captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vartotojų teisės: verslas privalės skundus nagrinėti pats

Pastaraisiais metais Lietuvoje mažėja besiskundžiančiųjų nekokybiškomis prekėmis ir paslaugomis, tačiau nemažai vartotojų teisių pažeidimų vis dar pasitaiko prekiaujant internetu. Pagal Europos Sąjungos direktyvą, kuri kitąmet turi būti perkelta į nacionalinę teisę, ginčus su vartotoju jau turės spręsti patys verslininkai.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Pastaraisiais metais Lietuvoje mažėja besiskundžiančiųjų nekokybiškomis prekėmis ir paslaugomis, tačiau nemažai vartotojų teisių pažeidimų vis dar pasitaiko prekiaujant internetu. Pagal Europos Sąjungos direktyvą, kuri kitąmet turi būti perkelta į nacionalinę teisę, ginčus su vartotoju jau turės spręsti patys verslininkai.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) vien per pirmąjį šių metų mėnesį gavo per pustrečio šimto vartotojų skundų raštu ir apie tūkstantį kreipimųsi telefonu ar internetu. Daugiausia pretenzijų būta dėl elektronikos prekių, tokių kaip kompiuteriai, planšetės, telefonai. Dažnai šios prekės būna įsigyjamos internetinėse parduotuvėse.

„Elektroninėje prekyboje yra susiduriama ne tik su brokuotomis prekėmis, bet ir su kitais vartotojų teisių pažeidimais. Elektroninėje prekyboje, kitaip nei tradicinėje prekyboje, vartotojas turi daugiau teisių ir per septynias darbo dienas gali atsisakyti praktiškai visų prekių. Bet ne visi pardavėjai šios teisės paiso ir gal būtent dėl to vartotojai kreipiasi į vartotojų teisių tarnybą“, – sako Snieguolė Šližytė, VVTAT vyr. specialistė.

Pasak tarnybos vadovo, besikreipiančiųjų dėl nekokybiškų prekių ar paslaugų Lietuvoje mažėja, o verslininkai taip pat pradėjo labiau domėtis vartotojų teisėmis.

Atliktos apklausos rodo, kad didžioji dalis įmonių vadovų, spręsdami vartotojų skundus, stengiasi susitarti, kad žmonės nesikreiptų į rinkos priežiūros institucijas ar teismus. Tačiau ginčų su vartotojais sprendimo tvarką kol kas pasitvirtinusios tik 11 proc. Lietuvos įmonių.

„Savo įmonėje turime pasitvirtinę vidines tvarkas, vidines taisykles, pagal kurias turime atsakyti besiskundžiančiam pirkėjui per 12 valandų ir išspręsti su jo skundu susijusias problemas arba kompensuoti jam už patirtą žalą, ar pakeisti prekę ar panašiai“, – sako Andrius Petraitis, prekybos tinklo „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas.

Nuo kitų metų ginčų su vartotojais sprendimo tvarką turės pasitvirtinti visos šalies įmonės, nes kitąmet į nacionalinę teisę turėtų būti perkelta ES direktyva dėl alternatyvaus ginčų sprendimo.

„Verslas turės tokias taisykles pasitvirtinti. Jie patys nuspręs, kad nereikia vartotojo paleisti pas mus, kad apskųstų“, – sako VVTAT direktorius Feliksas Petrauskas.

Pasak jo, įgyvendinus ES direktyvą, nuo 2016 metų automatiškai pradės galioti reglamentas, pagal kurį ginčus jau bus galima tvarkyti ne tik raštu, bet ir elektroninėje erdvėje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...