iš prioritetinių rinkų“ baigiasi birželį. Vadinasi, jau liepos mėnesį VTD nebeturės lėšų pirkti Lietuvos turizmo atstovavimo paslaugų šalyse, kurios sudaro daugiau nei 50 proc. Lietuvos atvykstamojo turizmo srauto“,– sako E. Šiškauskienė.

„Turizmo rinkodaros požiūriu Lietuvą galima palyginti su greito vartojimo preke – jei produktas nereklamuojamas, jo vietą greitai užima konkurentų gaminiai, kuriuos netrukus pradeda rinktis ir vartotojai. Tad nuo liepos potencialius į Lietuvą galinčių atvykti turistų srautus sėkmingai gali perimti kaimyninės šalys. Pavyzdžiui, Estijoje kasmet šalies rinkodarai skiriama net 16 mln. eurų”,– sako Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė.

Investicijos į turizmą atsiperka – šalies pajamos iš atvykstamojo turizmo 2011 metais siekė 3,4 mlrd. Lt, 2012 m. – 3,9 mlrd. Lt, o 2013 m. – 5 mlrd. litų. Kovo mėnesį patvirtintoje Lietuvos turizmo plėtros 2014 – 2020 m. programoje numatoma, kad jau 2020 metais pajamos iš turizmo turėtų viršyti 5 mlrd. litų, o šalį turėtų aplankyti 2,5 mln. turistų (pernai jų skaičius siekė 2,1 mln.). Šiuo metu turizmas sudaro apie 22 proc. šalies paslaugų eksporto.

„Vyriausybės patvirtinta programa ir keliami tikslai – geras ženklas, tačiau turizmo atstovavimo paslaugų prioritetinėse rinkose situaciją būtina spręsti jau dabar ir tam reikalingos papildomos lėšos. Tikimės, kad Vyriausybė įvertins susiklosčiusią situaciją ir bus rasti sprendimai, kad Lietuva nedingtų iš turizmo vitrinų“,– sako Ž. Gavelienė.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...