captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pernai dažniau skųstasi bankų paslaugomis

Finansinių paslaugų vartotojams praėjusiais metais opiausiomis išliko draudimo problemos, tačiau ėmė sparčiai daugėti klientų ginčų su komerciniais bankais, atlikęs nagrinėtų ginčų apžvalgą skelbia Lietuvos bankas.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Finansinių paslaugų vartotojams praėjusiais metais opiausiomis išliko draudimo problemos, tačiau ėmė sparčiai daugėti klientų ginčų su komerciniais bankais, atlikęs nagrinėtų ginčų apžvalgą skelbia Lietuvos bankas.

Pasak Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktoriaus Viliaus Šapokos, paslaugų vartotojai savo teises gina vis aktyviau – antrus metus ginčus tarp vartotojų ir finansų rinkos dalyvių nagrinėjantis Lietuvos bankas pernai gavo 670 kreipimųsi, arba 8 proc. daugiau.

„Nors daugiausiai prašymų išnagrinėti ginčą pernai gavome iš draudimo įmonių, juos sparčiai vejasi bankų klientai“, – sako Lietuvos banko Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Bankų klientų kreipimųsi 2013 m. padaugėjo daugiau nei ketvirtadaliu – nuo 215 iki 272.

Pasak D. Andriukaičio, skundų augimas šiame sektoriuje buvo prognozuotas – taip nutiko todėl, kad bankų sektoriaus veikla yra plačiai paplitusi ir paliečia praktiškai kiekvieną gyventoją.

„Augimas bankų sektoriuje, galima sakyti, buvo prognozuotas. Bankų sektorius natūraliai yra didesnis ir paliečia praktiškai kiekvieną mūsų – tai ir kortelės, ir sąskaitos. Kitose finansinėse paslaugose, pavyzdžiui, vartojimo kredituose yra daugiau tikslinių grupių, kurios renkasi tą paslaugą“, – aiškino D. Andriukaitis.

Ginčai tarp vartotojų ir bankų dažniausiai kilo dėl būsto kreditų – tokie ginčai sudarė iki 40 proc. visų bankinių ginčų. Vartotojai ir bankai nesutarė dėl palūkanų dydžio, kredito grąžinimo grafiko ar sutarties sąlygų keitimo, taip pat sutarties nutraukimo anksčiau termino. Ketvirtadalis ginčų kilo dėl indėlių sutarčių, dažniausiai siekiant pakeisti palūkanų už indėlius dydį. Panašią dalį sudarė ir ginčai dėl mokėjimo kortelių.

Iš nagrinėtų 339 ginčų su draudimo bendrovėmis dažniausiai vartotojai nesutiko dėl įvykių pripažinimų nedraudžiamaisiais ir išmokų dydžių. Daugiausiai problemų gyventojams kėlė privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės, automobilių kasko ir turto draudimas.

Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais dominavo ginčai su vartojimo kreditų bendrovėmis – nesutarta dėl palūkanų, grąžinimo terminų ir sutarčių netesybų.

Apskritai daugiausiai nepasitenkinimo sukėlė plačiausią visuomenės dalį apimančių didžiausių rinkos dalyvių veikla. Iš smulkesniųjų paslaugų tiekėjų V. Šapoka išskyrė draudimo paslaugų bendrovę ERGO.

Iš viso praėjusiais metais Lietuvos bankas išnagrinėjo 469 ginčus, visiškai arba iš dalies buvo patenkinti 45 vartotojų reikalavimai, 113 atvejų jie buvo atmesti.

Skaičiuojama, kad Lietuvos banko rekomendacijų laikomasi 78 proc. ginčų atvejų.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...