captcha

Jūsų klausimas priimtas

95 proc. lietuvių kainą laiko svarbiausiu veiksniu renkantis maisto produktus

Lietuviai, kaip ir dauguma kitų ES šalių gyventojų, pritarė nuomonei, kad ES turėtų pati daugiau gaminti maisto produktų ir taip mažinti priklausomybę nuo importo iš kitų šalių.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Lietuviai, kaip ir dauguma kitų ES šalių gyventojų, pritarė nuomonei, kad ES turėtų pati daugiau gaminti maisto produktų ir taip mažinti priklausomybę nuo importo iš kitų šalių.

Šią mintį palaikė apie 81 proc. mūsų šalies gyventojų, toks ir bendras ES vidurkis.

Daugiau kaip 73 proc. apklaustų mūsų šalies gyventojų maisto kokybę įvardino kaip labai svarbų rodiklį perkant maisto produktus (ES vidurkis – 65 proc.). Tuo metu kainą, kaip svarbiausią veiksnį renkantis maisto produktus, nurodė net 95 proc. lietuvių. Kitose Europos valstybėse šis rodiklis svyravo nuo 98 proc. Bulgarijoje ir Graikijoje iki 72 proc. – Olandijoje . Tokios išvados paskelbtos naujausioje „Eurobarometro“ apklausoje, kurią komentuoja Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

Daugiau kaip 80 proc. apklaustų Lietuvos gyventojų nurodė, kad jiems svarbi šalis, kurioje maisto produktas pagamintas. 58 proc. mūsų šalies gyventojų, renkantis maisto produktus, yra svarbus žinomas prekinis ar gamintojo vardas, dar 41 proc. gyventojų į žinomą prekės vardą atsižvelgia tik rinkdamiesi tam tikrus maisto produktus.

Kaip ir daugelis ES gyventojų, net 76 proc. lietuvių atkreipia dėmesį, ar maisto produktas paženklintas išskirtinę kokybę nurodančiu ženklu, tačiau iš jų tik 21 proc. nuolat ieško tokiais ženklais paženklintų produktų, likę 45 proc. dėmesį į tokius produktus atkreipia tik retkarčiais.

Daugiau kaip 90 proc. ES piliečių, rinkdamiesi maisto produktus, daugiausia dėmesio skiria jų kokybei ir kainai, daugiau kaip 71 proc. yra svarbi maisto produktų kilmės šalis, o 41 proc. apklaustųjų renkantis maisto produktus, labai svarbus žinomas prekinis ženklas. Tokios išvados paskelbtos naujausioje „Eurobarometro“ atliktoje apklausoje.

Renkantis maisto produktus net du trečdaliai europiečių kreipia dėmesį į išskirtinę maisto produktų kokybę ir tai nurodančius ženklus. Apklausos rengėjai pabrėžė, kad Europos vartotojai vis geriau pažįsta ir žino įvairius ES rinkoje naudojamus kokybės logotipus. Vienu sėkmingiausių pavyzdžių nurodomas Europos ekologiškų produktų logotipas, kurį praėjus vos 2 metams nuo jo naudojimo pradžios, nurodė žiną net 24 proc. apklaustųjų.

Atsakydami į klausimus dėl maisto išteklių, trys ketvirtadaliai Europos gyventojų išreiškė susirūpinimą dėl iššūkių, kylančių sprendžiant pasaulines maisto trūkumo problemas, tačiau beveik 60 proc. yra užtikrinti visų ES valstybių narių gebėjimu patenkinti jų gyventojų maisto poreikius. Dauguma ES piliečių žemės ūkį laiko efektyvia priemone, prisidedančia prie kaimo vietovių išsaugojimo ir darančia teigiamą įtaką jų šalies kraštovaizdžiui.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...