captcha

Jūsų klausimas priimtas

Uoste – šimtatūkstantinės kuro vagystės, atsistatydina uosto kapitonas

Paaiškėjus, kad kiekvieną mėnesį iš uosto kai kurie darbuotojai išgabendavo tonas kuro, skirto laivams, atsistatydina uosto kapitonas. Iš pareigų jau atleisti du kuro vagystėmis kaltinami uosto direkcijos darbuotojai.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Paaiškėjus, kad kiekvieną mėnesį iš uosto kai kurie darbuotojai išgabendavo tonas kuro, skirto laivams, atsistatydina uosto kapitonas. Iš pareigų jau atleisti du kuro vagystėmis kaltinami uosto direkcijos darbuotojai.

Įtarimų, kad uosto locmanų kateriai sunaudoja per daug kuro kilo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generaliniam direktoriui Eugenijui Gentvilui. Iš viso uosto direkcija turi devynis laivus, tris iš jų naudoja locmanai, jais dirbama ir naktimis.

E. Gentvilą pasiekė žinia, kad iš  katerių į privačius automobilius perduodami kanistrai kuro. Apie tai informavus teisėsaugą, pareigūnai kelias dienas filmavo nešvarius uosto darbuotojų darbus.

Liepos 5 dieną buvo sulaikyti keturi uosto Laivybos skyriaus darbuotojai, du iš jų jau atleisti. Kaip bus pasielgta su kitais darbuotojais, kurie nusikaltimo nepadarė, tačiau neužtikrino kontrolės, dar sprendžiama.

Skaičiuojama, kad vien iš trijų locmanų laivų kiekvieną mėnesį buvo pavagiama apie 15–20 tonų kuro. Uostas konkurso būdu kurą laivams perką maždaug už 2,6-3 lt/l. Per metus tam išleidžia apie 1,5 mln. Lt. Tad kas mėnesį direkcija patirdavo apie 45 tūkst. Lt nuostolio.

Pasak E. Gentvilo, akivaizdūs sukčiavimai paaiškėjo patikrinus laivų žurnalus. Juose fiksuojama, kiek laiko laivas plaukė, kiek laiko stovėjo, kiek laiko veikė variklis.

„Sistema rodo, kad laivas stovėjo, o žurnale rašoma, kad jis 6 val. plaukia be pertraukos. Per pamainą buvo sunaudojama po 300–380 litrų kuro. Nebuvo visiškai kontrolės. Visi tikėjo, kad niekas nevagia, o aš netikėjau. Sužinojęs apie tai buvau įsiutęs, sužvėrėjęs. Nepasiduosiu bandymui dangstyti vagysčių. Kas vagia, turi atsakyti“, – piktinosi E. Gentvilas.

Vagystės užfiksuotos iš trijų katerių, nes jie dirba ir naktį. Dar 6 kateriai dirba tik dienomis, pasak E. Gentvilo, dieną galimybių vogti mažiau.

Kapitonas traukiasi

Paaiškėjus netvarkai iš pareigų traukiasi uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius. „Traukiuosi nuo spalio 5 dienos. Ketinau dirbti iki kitų metų liepos, tuomet išeiti į pensiją“, – sakė jis.

12 metų pareigas ėjęs uosto kapitonas teigė asmeniškai nejaučiantis kaltės, tačiau prisiimantis atsakomybę. Jo teigimu, sukontroliuoti kiekvieną darbuotoją nėra lengva, tuomet reikia kuro bakus plombuoti ar ieškoti kitų galimybių.

„Neslėpsiu, aš kapitoną paspaudžiau“, – sakė E. Gentvilas. Jis teigė esantis dėkingas V. Lukoševičiui už ilgametį darbą ir vertinantis jo indėlį laivybos sferoje, tačiau turintis jam priekaištų dėl administracinio darbo. V. Lukoševičiui toliau bus siūloma dirbti laivybos konsultantu, nes jis yra nepaprastai patyręs savo srities žinovas.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close