captcha

Jūsų klausimas priimtas

Neaušino burnos: pasienyje pradeda kovą prieš degalų įvežimą

Nuo kalbų pereinama prie darbų. Lietuvos muitinės departamentas paskelbė, kad nuo penktadienio 9 val. ryto visuose pasienio postuose pareigūnai gali reikalauti iš krovininių transporto priemonių vairuotojų raštu deklaruoti įvežamus degalus, esančius transporto priemonės kuro talpyklose.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Nuo kalbų pereinama prie darbų. Lietuvos muitinės departamentas paskelbė, kad nuo penktadienio 9 val. ryto visuose pasienio postuose pareigūnai gali reikalauti iš krovininių transporto priemonių vairuotojų raštu deklaruoti įvežamus degalus, esančius transporto priemonės kuro talpyklose.

Muitinės parengtoje atmintinėje vairuotojams nurodoma, kad nemokamai dalijamuose keleivių blankuose privalu nurodyti ne tik transporto priemonės odometro rodmenis, bet ir kuro bako talpą, degalų rūšį (išskyrus dujas) ir degalų kiekį.

Antrąjį šios deklaracijos egzempliorų, patvirtintą muitinės, vairuotojas privalės turėti visos kelionės metu, kol šioje transporto priemonėje naudojami lengvatinėmis sąlygomis įvežti į Lietuvą degalai.

„Primename, kad į Lietuvos Respubliką įvežti degalai, esantys transporto priemonės kuro talpyklose negali būti naudojami kitoje transporto priemonėje nei toji, kurioje jie buvo įvežti, ir negali būti iš tos priemonės išpilti ir sandėliuojami, išskyrus tos transporto priemonės būtino remonto metu (apie tai nedelsiant informavus artimiausią muitinės įstaigą); jų taip pat negalima perleisti, už atlygį ar nemokamai“, – rašoma atmintinėje.

Muitinė primena, kad nesankcionuotas degalų išpylimas bei neleistina prekyba įvežtais degalais, esančiais transporto priemonės kuro talpyklose, baudžiama teisės aktų nustatyta tvarka.

Premjeras Algirdas Butkevičius yra iškėlęs idėją riboti vilkikų bakuose įvežamų degalų kiekį, tačiau kol kas sprendimas nėra priimtas. To siekiama imtis kovojant šešėline prekyba pigesniais degalais ir Rusijos ir Baltarusijos.

„Negali būti taip, kad, pagal turimą informaciją, per parą iš Baltarusijos būtų įvežama kuro daugiau nei 1 mln. l. Arba jis turi būti apskaitomas ir turi būti matoma, kur ir kaip jis yra panaudojamas. Galiu pasakyti, kad vien praeitais metais buvo uždaryta daugiau nei 70 nelegalių degalinių. [...] Su tokia situacija Lietuvoje aš nesitaikstysiu“, – LRT radijui antradienį teigė A. Butkevičius.

Idėjai riboti įvežamų degalų kiekį ypač priešinasi  Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Tačiau „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius sutinka, kad protinga degalų kiekio bakuose kontrolė reikalinga.

„Esame už protingą kontrolę, bet prieš kokius nors dirbtinius ribojimus, tokius kaip 200 litrų bake. Jei muitinė nepavers šios degalų bakuose kontroliavimo iniciatyvos visuotiniu vilkikų stabdymu ir degalų bakų matavimu su liniuotėmis, o tikrins pasirinktinai, tokios priemonės atrodo priimtinos. Pareigūnų užfiksuoti vilkikų odometro parodymai ir pagrįstas degalų kiekis bake tik patvirtins, kad daugelis vežėjų tvarkingai dirba savo darbą“, – tvirtina jis.

Asociacijos iniciatyva pirmadienį Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU, Lenkijos ir trijų Baltijos šalių vežėjų asociacijų vadovai nutarė kreiptis į Lietuvos ir kaimyninių šalių Vyriausybes, prašydami atšaukti planus riboti degalų įvežimą standartiniuose vilkikų bakuose pasienyje su Rusija ir Baltarusija.

Kaip nurodoma transportininkų priimtoje rezoliucijoje, toks žingsnis gali diskriminuoti Europos Sąjungos vežėjus prieš jų konkurentus iš Rytų. Nuogąstaujama, kad tokiu veiksmu bus sukelta grėsmė sklandžiam ES transporto įmonių tranzitui į Rytus.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...