captcha

Jūsų klausimas priimtas

Automobilių mokestis atneštų vieną gerą dalyką

Planai apmokestinti visus automobilius gali sukelti sujudimą „Regitroje“: kelių šimtų tūkstančių nenaudojamų automobilių savininkai turėtų suskubti juos išregistruoti. Tokia banga jau buvo prieš kelerius metus, neatmetama, kad ji kils ir dabar.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Planai apmokestinti visus automobilius gali sukelti sujudimą „Regitroje“: kelių šimtų tūkstančių nenaudojamų automobilių savininkai turėtų suskubti juos išregistruoti. Tokia banga jau buvo prieš kelerius metus, neatmetama, kad ji kils ir dabar.

„Transporto priemonių skaičiai turėtų pasikoreguoti, nes šiuo metu jie yra nemaži. Pagal automobilių skaičių tūkstančiui gyventojų mes netgi lenkiame Europos Sąjungos vidurkį. Žmonės, matyt, nesivargina išregistruoti nenaudojamų automobilių, nes jų neslegia jokie mokesčiai“, – DELFI sakė Lietuvos vairuotojų asociacijos prezidentas Saugirdas Pukalskas.

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje yra įregistruota 1,829 mln., o techninę apžiūrą yra atlikę 1,146 mln. lengvųjų automobilių. Taigi galima manyti, kad Lietuvoje – beveik 700 tūkst. nenaudojamų automobilių.

Pašnekovas tvirtina, kad dabartinis siūlomas automobilių mokesčio modelis jokios naudos neduos: nei sumažins užterštumą, nei padidins saugumą.

„Reikia pagalvoti, kaip ir kam bus panaudojamas šis mokestis. Jeigu jis reikalingas tik biudžetui papildyti, tai nėra gerai. Jeigu juo siekiama mažinti taršą, tuomet reikėtų atsižvelgti ne tik į automobilio tūrį, bet ir į metus. Jeigu siekiame didinti saugumą ir mažinti žuvusiųjų keliuose skaičių, turėtume orientuotis į naujesnius automobilius. O dabar vien tik dėl to, kad surinktų pinigus ir atiduotų pensininkams ar kitiems besiteisiantiems teismuose, šis mokestis jokios naudos neduos“, – kalbėjo jis.

„Regitra“ kol kas nepastebi, kad gyventojai būtų sujudę išregistruoti automobilius. Tačiau neatmeta, kad tokia banga kils.

„Tikėtina, kad ir šiemet išregistravimo apimtys taip pat padidės, tačiau kol kas sunku prognozuoti, kiek. Reikėtų keletą savaičių dar luktelėti“, – DELFI sakė „Regitros“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė.

Pasak jos, transporto priemonių išregistravimo bumas Lietuvoje vyko 2007 m., kai bene pirmą kartą viešojoje erdvėje buvo pradėta aktyviau diskutuoti apie galimą automobilių mokestį. „Regitros“ duomenimis, tais metais buvo išregistruota net 137,1 tūkst. neeksploatuojamų automobilių, ir tai buvo 4,4 karto daugiau nei 2006 m., kai buvo išregistruota 30,9 tūkst.

Norintys išregistruoti nenaudojamą automobilį pirmiausiai turi jį parduoti įmonei, turinčiai leidimą tokias transporto priemones apdoroti kaip atliekas. Tokių įmonių sąrašas skelbiamas Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

Tokia įmonė savininkui privalo išduoti netinkamos naudoti eisme transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą. Be šio dokumento „Regitroje“ transporto priemonė negalės būti išregistruota.

Šios nuostatos taikomos tik po 2004 m. gegužės 1 d. baigtiems eksploatuoti lengviesiems ir krovininiams automobiliams. Kitų transporto priemonių išregistravimui pakanka pateikti transporto priemonės registracijos liudijimą ir valstybinio numerio ženklus. Jei jie prarasti, pateikiamas motyvuotas paaiškinimas.

Vienas žmogus turi keliasdešimt automobilių

Gali būti, kad į „Regitrą“ plūstelės ir tie gyventojai, kurie seniai yra pardavę savo automobilį, tačiau nepasivargino nuvažiuoti į „Regitrą“ ir jį išregistruoti.

Nusipirkus automobilį jį perregistruoti savo vardu reikia per 15 dienų po to, kai pardavėjas apie pardavimą praneša „Regitrai“.

L. Užupė DELFI sakė, kad pastebima atvejų, kai vieno žmogaus vardu yra registruota kelios dešimtys automobilių.

DELFI primena, kad Pensijų kompensavimo darbo grupė trečiadienį apsisprendė, kokį automobilių mokestį siūlys valdančiųjų partijų politinei tarybai.

Finansų ministro Rimanto Šadžiaus teigimu, iki 1,5 l variklio tūrio automobiliai būtų apmokestinami 90 Lt metiniu mokesčiu, o 1,5-2 l – 170 Lt.

Didėjant variklio tūriui, mokestis taip pat didėtų. Pavyzdžiui, iki 2,5 l tūrio automobilio savininkas turėtų sumokėti 240 Lt, iki 3 l – 310 Lt, iki 3,5 l – 380 Lt, iki 4 l – 450 Lt, iki 5 l – 520 Lt, daugiau nei 5 l – 590 Lt.

Darbo grupės nuomone, apmokestinami turėtų būti ir motociklai. Taigi iki 0,5 l darbinio variklio tūrio motociklo savininkas per metus turėtų mokėti 70 Lt, 0,5-1 l – 130 Lt, 1,1,5 l – 190 Lt, daugiau nei 1,5 l – 250 Lt.

Planuojama, kad mokestis įsigaliotų šį spalį ir jį reikėtų sumokėti iki gruodžio. R. Šadžius pabrėžė, kad jeigu įstatymas būtų patvirtintas Seime, jį mokėtų ir fiziniai, ir juridiniai asmenys, ir savivaldybės bei valstybės institucijos.

Išimtis planuojama taikyti elektromobiliams, neįgaliųjų transportui, greitosios pagalbos, policijos automobiliams.

Planuojama, kad mokestį apskaičiuotų ir savininkams informaciją atsiųsti Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi „Regitros“ duomenimis. Jis pabrėžė, kad automobilio mokestis būtų skaičiuojamas ne už metus, bet priklausytų nuo to, ar spalio 1 d. žmogus turėjo automobilį, ar ne.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...