captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Klaipėdos nafta“ ir Uosto direkcija derasi dėl investicijų į terminalą

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ ir Uosto direkcija baigia derinti papildomą susitarimą dėl investicijų į būsimojo suskystintųjų dujų terminalo infrastruktūrą. Uosto direkcija siekia, kad jame būtų užfiksuota konkreti, nekeičiama suma, kurią uostas turėtų kompensuoti „Klaipėdos naftai“ už krantinės statybą. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ ir Uosto direkcija baigia derinti papildomą susitarimą dėl investicijų į būsimojo suskystintųjų dujų terminalo infrastruktūrą. Uosto direkcija siekia, kad jame būtų užfiksuota konkreti, nekeičiama suma, kurią uostas turėtų kompensuoti „Klaipėdos naftai“ už krantinės statybą.

Dėl suskystintųjų gamtinių dujų terminalo infrastruktūros finansavimo Klaipėdos uosto direkcija ir bendrovė „Klaipėdos nafta“ bendradarbiavimo sutartį pasirašė liepos pradžioje, po kelis mėnesius trukusių įtemptų diskusijų.

Sutarta, kad „Klaipėdos nafta“ apmoka visus darbus, o Uosto direkcija už krantinės statybą jai kompensuoja. Taip nenusižengiama nei terminalo, nei uosto įstatymams.  

Sutartyje buvo numatyta iki rugpjūčio 10-osios pasirašyti ir papildomą susitarimą dėl investicijų kompensavimo tvarkos. Patvirtinti jį parašais vėluojama, tačiau, pasak Uosto direkcijos, sąlygos baigiamos derinti. 

Uosto direkcija džiaugiasi išsiderėjusi įtraukti konkrečias sumas: „Klaipėdos naftai“ ji įsipareigoja kompensuoti ne daugiau nei 66 mln. litų. Jei per konkursą krantinės statybos kaina išaugtų, skirtumą dengti turėtų pati „Klaipėdos nafta“.

„Perkančioji organizacija yra „Klaipėdos nafta“, todėl Uosto direkcija pirkimo proceso negali kontroliuoti pilna apimtimi. Tuo labiau negalės kontroliuoti tiesioginių derybų proceso, jeigu toks prasidėtų su būsimu statytoju ar projektuotoju. Todėl mes būtume nesaugūs, jeigu nebūtų uždėtos šitos lubos“, – aiškina Klaipėdos uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas.

Tačiau tai nereiškia, kad Uosto direkcijos investicijos į suskystintųjų dujų terminalą tesieks 66 mln. litų. Artimiausiu metu rengiamasi gilinti akvatoriją ties Kiaulės Nugaros sala iki terminalui reikalingo gylio – 14,5, po pačiu laivu-saugykla – net 16 metrų. šiuo metu gylis čia svyruoja nuo 4,5 iki 10 metrų. 

„Gilinimo darbai yra pakankamai komplikuoti dėl to, kad dalyje ploto yra nedideli gyliai. Didelės žemsiurbės, kuri pas mus dirbo, grimzlė yra didesnė –10 metrų gylio. Tai prieš tai reikės nukasti“, – aiškino Klaipėdos uosto Infrastruktūros departamento vadovas Vidmantas Paukštė.

Dėl šių priežasčių, pasak V. Paukštės, darbų kaina gali būti kone dvigubai didesnė nei įprastai ir siekti mažiausiai apie 50 mln. litų. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close