captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvoje važinės 100 išmanių autobusų

Sostinės gatvėmis netrukus riedės du ekologiški autobusai, varomi elektra ir suspaustomis gamtinėmis dujomis. Iki metų pabaigos tokius autobusus gaus ir Telšių, Ukmergės, Marijampolės, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos, Elektrėnų bei Šiaulių autobusų parkai.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Sostinės gatvėmis netrukus riedės du ekologiški autobusai, varomi elektra ir suspaustomis gamtinėmis dujomis. Iki metų pabaigos tokius autobusus gaus ir Telšių, Ukmergės, Marijampolės, Panevėžio, Kauno, Klaipėdos, Elektrėnų bei Šiaulių autobusų parkai.

Keliavimą ir orientavimąsi mieste dar labiau palengvins naujuosiuose autobusuose įrengtos modernios keleivių informavimo sistemos – iš tolo matomos elektroninės švieslentės ant autobusų priekio, šono ir galo, taip pat keleivių informavimas autobuso viduje.

„Tokie modernūs keleivių informavimo sprendimai naudojami jau kurį laiką ir yra pasiteisinę įvairiose pasaulio šalyse, tarp jų – ir Lietuvoje. Iš tolo matomos autobusų švieslentės mūsų šalyje ypač reikalingos – tamsus paros metas pas mus, deja, trunka tikrai ilgai“, – sako naująsias sistemas diegiančios bendrovės „Hansab“ generalinis direktorius Darius Žekonis.

Keleivių informavimo sistema veikia paprastai: išorines autobuso švieslentes valdo valdiklis, į kurio atmintį suvedami visi galimi maršrutų numeriai ir pavadinimai. Prieš pradedant kelionę vairuotojui tereikia pasirinkti reikiamą maršrutą ir švieslentės akimirksniu pradeda rodyti to maršruto pavadinimą, kryptį ar numerį.

Vidinė autobuso keleivių informavimo sistema valdoma specialiu kompiuteriu. Autobuse sumontuojamas borto kompiuteris ir GPS antena, ji nustato autobuso buvimo vietą. Autobusui artėjant prie stotelės kompiuteris fiksuoja buvimo vietą, lygina su stotelės koordinatėmis ir siunčia žinutes į vidinę švieslentę, pasigirsta ir garsinis pranešimas.

„Toks sprendimas patogus ne tik keleiviams. Jis taupo ir vairuotojų laiką, jiems nebereikia nešioti ir keisti kartoninių ar metalinių maršruto lentelių. Projektas svarbus ir tuo, kad dar šiais metais modernios keleivių informavimo sistemos pasieks ir mažesnius Lietuvos miestus – iki šiol elektroninių keleivių informavimo sistemų jie nenaudojo“, – sako D. Žekonis.

Naujosios ekologiškos transporto priemonės šalies autobusų parkams nieko nekainuos: autobusai perkami už lėšas, kurias Lietuva gavo Ispanijai pardavusi taršos leidimus.

Už maždaug 90 milijonų litų iš viso bus nupirkti 93 ekologiški miesto autobusai. 10 iš jų yra elektra ir suspaustomis dujomis varomi hibridai, visi kiti autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis. Degalų jie sunaudoja 25 proc. mažiau nei tradiciniai dyzeliniai: vieną kartą įkrovus elektros baterijas autobusas gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų, suspaustų gamtinių dujų užtenka nuvažiuoti 300 kilometrų.

„Vilniaus viešasis transportas“ iš viso gaus 20 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, „Kauno autobusai“ – 14, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5, Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus. Visi autobusų parkai gaus ir po vieną hibridinę transporto priemonę.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...