captcha

Jūsų klausimas priimtas

Knygynai trina rankas dėl augančių pardavimų, bet knygos dar brangs

Knygų verslas pagaliau stabilizavosi. Bent taip sako didžiųjų šalies knygynų atstovai, galintys džiaugtis pardavimų augimu. Skaitytojams – ne tokia gera žinia: augant šalies ekonomikai numatomas ir knygų brangimas.
S. Žiūros (BFL) nuotr.
S. Žiūros (BFL) nuotr.

Knygų verslas pagaliau stabilizavosi. Bent taip sako didžiųjų šalies knygynų atstovai, galintys džiaugtis pardavimų augimu. Skaitytojams – ne tokia gera žinia: augant šalies ekonomikai numatomas ir knygų brangimas.

Knygynų tinklo „Vaga“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Asta Mikelionytė sako, kad viltys kada nors pasiekti ikikrizinį lygį jau seniai palaidotos.

„Apie tai net nesvajojame: iš Lietuvos išvažiavo labai daug žmonių, o knygų verslui tai turi didelės įtakos, juk emigravo šeimos su vaikais ir t. t. Tačiau šiemet jau galime pasidžiaugti, nes pardavimai bent jau stabilizavosi. Jei kelerius metus vyravo knygų pardavimo kritimo tendencija, tai dabar fiksuojame kelių procentų augimą“, – neslėpė A. Mikelionytė.

Ji atskleidė, kad bendras „Vagos“ knygynų pardavimų augimas 2013 metais siekė apie 5 proc.

Šventinį laikotarpį knygynas irgi vadina sėkmingu. „2012 metais kalėdinė prekyba nepateisino lūkesčių, todėl nuogąstavome, kaipgi bus šiemet. Paskutinė metų savaitė buvo itin svarbi. Šiandien jau galime atsikvėpti: mūsų knygynų tinkle pardavimai, palyginti su 2012 metų tuo pačiu laikotarpiu, augo apie 12 proc. Knygų verslui tai yra pakankamai daug“, – tikino  A. Mikelionytė.  

Prieš didžiąsias žiemos šventes knygynus užplūsta klientai, kurie knygas perka du kartus per metus: prieš Rugsėjo 1-ąją ir Kalėdas. Tai žmonės, kurie vadovaujasi tokiu posakiu: yra gera dovana, bloga ir knyga.

„Labiausiai graibstomos tos knygos, kurios sukasi perkamiausių knygų „topuose“: tai – grožinė literatūra, įvairios pasakos, populiarioji psichologija ir knygos apie verslo sėkmę, kulinarinės knygos“, – vardijo „Vagos“ atstovė.

Klientai vis dar pirmenybę teikia pačiai knygai, o ne dovanų čekiui: „Dovana, kuria galima iš karto pasidžiaugti, yra vertingesnė.“

Ko knygų skaitytojams tikėtis 2014 metais – ar knygos brangs? „Neturime pagrindo keisti kainų. Gali pabrangti nebent naujo leidimo knygos, jei jų leidybos sąnaudos būtų didesnės. Gali būti tam tikrų knygų kainodaros pokyčių, bet masinio perkainavimo – tikrai ne“, – užtikrino A. Mikelionytė.

Žmonės skaito – tik kitaip

Knygynų tinklo „Humanitas“ vadovas Alikas Sačilka aiškino, kad knygų kainos priklausys nuo leidėjų: „Mes orientuojamės į leidėjų kainas, o po to uždedame savo antkainį, kuris yra nekintantis. Jei leidėjai padidina kainas, tai ir pas mus jos pakyla.“

Vis dėlto A. Sačilka pripažino, kad didesnė tikimybė, jog dėl didėjančių sąnaudų šiemet knygos brangs. Tai esą lemia šalies ekonomika: kyla patalpų nuomos kainos, didėja darbo užmokestis, išlaidos transportavimui, komunaliniams mokesčiams ir t.t.

Tačiau didžiausią įtaką knygų verslui, pasak pašnekovo, daro elektroninių knygų plėtra: „Tenka taikytis prie naujų sąlygų: reikia plėsti elektroninę parduotuvę ir elektroninių knygų prekybą. Žmonės skaito ne mažiau, tik tai daro kitose platformose.“

„Humanitas“ vadovas tikslių duomenų apie 2013 metų finansinius rezultatus dar neturi, tačiau prognozavo, kad knygynų apyvarta greičiausiai bus mažesnė nei užpernai. Tačiau jis užtikrino, jog rodikliai nebus tokie prasti, kad reikėtų imtis radikalių priemonių – mažinti knygynų ar darbuotojų skaičių.

„Mažėjimas nebus toks drastiškas“, – tikisi  A. Sačilka ir pasidžiaugė, kad bent kalėdinė prekyba buvo gyvesnė nei 2011 metais.

Metinio augimo neatskleidžia

Bendrovės „ALG knygynai“, valdančios knygynų tinklą „Pegasas“, direktorė Lilija Tolbatova sakė, kad pardavimų augimas justi visuose prekybos kanaluose, ypač internete.

„Tai rodo šiek tiek kintančius pirkėjų įpročius ir tai, jog vis didesnė dalis klientų pasirenka patogų bei efektyvų apsipirkimą“, – kalbėjo L. Tolbatova.

Keliais procentais išaugo metinė knygų pardavimų apyvarta, ji nedetalizavo, tačiau atskleidė, kad gruodį palyginti su 2012 metų tuo pačiu laikotarpiu fiksuojamas 8 proc. augimas.

„Pegaso“ klientams buvo pateikti konkretūs dovanų pasiūlymai su nuoroda, kokia knyga kam labiausiai galėtų tikti, pavyzdžiui, rūpestingai mamai, šauniam tėčiui ar smalsiems mažyliams. Manome, kad toks asortimento paskirstymas pagelbėjo daugeliui apsispręsti iškart įsigyti konkrečią knygą, todėl dovanų kuponų pardavimų skaičius išliko panašus kaip anksčiau“, – svarstė   L. Tolbatova.

Kalbėdama apie 2014 metus ji atkreipė dėmesį, kad knygų kainų augimui įtakos turi objektyvios priežastys ir bendros tendencijos kituose versluose.

Šaltinis www.15min.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...