captcha

Jūsų klausimas priimtas

Strateginiame komitete – skalūnų dujų gavybos mokesčiai

JAV energetikos kompanijai „Chevron“ pernai pasitraukus iš skalūnų dujų gavybos Lietuvoje konkurso ir ruošiantis skelbti naują konkursą, Vyriausybės strateginis komitetas ketvirtadienį svarstys skalūnų gavybos apmokestinimą. Be to, bus svarstomi tradicinių angliavandenilių – naftos bei dujų – tarifai. Aplinkos ministras teigia, kad teikiamos kelios alternatyvos, tačiau konkrečių tarifų kol kas neįvardija.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

JAV energetikos kompanijai „Chevron“ pernai pasitraukus iš skalūnų dujų gavybos Lietuvoje konkurso ir ruošiantis skelbti naują konkursą, Vyriausybės strateginis komitetas ketvirtadienį svarstys skalūnų gavybos apmokestinimą. Be to, bus svarstomi tradicinių angliavandenilių – naftos bei dujų – tarifai. Aplinkos ministras teigia, kad teikiamos kelios alternatyvos, tačiau konkrečių tarifų kol kas neįvardija.

„Kol kas susilaikyčiau nuo detalesnio komentavimo, kad tai neatrodytų kaip mano nuomonės piršimas arba spaudimas. Esame parengę analizę ir siūlome keletą variantų. Pavyzdžiui, vienas siūlymas yra apmokestinti nuo išgaunamo iškasenų kiekio, kitas variantas – taikyti fiksuotą tarifą nuo parduodamo kiekio“, – BNS sakė Valentinas Mazuronis.

Anot jo, pateiktos ir kelios alternatyvos dėl gręžinių apmokestinimo.

„Siūlome apmokestinti arba pagal gręžinius, arba pagal įmones. Jeigu bendrovė turi keturis gręžinius ir apmokestinama pagal juos, tada vienaip, bet jeigu pačią įmonę apmokestini, tada jau kitoks tarifas yra“, – aiškino ministras.

Skalūnų dujų žvalgybos konkurso laimėtoja „Chevron“ pernai spalį pasitraukė iš skalūnų dujų žvalgybos konkurso, kaip teigta, dėl pakeistos mokesčių, teisinės ir reguliavimo aplinkos, todėl kompanija nusprendė sutelkti dėmesį į investicijas Rietavo licenciniame plote, kur naftą išgauna jos iš dalies valdoma bendrovė „LL investicijos“.

Kilus visuomenės ir kai kurių politikų pasipriešinimui, Seimas pernai sugriežtino skalūnų dujų žvalgybos ir gavybos procesą. Be to, politikai svarstė skalūnų dujas apmokestinti 40 proc. baziniu mokesčiu, kuris būtų didžiausias pasaulyje.

Pasitraukus „Chevron“ ir nutraukus konkursą, šiuo metu rengiami naujo konkurso dokumentai – numatoma, kad jo sąlygos bus liberalesnės, siekiant, kad dalyvautų bent 4-5 pretendentai.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...