captcha

Jūsų klausimas priimtas

Ar pigių skrydžių bendrovės vis dar vertos savo titulo?

Pripratinti prie pigių skrydžių lietuviai nerimsta: vis sunkiau rasti itin pigių skrydžių į įvairius Europos kampelius. Ar lietuviškai „pigių skrydžių“ bendrovėmis pramintos oro linijos vis dar vertos savo vardo?
V. Skaraičio (BFL) nuotr.
V. Skaraičio (BFL) nuotr.

Pripratinti prie pigių skrydžių lietuviai nerimsta: vis sunkiau rasti itin pigių skrydžių į įvairius Europos kampelius. Ar lietuviškai „pigių skrydžių“ bendrovėmis pramintos oro linijos vis dar vertos savo vardo?

Vilnietė Akvilė pigių skrydžiu medžioklėmis apsikrėtė daugiau nei prieš aštuonerius metus. Mergina prisimena, kai pirmą kartą stovėjo eilėje, kad už 1 Lt nusipirktų „AirBaltic“ siūlomus bilietus į Londoną. Žinoma, su mokesčiais skrydžio bilietai jai kainavo apie 120 Lt, tačiau bandydama rasti panašių pasiūlymų dabar sostinės gyventoja šią sumą prisimena su nostalgija.

Į Italiją už 2,33 Lt

2005 m. į Lietuvą atkeliavus „Ryanair“ Akvilė pradėjo dažnai keliauti po Europos sostines bei miestus. Mergina pasakojo, kad bilietus už rekordinę kainą jai pavyko nusipirkti 2007 m. Tada vilnietė keturis bilietus (su persėdimu) į Italiją nusipirko vos už 2,33 Lt. Akvilė prisiminė, kad anksčiau „Ryanair“ taikydavo akcijas, kai pats bilietas kainuodavo vos 1 smulkiausią šalies valiutos vienetą (pvz. vieną euro centą ar vieną centą).

„Dabar vos ne mažesnė kaina išeina skristi už Europos ribų nei pasinaudoti pigių skrydžių bendrovėmis Europoje. Įmonės, kurios siūlo skrydžius į Aziją ar kitus žemynus, kartais pasiūlo bilietų už tą pačią kainą kaip skrydis į Barseloną liepos mėnesį su pigių skrydžių bendrovėmis“, – kalbėjo Akvilė.

Mergina teigė pastebėjusi, kad tokie skrydžiai, kaip į Barseloną, Kosą ar Rodą, vasarą su pigiomis skrydžių bendrovėmis kainuoja kone tūkstantį litų, jei dar pridedami kortelės, registravimo ir bagažo mokesčiai.

„O už 1,2 tūkst. Lt galima rasti bilietų į kitą žemyną. Visai neseniai mane buvo pribloškęs pasiūlymas už tokią sumą iš Dublino skristi į Australiją. Žinoma, reikėtų dar skrydžio į Dubliną, bet net ir jį pridėjus, pagalvokite, koks tai pasiūlymas“, – pasakojo mergina.

Europą su pigių skrydžių bendrovių pagalba išmaišiusi mergina prisiminė, kai į Madridą per Frankfurto Hahno uostą jai pavyko suskraidyti vos už 60 Lt.

„Manau, kad skrydžių kainos Europoje nebevertos skrydžio. Taip, yra infliacija, kainos kyla, bet manau, kad pigių skrydžių bendrovių kainų pakilimas yra neadekvatus bendram kainų kilimui, – piktinosi mergina. – Pamenu, kai išleidus iki 300 Lt pavykdavo nuskristi į Ispaniją, Portugaliją, ir dar su persėdimu. O dabar už tiek gali į kokį Londoną nuskristi ir tai turi manyti, kad gavai gerą kainą. Aišku, pasitaiko ir gerų skrydžių – 19 Lt į Tamperę (Suomija), bet ar ten daug kas nori skristi“.

Akvilė vis dėlto pripažino, kad į Lietuvos rinką atėjusios pigių skrydžių bendrovės iš dalies išlepino savo klientus: „Kai žinai, kad kažkada į Londoną skridau už 70 Lt, tai dabar – skristi už 300 Lt atrodo beprotiška. Tada pagalvoju, kad gal geriau prisidėti daugiau pinigų ir keliauti kur nors egzotiškiau“.

Negali patikėti skrydžių kainomis vasarą

Ne vienerias atostogas Ispanijos kurortuose praleidęs alytiškis Vytautas taip pat teigia pastebėjęs, kad pigių skrydžių bendrovės nebe tokios dosnios pigių bilietų.

Šią vasarą į Barseloną norintis skristi vyras teigia pakraupęs – bilietų kainos tam tikromis dienomis siekia iki 800 Lt į abi puses.

„Kažkada, pamenu, vos už 300 Lt esu vasaros mėnesiais skridęs. Lietuvoje tikrai nėra konkurencijos, todėl ir nėra tų, kas kainas muštų“, – tikino pašnekovas.

Kuo pigiau Ispaniją norintis pasiekti Vytautas teigė radęs skrydžių, kai pasiekti Barseloną vasaros mėnesiais yra pigiau skrendant per Milaną nei tiesioginiu skrydžiu.

Pigūs bilietai: įėjimo į rinką strategija

Nors pigių skrydžių nuolatiniais klientais tapę pašnekovai teigia rečiau randantys itin gerų pasiūlymų bilietams, vis dėlto pigių skrydžių bendrovės ir toliau siūlo išskirtinius pasiūlymus, gal tik nebe tokiomis geromis sąlygomis.

Pavyzdžiui, „Ryanair“ kompanija kovo 14–18 dienomis vykdė akciją skrydžiams iš Vilniaus ir Kauno. Į Frankfurtą Hahną iš Vilniaus balandžio 14-–30 d. buvo siūloma skristi radus bilietus nuo 69 Lt, į Oslą – nuo 109 Lt, Londoną – nuo 119 Lt, Alikantę, Kosą -– nuo 269 Lt, Maltą – nuo 319 Lt. Iš Kauno bilietai į Oslą buvo siūlomi nuo 39 Lt, Milaną – nuo 99 Lt, Londoną – nuo 109 Lt. Ta pati akcija galiojo ir iš Lodono oro uosto, tik iš Didžiosios Britanijos Barseloną ir dar daug kitų krypčių buvo galima pasiekti su bilietais nuo 19,99 svarų (apie 80 Lt), o, pavyzdžiui, Kosą – nuo 73,99 svarų (apie 296 Lt).

Vis dėlto kovo 18 d. bilietai į abi puses iš Vilniaus į Barseloną su „Ryanair“ (liepos 13–20 d.) kainavo 704 Lt (be registracijos, kortelės mokesčių, bagažo), Milaną – 597 Lt, su „Wizzair“ į Barseloną – 1108 Lt, Milaną – 478 Lt, Romą – 518 Lt.

Kelionių portalo atvaziuoju.lt vadovas Mindaugas Majauskas komentavo, kad kai „Ryanair“, o vėliau ir „Wizzair“, pradėjo savo veiklą Lietuvoje jiems reikėjo „įvedinėti“ naujus skrydžius į rinką. Iš pradžių šie nebuvo tokie populiarūs, todėl buvo skelbiama daug akcijų. Be to, žmonės dar su baime žiūrėdavo į naujo tipo oro bendroves.

Dabar kelionių portalo vadovas teigė pastebėjęs, kad bilietų kainos yra didesnės: „Per kelerius metus, visi su jomis (oro bendrovėmis – red.) apsiprato, susitaikė su jų taisyklėmis bei reikalavimais ir drąsiai skraido. Todėl, taip, paskutiniais metais kainos yra pakilusios. Tačiau ten, kur didelė konkurencija, pavyzdžiui, skrydžiuose į Oslą, bilietai yra labai pigūs – po 50–60 Lt”.

M. Majauskas teigė pastebėjęs, kad pakankamai žemos kainos skrendant daugeliu krypčių ir iš tokių miestų kaip Madridas ar Varšuva.

Kelionių ekspertas pritarė, kad visgi iš Lietuvos išskristi yra brangu: „Pigu būna, kai oro bendrovės pristato naujas kryptis, pavyzdžiui, Baden Badenas, bet jos dėl nepopuliarumo būna greitai panaikinamos“.

Vis dėlto pašnekovas siūlė keisti mąstymą apie pigių skrydžių bendroves. Pasak jo, terminas „pigių skrydžių bendrovė“ Lietuvoje įsigalėjo tuomet, kai joms pradėjus veiklą buvo siūlomi labai pigūs skrydžiai. Tačiau šias bendroves tiksliau būtų galima vadinti žemų sąnaudų vežėjais – tai reiškia, kad keleiviams netaikomos papildomos paslaugos (maistas, bagažas) siekiant labiau sumažinti kainą.

„O kaina priklauso nuo to, kiek žmonės pasirengę mokėti. Tai labai matyti atostogų kryptyse (Malta, Kipras, Kreta) vasaromis, kai kainos be bagažo perkopia 1 tūkst. Lt ir keturių asmenų šeimai skrydis bent su vienu registruotu bagažu kainuoja apie 5 tūkst. Lt“, – pridėjo M. Majauskas.

Vienam darbuotojui – 8 kartus daugiau keleivių

„Wizzair” komunikacijos vadovas Danielis de Carvalho DELFI teigė, kad pigių skrydžių bendrovės iš tiesų metė iššūkį tradicinėms oro bendrovėms.

„Daugiau žmonių nei bet kada dabar gali leisti sau skristi mažesnėmis kainomis. „Wizzair“ kainos yra mažos, nes skrydžiai vykdomi kuo mažesnėmis sąnaudomis. Kai brangius bilietus siūlančių kompanijų vienam darbuotojui per metus tenka mažiau nei 1 tūkst. keleivių, „Wizzair“ yra daug produktyvesnė ir vienam darbuotojui tenka daugiau nei 8 tūkst. keleivių per metus. Šis darbo efektyvumas matomas keleiviams siūlant labai mažas kainas“, – komentavo oro bendrovės atstovas.

Pasak jo, skrydžių kainos priklauso nuo sezono ir paklausos. Mažiausią kainą galima tikėtis rasti skrydžiams viduryje savaitės ir užsakant kuo anksčiau. Kai pirmieji bilietai parduodami, tuomet kainos auga, kol visas skrydis užpildomas.

D. de Carvalho teigė, kad šiuo metu pastebimas paklausos augimas naujiems skrydžiams į Kutaisį (Gruzija). Taip pat Roma itin populiari per Valentino dienos, Velykų periodą. Alesundo ir Kijevo skrydžiai greitai užpildomi, kai paskelbiami specialūs pasiūlymai.

Pamiršo tikrinti tradicinių oro bendrovių pasiūlymus

Kelionių specialistas Rimvydas Širvinskas, geriau žinomas kaip Makalius, teigė taip pat pastebėjęs, kad per paskutinius kelerius metus skrydžių kainos su pigiomis oro bendrovėmis stipriai pakilo.

„Prieš ketverius metus, kai „Ryanair“ pradėjo plėsti skrydžių krypčių pasiūlą, bilietus buvo galima įsigyti už centą, litą ar dešimt litų. Kiekvieną antradienį ir ketvirtadienį laukdavau vidurnakčio, kuomet keisdavosi skrydžių akcijos ir medžiodavau pigius bilietus“, – prisiminė vaikinas.

Jam už du centus pavyko pamatyti Brėmeną, o į Maljorką atostogauti Makalius buvo nuvykęs už 35 Lt.

„Dabar supratau, kad tai – puikus būdas reklamuotis pigių skrydžių bendrovei. Reklama apie itin pigius skrydžius sklido iš lūpų į lūpas, oro bendrovėms nereikėdavo kitokios reklamos, o mums visiems buvo įtikinta, kad pigūs skrydžiai gali būti tik pigių skrydžių bendrovėse“, – kalbėjo R. Širvinskas.

Kelionių ekspertas gailisi, kad dabar situacija pasikeitė – retai kada į abi puses pavyktų nuskristi net ir pigiausia kryptimi už mažiau nei šimtą litų.

„Atostogų kryptimis (Koso, Rodo salos, Kreta, Malta, Maljorka, Sardinija ar Sicilija) vasaros metu ir švenčių periodu, moksleivių atostogų metu kainos sukyla ir iki 1100 Lt. O juk už tokią sumą mes prieš metus su prabangiausiomis oro linijomis skridome į Seišelių salas, – prisipažino vaikinas. – Daugelis žmonių, žinodami ir įsitikinę, kad skrydžiai į Londoną mažiausiai kainuos pigių skrydžių bendrovėse, perka bilietus Kalėdoms ir Naujiems metams, moka 1200–1500 Lt. Tai siaubingos sumos”.

Pasak Makaliaus, gyventojai taip įpratę naudotis pigių skrydžių bendrovių paslaugomis, kad net ir nebeieško kitų įmonių pasiūlymų.

„Kartą skaudančia širdimi vienam lietuviui padėjau įsigyti bilietus švenčių periodu grįžti iš Norvegijos į Lietuvą už 1600 Lt (pirmyn ir atgal). Už mažesnę sumą net nuskridau iki Niujorko ir atgal, o čia pigių skrydžių bendrovė tiek paprašė už pusantros valandos skrydį. Kuo toliau tuo labiau pastebiu, kad dažnai pigesnius skrydžius paskutiniu metu siūlo įprastinės skrydžių bendrovės – „Lufthansa“, „Finnair“ ir „AirBaltic“, – kalbėjo jis.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...