captcha

Jūsų klausimas priimtas

Krovinių pervežimo jūra milžinė daugiau krovinių gabens geležinkeliu, o Vilniuje įkurs konteinerių terminalą

Viena didžiausių laivybos kompanijų pasaulyje „MSC Vilnius“ (Mediterranean Shipping Company), šeimininkaujanti Klaipėdos uoste ir priklausanti TIL holdingui, valdančiam didžiąją dalį bendrovės „Klaipėdos Smeltė” akcijų, ketina daugiau krovinių gabenti geležinkelio linijomis. Dėl to kompanija pasirašė ketinimų protokolą su valstybės įmone „Lietuvos geležinkeliai“ bei didžiulį konteinerių terminalą planuoja artimiausiu metu įkurdinti Vilniaus intermodaliniame terminale (VIT).
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

Viena didžiausių laivybos kompanijų pasaulyje „MSC Vilnius“ (Mediterranean Shipping Company), šeimininkaujanti Klaipėdos uoste ir priklausanti TIL holdingui, valdančiam didžiąją dalį bendrovės „Klaipėdos Smeltė” akcijų, ketina daugiau krovinių gabenti geležinkelio linijomis. Dėl to kompanija pasirašė ketinimų protokolą su valstybės įmone „Lietuvos geležinkeliai“ bei didžiulį konteinerių terminalą planuoja artimiausiu metu įkurdinti Vilniaus intermodaliniame terminale (VIT).

„Tokius poreikius diktuoja mūsų klientai, kuriems reikia efektyvių paslaugų. Esant konkurencingoms sąlygoms bei paslaugoms terminale, planuojame per Vilnių pervežti apie 100 TEU per savaitę“, – sakė „MSC Vilnius“ vadovas Evaldas Žvirblis.

„Lietuvos geležinkelių“ statomame Vilniaus VLC terminale „MSC Vilnius“ ketina įsteigti sausumos uostą, kad klientai galėtų palikti savo konteinerius tomis pačiomis sąlygomis kaip ir Klaipėdos jūrų uoste. Vilniaus intermodaliniame terminale saugomais tuščiais konteineriais savo prekėms pervežti bei siųsti bet kuria pasaulio kryptimi galėtų naudotis tiek VLC įsikūrusios, tiek visos regiono logistikos, gamybos ir kitos bendrovės.

Vilniaus VLC intermodalinis terminalas statomas šalia Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai „Vikingas“, „Šeštokai Express“, „Saulė“ ir „Merkurijus“. AB „Lietuvos geležinkeliai“ sieks, kad terminalas būtų paruoštas operavimui iki 2015-ųjų sausio 1 dienos. Baigus statybos darbus klientams pirmiausia bus pasiūlyta naudotis konteinerių pervežimo geležinkeliais paslauga tarp Klaipėdos jūrų uosto ir VLC intermodalinio terminalo.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka tiki, kad VIT leis geriausiai išnaudoti skirtingų rūšių transportą: „Vilniaus intermodalinis terminalas, kurio statybas planuojama baigti 2014 m. antroje pusėje, leis užtikrinti efektyvią integraciją tarp skirtingų rūšių transporto, t. y. tarp jūros, kelių ir geležinkelių transporto, išnaudojant kiekvienos iš jų privalumus - geležinkelių ekonomiškumą energetinių išteklių sunaudojimo prasme, kelių transporto greitį bei lankstumą pristatinėjant krovinį galutiniam vartotojui iki durų bei jūros, užtikrinančios itin plačią krovinių vežimo geografiją“.

Vilniaus intermodalinio terminalo vertė – 109,6 mln. Lt. 85 proc. projekto išlaidų vertės finansuoja ES Sanglaudos fondas. Skaičiuojama, kad projekto grąža bus triskart didesnė ir sieks daugiau nei 370 mln. litų, įvertinus ir naudą, kad daugiau krovinių bus perkelta vežti ekologiškesnėmis ir ekonomiškesnėmis transporto priemonėmis, sumažės kelių apkrova.

Kompanija MSC krovinius jūra gabena ir bendradarbiauja su 450 šalių. Pagal pervežamų konteinerių srautą ši bendrovė užimta antrą vietą pasaulyje po MAERSK.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Ekonomika

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...